Călătoriți în Scandinavia

Cea mai interesantă călătorie în ultimii ani pentru mine a fost o excursie în Norvegia, în timpul căreia am văzut cu ochii mei faimoasele fiorduri norvegiene. „Stând pe coada“ la prietenul său, care a plecat în Norvegia să stea cu rudele în mașina lui, am skinuvshis anterior benzina, m-am dus cu el în orașul Bergen. După depășirea a câteva sute de kilometri de la Peter la Helsinki, am trecut granița finlandeză și am cumpărat un bilet pentru feribotul care a urmat ruta Helsinki-Stockholm. Mașina am condus în cală „fără fund“ Silia Linie, pentru autovehicule, și vă cu un sejur într-una din cabinele, gata să se bucure de o călătorie de neuitat din Finlanda în Suedia.

Dimineata devreme, feribot nostru a aterizat pe coasta suedeză și de așteptare pentru eliberarea iubit „Reno“ noastră din captivitate navei, ne-am dus în Norvegia la Bergen, cumpara bilete de pe feribot și du-te într-o călătorie prin fiorduri. Când au ajuns la portul Bergen și a plătit 80 de euro pentru fiecare, am fost după un timp pe feribot magnific, care ne-a luat prin lumea magnifica a faunei sălbatice Norvegia. Descrie frumusețea maiestuoasă a deschiderii peisajului în fața ochilor noștri, nu există nici un punct. Aceste peisaje minunate nu pot fi descrise. Trebuie văzute. Numele fiorduri sunt atât de mult timp și greu de citit, nu am putut aminti un singur una, cu excepția Neyroforda, care are reputația de cel mai îngust fjord din lume.

Călătoria noastră a durat mult timp și în această perioadă nu am reușit niciodată să mă răzgândească de magnificul care ne-a înconjurat. Auburn înalt norvegiană, îmi amintește de un ambițios Viking norvegiană povești naționale zâne și a acționat ca un ghid pentru călătorie ceva tare a spus în limba engleză și fluturat puternic brațele. Cu toate acestea, mi se părea că nimeni nu a fost ascultat, astfel încât toată lumea a fost vederi impresionante dornici de cascade maiestuoase și apariția severă a munților nordice, dintre care vârfurile au mers sus pe cer, prin ceata groasa invaluirea lor. Care navighează prin coridoarele înguste ale apei, m-am gândit cât de norocos acești oameni nordice dure pe care le trăiesc într-o țară bogată în astfel de minuni naturale și are daruri naturale enorme, care sunt prezentate norvegienii teren generos scandinave.

După excursie, am intrat în mașină și ne-am grăbit să ajungem la Oslo. Apropo, drumurile norvegiene, care ma impresionat chiar mai putin decat fiordurile, ma uimit cu calitatea lor. A fost un sentiment că zburați prin aer. Pe marginea drumurilor, la intervale de câțiva kilometri, există mese și bănci de lemn pitorești, în cazul în care vă puteți fin să mănânce, nu să se răsfețe pe restaurante și cafenele pe marginea drumului, ci pur și simplu prin achiziționarea într-un mod chifle aburit, lapte sau cola. Această atitudine a norvegienilor față de tot, oriunde am vizitat. Toate orașele sunt îngrijite și ordonate. Ferestrele din lucesc de transport public, cum ar fi suprafața șlefuită a acestui tabel, iar limitele pentru mașini și biciclete este strict delimitate și marcate cu semne speciale. Blocajele de trafic sunt absente ca o clasă, iar toți copacii și tufișurile sunt împodobite de cuvântul colectiv al corului băieților iepurași din școala bisericii.

Odată ajuns în Oslo și ajungând la obiectivul principal al călătoriei noastre (la domiciliul rudelor prietenului meu), am petrecut două zile odihnindu-ne, recuperând după o lungă călătorie. În a treia zi am avut o plimbare în capitala norvegiană, cu o vizită la cartierul de elită al Aker Brygge, cu buticuri, magazine și restaurante scumpe, precum vizitarea vestitelor muzee Munch și Ibsen, Muzeul Național de Artă și alte atracții importante din Oslo.

Una dintre particularitățile Norvegiei este o atenție sporită la curățenia mediului și a îngrijirii sănătății. În special, puteți pescui aici numai cu o licență specială, care trebuie achiziționată în prealabil de către serviciul relevant. Licențele se eliberează pentru o anumită perioadă de timp. Cu cât perioada este mai lungă, cu atât este mai scumpă licența. Prețurile pentru ele nu sunt mici. În traducere în ruble, suma minimă pentru permisiunea de a pescui este de aproximativ 500 de lemn.

În timpul călătoriei am vizitat numeroase orașe din Norvegia și, din nou, am fost convinși de depășirea limitelor standardelor de viață ale cetățenilor noștri și de capacitatea lor de lucru ridicată. Pentru ca norvegienii să nu ia tot ce-au adus până la capăt. Poate că acesta este secretul bunăstării acestui mic stat scandinav. Totuși, acest lucru nu este suficient. Se pare că există și altceva. Pentru a înțelege exact ce, pentru acele câteva zile în care am rămas la patria trollorilor, am eșuat. Cu toate acestea, mi-am remarcat faptul că poporul nordic este închis și nu se extinde în mod special la subiecte "personale". Trăiți-vă și faceți bine.

În timpul călătoriei noastre acasă, am făcut în mod repetat opriri pentru a fotografia unele peisaje minunate și bucurați-vă de cel mai curat aer de munte. Merită să spunem că drumurile cu motor din Norvegia sunt destul de înguste și nu vă puteți opri aici decât în ​​locuri special desemnate. De câteva ori am mers prin tuneluri absolut întunecate, multe kilometri, în munți. Impresia este enormă. Adevărat, este o obișnuință. Rezumând povestea mea, voi spune că Norvegia este o țară teribilă și să înțeleagă pe deplin ce era un adevărat standard european de viață, era necesar să vizitați aici.