Excursie extremă la "Zaporozhets" ... (20 fotografii), puls

Văzând facebook câteva poze din această călătorie extraordinară, nu am putut ajuta, dar amintesc expresia „nebunia de curajos noi cântăm glorie! Nebunia de curajos - aceasta este înțelepciunea vieții, „Într-adevăr, nu ai numai curaj, dar, de asemenea, un pic de nebunie pentru a decide cu privire la o astfel de excursie extremă - trei pe“ Cazacii“, care este o treime de secol în astfel de locuri, care nu copleșesc fiecare jeep-ul.

Excursie extremă la

Am cerut să spun despre acest principal organizator de călătorii extreme, Alexander Yelikov.

În general, întreaga poveste a început cu faptul că de mult timp am vrut să ajung la Magadan. Dar șoferul camionului întors tot timpul liber, laminate în auto-deplasările (aproape două decenii), doar undeva pentru a lua masina moderna a încetat de mult să fie un exercițiu interesant. Plictisitor, știi, punând rolurile "croazieră" și "climă" de-a lungul drumurilor publice timp de o lună. Unde este adrenalina? Unde este extrem? Unde este teama constantă că ceva se va rupe acum? Și ce plăcere aduce controlul constant asupra temperaturii, presiunii și ascultării constante a lucrărilor motorului și transmisiei! Pe scurt, a venit încet ideea că pentru realizarea unui vis trebuie să cumpărați un fel de avocat vechi și preferabil sovietic. Făcând înainte voi spune că acum Zaporozhets avokhlamom limba mea nu se întoarce la apel. Și, bineînțeles, trebuie să aveți un set de cărți de hârtie, un cort de pânză, bastoane de pescuit de bambus, un primus, o jachetă veche și o pălărie de paie. Acum, acest lucru va fi interesant!

Ca urmare, Zaporozhets a fost cumpărat în Omsk pentru 20.000 de ruble. Da, da! Pentru "douăzeci" a fost cumpărată o mașină care, conform condiției sale tehnice, era gata să meargă la sfârșitul lumii. La Moscova, pentru aceiași bani, a fost cumpărat un troliu cu troliu ATV, pentru 10.000 de ruble au fost cumpărate trei anvelope LUAZ pentru o mai bună patrulare și o nouă baterie a fost achiziționată pentru 2.000 de ruble. Asta e întreaga pregătire. Zaporozhets se afla într-un curs foarte bun, iar lucrările de reparații efectuate înainte de călătorie erau mai degrabă diagnostice.

De la stânga la dreapta: Elkin, Dubovoy, Lapshin. Și cum ar trebui să fie - flip flops pe șosete, nimic altceva! Și cel din centru, poate și fără șosete - are o pălărie de paie.

Excursie extremă la

De la Omsk m-am dus singur și conduce la 650 de kilometri fara probleme a venit la Tyumen, unde am fost de așteptare pentru prieteni dovedit expediții dificile - stejar Michael de la Novy Urengoy și Dmitri Lapshin din Nadym. În Tyumen cu Dmitri Kulikov, astfel, care a cucerit recent Capul Celiuskin, ne-am stabilit „siloviki“ - 40x60 tub pătrat cu o platformă sub troliu, troliu instalat și conectat, și încălțate pneuri „noroi“ pe puntea spate LUAZ. Cauciuc are aceeași dimensiune ca nativ Zaporozhye, dar ea are un protector foarte toothy. a plecat rapid saci de dormit, corturi, canistre, hrana si sa mutat pentru aproape un traseu de o mie de kilometri: Tyumen - Irbit - Nijni Tagil - Serov - Ivdel - miezul nopții.

De la miezul nopții, ultimele centre ale civilizației pe drumul spre trecere Dyatlov, a făcut apeluri de referință la rude și sa mutat de-a lungul stancoasa de dumping în munți. Și, în primul Ford peste pietricele de râu Vijay Săpat un drept coroiat puțin în mijloc. rulmenți Adevărații timp - nu am săpa tipi doar împins, iar după câteva secunde, masina a fost pe de altă parte. A devenit clar că, fără a scădea presiunea din roțile din spate ale râului, nu putem merge. Și a avut în spatele lui experiența de a folosi pneuri de joasă presiune zaderevenevshih vechi sovietică a vorbit despre faptul că trebuie să reducă de fiecare dată, chiar înainte de complot complex și apoi pompat o dată, că nu ar anvelope plecat crăpate și a început să mestece pe camera foto.

Cel de-al doilea fluviu pe drum ne-a prezentat câteva surprize. În primul rând, a devenit clar că râul, unde este mișcat de toată lumea, nu putem să ne mișcăm. Prea adânc și puternic. În al doilea rând, când mergeam de-a lungul coastei pentru a căuta pisici, atunci Dima Lapshin venind în fața lui, a venit peste un urs stând lângă apă. În al treilea rând, după ce am găsit mai mult de trei sute de metri în amonte de pasajul mai mult sau mai puțin potrivit și am încercat să ajungem prin râpă, am realizat brusc că troliul nu mai funcționa. Da, așa! Noul troliu "Stokrat" de la prima încărcătură a încetat să mai lucreze pentru căutarea - în interiorul unui ceva scrâșnit scrâșnit și reductor clinic. Și cum ar fi avut norocul, el nu avea hexaedrul necesar în unelte. Și asta este sub o ploaie nesfârșită și o creștere a nivelului apei în râurile montane. Și aici a venit noaptea ...

Excursie extremă la

Mă așez să dorm cu gânduri grele. M-am trezit de la conversațiile băieților. Anume, pentru că aveau să meargă să caute un urs. În timp ce mi-am rupt ochii, au dispărut în spatele tufișurilor în direcția locului în care a fost văzută ieri fată stângace. Observ că am avut meciuri de arme, două cuțite și doi falshfeyers. Și acum, oarecum instantaneu infectați cu nebunia lor, și totul a căzut imediat. Vinciul lucrează la răsucire? Funcționează! Deci, acum vom derula cablul de răsturnare prin căutarea! Scaunul de ieri, unde ne-am chinuit cu un troliu rupt, a alunecat în câteva minute. Și am început să bobinăm, băltoase, din nou brute, din nou bălți.

Barierele de apă de pe râul Vizhay și până la baza Iliichului sunt doar o cantitate nesfârșită. Apa din cabină era în mod constant sub cele mai multe locuri. Dar fiecare dintre noi a avut o cutie de tocană și ne-am adaptat repede pentru a le folosi cu exactitate și am simțit că pompa de apă din salon este mai rapidă decât o pompă bună de santină.

Stuck la ieșirea din râul Ushma.

Excursie extremă la

Deci, cu glume și rime, undeva pe capota scufundări în apă, în cazul în care o înfășurare între copaci și obstacole de apă care înconjoară în urma ATV-uri, am alunecat de bază și a făcut Ilici la colibă ​​în pădure de cedru. Timpul a fost după-amiază, dar având în vedere faptul că de ploaie fără sfârșit și constantă inundă cabina am stat doar plafon uscat Zaporojeț, sa decis să se ridice la poludnevku să se usuce hainele și saci de dormit.

L-am văzut doar pe un urs. Se pare că râd de la sine, dar nu vei scoate pe nimeni de la mașină.

În dimineața aproape imediat după colibă, ei se odihniseră într-o turbă, pe care am fost așa de frică înainte de a pleca. Ne-am uitat în jur. Hmm, deci e în regulă. Am ales o traiectorie, am tăiat busteni dintr-un șanț, am pus-o în altă parte și am ajuns la capăt aproape până la capăt. O sabie și suntem pe teren solid. Asta e tot mlaștina. Apoi a început să urce la gama Charkanur. Faptul este că diferența cea mai importantă și cea mai importantă dintre Zaporozht și un SUV cu drepturi depline nu este formula de roată, ci absența unei unelte inferioare. Și dacă, prin noroi, șanțuri și forturi, această mașină a fost surprinzător de bine călătorită, apoi pe o creștere abruptă cu pietre mari, Zaporozheții supraîncărcați pur și simplu nu se puteau mișca.

Excursie extremă la

A fost necesar să obțineți viteze mari ale motorului, apoi eliberați ambreiajul și, după ce vă mișcați, apăsați pedala de accelerație, că există forțe. Dar repede pentru a merge din cauza rădăcinilor, lipirea de busteni și pietre acolo este imposibil, prin urmare, a fost necesar să se elibereze în mod constant o pedală de gaz, mașina a încetat brusc să se tragă și a crescut. De la astfel de salturi de mare viteză pe pietre, o toba de eșapament a fost ruptă. Pădurea a fost foarte rapid umplută cu mirosul de ambreiaj ars și vuiet, și mai aproape de sfârșitul urcării, ambreiajul a început să se împingă mai tare și mai greu până când nu se mai dădea semne de viață. Și acum ne uităm deja la o platformă pe o pantă abruptă pentru a înlocui ambreiajul. Și pentru a face acest lucru, trebuie să scoateți complet motorul din mașină, împreună cu cutia, care în colecție cântărește aproape 200 de kilograme. Am decis să facem un trepied de bușteni și prin bloc pentru a scoate motorul cu mâinile noastre.

Tipii de pe Nivah au decis, în general, să rămână pe lângă noi. La toate acestea am avut o îndoială puternică că avem suficient de benzină pentru a Dyatlov Pass și a aflat despre ea de la UAZ ne-a fost dat benzină canistră, dar încă nu suferă nici o obiecție tipi ne îngrămădite cu un munte întreg de produse alimentare. Acestea sunt Permiacii reali!

A doua zi, cu un nou ambreiaj, mașina a devenit mult mai interesantă, iar urcarea abruptă sa terminat. Adevărat, chiar și cu benzina donată la noi într-un fel săgeata alarmant de rapid a nivelului de combustibil a ajuns la marcajul zero. Adevărul este că, pe lângă faptul că a trebuit să îmbogățim maxim amestecul din carburator, a existat și o întorsătură în trambler și nu a putut fi stabilit un spațiu între contacte. Și astfel, cu acest buchet, motorul a început să înghită pur și simplu benzină, arzând cu voce tare la perehazovkah.

Excursie extremă la

Apoi, pe drumul de ieșire de la punctul de control, o unitate a zburat, transmiterea momentului la roată, dar nu au dezasamblat problema - au fost colectate mai departe. Apoi transmisia a dispărut, sa dovedit că fixarea frontală a cutiei a izbucnit. Dar am avut un fir bun, pe care l-am folosit.

Și din nou am plecat. Am eliminat jurnalele de pe șosea, am tăiat rădăcinile și am căutat ocoluri. Pădurea de mesteacan a început deja, primele rămășițe de piatră sunt văzute prin copaci. De câteva ori se așezară într-o rută de pământ, așa că trebuiau să tragă pe un troliu. Vom ieși, puțin mai mult ... Și dintr-o dată mașina, având o parte în groapă și sprijinindu-se puternic pe partea stângă, se oprește brusc. Spin un starter - nu începe. Încerc să încep din nou și să înțeleg că bateria este foarte rea pentru noi - troliul și generatorul slab au făcut treaba. Deschideți capota - filtrul este gol. Am rămas fără benzină. Mai exact, toate au trecut pe partea stângă și admisia de combustibil a luat aer. Se distrează.

Nu avem nici o baterie și nici benzina stea trei sau patru kilometri de Dyatlov Pass, nu există nici una, iar săptămâna viitoare este puțin probabil să fie, dar încă totul începe a căzut lapoviță plin de fericire. Nimic mai interesant nu vine în minte decât să meargă la monument, este doar o aruncătură de băț de noi. Haideți. Am ieșit în spațiu deschis și a existat o astfel de vântură care, înainte de a ajunge la un loc de aproximativ cinci sute de metri, ei și-au spus: "Aw, haideți. Să mergem acasă. Ei s-au întors în Zaporojet, au găsit o sticlă de plastic goală, au drenat-o cu benzină și au alimentat flaconul de combustibil. Masina a fost condusă cu o încărcare mică a bateriei pentru gadget-uri. Apoi au ales o platformă egală, Zaporozheț a plecat acolo și a început să echipeze tabăra.

Excursie extremă la

Iar când a fost curățat puțin, sa dus din nou la trecere. Cel mai interesant lucru ne aștepta să ne întoarcem. Sa dovedit că pentru absența noastră, un urs cu un pui de urs a venit să ne viziteze, cel puțin nu am atins nimic.

Ar trebui să încercăm să ne întoarcem, dar lucrul - cu troliul baterie descărcată nu vrea să tragă chiar și prin blocul, și înaintea unei ambuscade majore, fără de care nu vom trece printr-un troliu, iar benzina in rezervor noastre de litri 5-7 doar cât de departe se va pleca. Cel mai amuzant lucru este că mâncarea, chiar și ținând seama de ceea ce ne-a dat Permyaks, a început să se sfârșească. Trei frunte uriașe de la leneș timp de două zile au mâncat aproape toate aprovizionările lor. Și după debutul este al doilea într-un rând de amurg, în locul nostru locuință din pădure dintr-o dată am iluminate cu lumină. Da, chiar și unul bun, LED. Mașina! Doi tipi de la Ekaterinburg, pe un nou model Toyota Hilux, au decis să meargă într-un weekend la trecerea lui Djatlova. Dupa cum sa dovedit mai tarziu, au mers o zi dificila si pentru un numar foarte mare de jeeperi un loc inconfundat Ivdel - Pass Djatlov - Ivdel. În blugi, pantofi, cu muzică. Asta înseamnă experiența și încrederea în mașină și punctele sale forte.
Și acum tipii ăștia ajung de la corpul fără fund al unui generator de benzină, un încărcător, o cutie de benzină, cutii cu mâncare. A fost ceva! Ca și cum li s-ar fi trimis special! Glatsky Artem, vă mulțumesc foarte mult! Nu ne-ai ajutat, ne-ai salvat!

Și dimineață eram deja plini de bucurie și cu voce tare, cu rămășițele zgomotului și ne grăbim acasă. Și din nou benzina a început să se evapore în fața ochilor noștri. Nu este consum, este un fel de gaură în rezervor, naibii! Și din nou un miracol. Imediat ce am dat seama că benzina se scurge, spre noi, UAZ pleacă la comandă. Maxim din Perm, în absență am fost familiarizat cu el pe Internet. Fără nici o ezitare, încep să ne alimenteze cu rezervele de benzină. Chiar a trebuit să le opresc, altfel ne-ar fi turnat totul, dar ei trebuie să se întoarcă acasă. Asta este ceea ce sunt adevărații urale din Ural - erau gata să dea ultimul acestor cerșetori la Zaporozhets. Și din nou, ne grăbim spre partea casei. Rămâne doar să coborâm din Gama Charkanur și apoi, în general, un drum bun. Și apoi o lovitură. O lovitură bună în roata din spate. Mașina a aruncat piatra, iar pârghia sa îndoit de impact. Aplecat atât de tare încât roata a devenit o casă, se odihnea în spatele rack-ului și o înclina critic.

Excursie extremă la

Privit - locul de a face nimic nu va funcționa, din păcate. Vom încerca să mergem pe cei vicioși. Dar miracolul nu sa întâmplat și arborele a izbucnit în jumătate. Toți au sosit. Nu aveam astfel de piese de schimb. Fără ezitare, au tras mașina de pe șosea, au pus-o pe pumni, s-au demonstrat și au descoperit ce piese de schimb am avut nevoie. Și, după ce au scris o notă că au plecat pentru piesele de schimb, s-au dus acasă pe jos.

Avem nevoie cel puțin să ajungem la râul Auspiya, pe malul căruia camioanele care transportă și înapoiază turiștii se întorc înapoi înapoi. În total s-au dovedit aproximativ 25 de kilometri și timp de prânz în curte. A trebuit să ne grăbim că acea noapte nu ne va depăși pe drum. Și am trecut așa destul de repede și am trecut fără prea mult efort. Mi sa părut că mersul aici este mult mai ușor și mai rapid. Și asta, în ciuda faptului că pe jos nu ne-am pregătit special și ne-am dus tot timpul în cizme de cauciuc și unul dintre noi a făcut-o în mlaștini.