Păstrăvul caucazian - pescuitul prin pescuitul zbura - tactici de pescuit - pescuitul cu muștele de zbor și muștele de tricotat

Acum sunt peste patruzeci de ani. Pentru prima dată în Caucazul de Nord, părinții mei m-au adus la vârsta de șase ani. Nu mă pot lăuda că cunosc fiecare sat sau loc de pe coastă, dar unde am fost, am studiat cartierul foarte atent. Toate observațiile mele, excursii, anchete ale locuitorilor locali s-au întors mereu până la unul - unde și cum să prindă peștii.

Vă recomandăm să citiți

A doua cunoștință cu păstrăvul caucazian a avut loc în satul Arkhipo-Osipovka. Locul gloriei militare ruse și totuși liniștit și ospitalier. Numele satului a dat numele și prenumele soldatului rus, care a explodat depozitul de pulberi și a distrus soldații turci cu prețul vieții sale. În memoria acestei featuri în centrul satului se află o cruce albă de piatră, care are mai mult de 150 de ani. Prin satul care curge râul Vulan, care în traducere înseamnă sălbatic, indomitor. Râul a primit numele pentru temperamentul său furtunoasă în timpul inundațiilor de primăvară și, în contul său, mai multe poduri distruse. Acum mai multe viaducte suspendate sunt aruncate peste râu. Care curge prin vale, râul este adânc flux de noroi, și populat de caras, Bullhead prins în cursul inferior au un Mullet și laskir. Este chiar o alta problema - apa de cap. Aici, Woolan este un adevărat râu de munte, iar mândria și monumentul natural sunt cascadele Tishhep. Sub acel loc, am pescuit păstrăv. Dar totul este în ordine.

Novorossiysk ne-a acceptat întotdeauna binevenit. Am ajuns la stația de autobuz și am vrut să mergem în satul Proskoveevka. Locul este liniștit, fără discoteci, restaurante și alte lucruri. După ce a fost blocat în jurul stației, sa dovedit că autobuzele nu merg la locul potrivit, dar costa o mulțime de bani pentru un taxi. Șoferul de taxi sa oferit să meargă într-un loc numit Durso - cea mai apropiată suburbie din Novorossiysk. Doar două zeci de kilometri de orașul din râu, care curge prin Durso, se găsește păstrăv. Și este prins cu succes. Ochii mei au luat foc - acest argument a devenit decisiv în alegerea locului de ședere în următoarele două săptămâni.

Dar hai să ajungem la capcană. Este clar că, în afară de un costum de baie, fiecare pescar de odihnă își ia echipamentul cu el, chiar dacă locul șederii lui pare complet lipsit de speranță. Mă așteptam să prins în mare, așa că uneltele mele nu erau atît de dură - erau doar incomplete. Nu am luat flotoarele, greutățile ușoare, lingurile și liniile subțiri. Nu vă voi spune cum am făcut flotoare din scoarță și din alte materiale, mai mult ca Robinson Crusoe, voi spune doar că am prins păstrăvul. Ea a fost adusă solemn în casă și prăjită. Da, a fost doar singurul păstrăv capturat pe momeală chiar în sat.

A trecut un an, în sat s-au produs nenorociri. Tornada a distrus casele adiacente raului, a luat mai multe zeci de vieti. Printre cei lipsiți sunt fiica prietenei noastre, iar în locul casei lor am văzut un metal sfâșiat acoperit cu verdeață proaspătă. Pictura este cu adevărat vrednică de crearea fraților Strugatsky "Picnic pe marginea drumului". Ei bine, de când au sosit, trebuie să ne odihnim. Voi spune adevărul că de data asta am fost complet înarmat. Momeala potrivita, un "sase" cu patru roti, cu un cablu WF de pe bobina, streamers si mustele umede. Nu-l cred, m-am simtit singurul proprietar al acestui râu minunat mic, am fost în cer, îmi place natura, nu am nimic enervat și nu a putut scoate din echilibru, m-am odihnit. Râul sa schimbat, a devenit mai bine. Au fost morminte și o nouă cada, rulouri și mini-rapide. În prima zi a șederii noastre, înlăturând îndoieli, m-am dus la râu. Îndoielile mă chinuiesc aproape un an: peștele a rămas după inundații sau a dispărut, pot să mă prind în condițiile schimbate?

Toate îndoielile au dispărut după prima mușcătură. Dacă spui că păstrăvul a fost rapid, atunci nu spune nimic. Foarte ascuțită mușcătură fără ciupire, lumânare, încă o dată. Am impresia că peștele este pur și simplu nefolositor. Luați-o în mână, scoateți-o de pe cârlig și puneți-o în geantă - o fată. Prima seară mi-a dat opt ​​mușcături și nu o singură instanță a ceea ce se numește adunare. Am adus acasă doar trei pești. În același timp, un păstrăv în timpul eliberării sale din cârligul plantat în mâna mea, și ea a mers, iar a doua linie de pescuit atât de încurcat între picioarele mele, care a rupt momeala și cârligul ma blocat în picior, ceilalți au lucrat minuni similare și în condiții de siguranță a revenit la râu. M-am întors acasă cu un picior bolnav, o mână rănită, dar mulțumită și obosită. Dar, lucru interesant a fost că fiecare dintre peștii au fost păstrăv curcubeu.

Întreaga zi, am decis să mă dedică pescuitului. Am vrut să înțeleg râul, să nu prind orbește, ci să cunosc locul și timpul. Ne-am mutat la o altă gazdă, o femeie frumoasă în vârstă din Siberia. În anii ei tineri pescuia o grayling, dar am învățat doar despre păstrăvul local de la mine. Desigur, știa despre niște pești în râu, dar ceea ce nu știa. M-am dus la râu, căldura amiezii a adormit, umbrele au devenit mai lungi, iar seara înainte de seară răcoarea a căzut pe râu. Cu mine, am luat doar o cameră, sarcina - de a vedea râul în alte locuri, de a determina abordările și pozițiile de capturare, de a capta această splendoare asupra filmului. În căutarea păstrăvului trebuie trimisă mai devreme.

Vreau să remarcăm o caracteristică: locurile preferate pentru păstrăvirea păstrăvului au fost locuri cu o adâncime suficientă, adică acele locuri unde fundul practic nu era vizibil. Apa din râu a avut o nuanță caracteristică albastră caracteristică râurilor care curg prin calcar. În această ceață albastră păstrăvul a aranjat ambuscada lor. O altă condiție dorită pentru parcarea peștilor au fost adăposturile naturale. Cele mai preferate au fost plajele spalate. Dacă petreceți zbura foarte aproape de marginea țărmului spălat, iar adâncimea în acest loc depășește 70 cm, atunci este asigurată prinderea păstrăvului. Locul alternativ poate fi considerat o zonă spumoasă chiar dincolo de prag. Am reușit să găsesc doar două astfel de locuri. Păstrăvul a fost prins tot timpul, dar problema era să-i dai o muște. Adânc, după standardele acestui râu, laguna își ascundea stăpânii la cel mai adânc fund. A trebuit să pun un submarin scufundător și un streamer bine încărcat. Dacă vă aflați într-o situație similară fără atributele necesare, atunci acționați ca și când am făcut-o pentru prima dată. Am scos monofilamentul și am înlocuit-o cu o bucată de linie de pescuit de 0,2 mm în diametru și am fixat un pelet de plumb în fața zbura. Turnând direct la marginea ușii și a spumei, tija a fost ridicată aproape vertical, așteptând ca firul să atingă apa cât mai puțin posibil.

Este de remarcat următoarea particularitate a comportamentului păstrăvului în râuri de natură similară, adică scurte și care curg direct în mare. Mi sa părut că, chiar și în căldura verii, păstrăvul nu a vrut să rămână în locuri mici și rapide, oricum, nu am putut vedea o singură mușcătură. A doua trăsătură a fost indiferența absolută a peștilor față de orice imitație a insectelor. În același timp, de pe orice site, oriunde in Caddis nimfe case și trăiesc liber, stoneflies și nimfe mayflies doar mișunau, adăugând în același timp mai mult și crustacee, amfipode.

Când captura este deja înaintea nevoilor și pescuitul are loc zilnic, este timpul să experimentăm muștele și cablajul. Repet că păstrăvul clasic de trotting, ca și în filmul lui Robert Redford "Unde curge râul", nu l-am văzut niciodată. Aparent, starea păstrăvului nu ia permis să fie distrasă de fleacuri, obiectul vânătorii fiind pește, în timp ce nu era deloc mic. Și păstrăvul mai puțin de jumătate de kilogram nu a venit peste. A rămas să prindă fluxurile. Am reușit să depășesc păstrăvul pentru cel puțin cinci difuzoare diferite. Culoarea momelei poate fi considerată dominantă. Căci nimeni nu va fi nou, dacă spun că negrul, maro închis, măslinul întunecat, culorile virgine au funcționat cel mai bine. Favoritele mele erau Matuka și Muddler. Cel mai captivant Wooly Bugger a prins mai rău. Au fost prinse și alte streamers, dar s-au terminat rapid, agățându-se pe ramuri în primele zile.

Câteva cuvinte despre ora din zi. Desigur, dimineața și ora de seară sunt mai potrivite pentru capturare, mai multă umbră, mai puține insecte, mai puține șanse de mușcături de șarpe, dar pește prins în timpul zilei.

Și în sfârșit, cum să gătești păstrăvul chiar pe plajă. Trata cel mai simplu și rapid de păstrăv proaspăt prins pot fi gătite în cărbuni, pește de pre-eviscerat si inscrie in burta unei felii de roșii coapte. Sare, înveliți în folie, puneți în cărbuni. După 20 de minute, totul este gata. O bucată de pâine Pita, vin de casă și păstrăv svezhezapechennaya, și toate acestea pe un mal pustiu al râului în munți sub soarele mediteranean - ceea ce ar putea fi mai frumos!