Tipul de odihnă: Autotravel, Excursii, orașe

În ultimii ani, avem o tradiție - combinați vacanțele de plajă cu închirieri auto și excursii în toată țara. Așa că am fost călăriți în jurul coastei catalane din Spania și din cea mai mare parte a Cretei. În acest an a fost rândul Muntenegrului.

Dacă pentru scurt timp - după părerea mea, este imposibilă o vacanță normală pe plajă fără mașină în acest moment. Astfel, înțelesul închirierii unei mașini a fost nu numai pe excursii în țară, ci și pe plajele departe de orașe.

Ca rezultat, întreaga noastră companie a urcat cu ușurință în mașină (în scaunul din spate "dublu" fără compartiment, 2 copii și 1 adult nedepășit se puteau potrivi). Singurul lucru - trunchiul în același timp a fost redus la zero, dar umbrele, prosoape și chiar o barcă gonflabilă, l-am împins.

Pentru odihnă pe coastă, structura drumurilor este foarte simplă: de-a lungul întregii linii de coastă se află autostrada Adriatică (este calea Yadran). Acesta este, de obicei, un drum cu 2-3 benzi, o bandă pe fiecare parte, uneori în mijloc apare o banda pentru depășire. Uneori există serpentine. De pe autostrada în orașe mari (câteodată - între ei) mergeți pe aceleași drumuri interioare. Dar deja aceste drumuri sunt conectate unul la celalalt, atat prin drumuri cu 2 sau 3 canale, unde unul dintre ei trebuie sa caute un loc pe marginea drumului pentru a calatori cu 2 masini. Dar sincer, chiar și pentru minivanul nostru destul de mare nu a fost o problemă mare. Ce ne-a lovit - o acoperire minunată pe toate drumurile pe care le-am condus, chiar și pe mașinile înguste cu o singură trecere, laminate în asfalt proaspăt.

Cea mai importantă parte. În cazul în care Spania și Creta, există multe publicații și sfaturi cu privire la acest subiect, atunci bitul de informații Muntenegru, a trebuit să pescuiască firimiturile de forumuri și într-un fel organiza.

Început, bineînțeles, de la Petrovac, unde locuiau în apartament. După cum mi se părea că, cu același succes, este posibil să se ia în considerare aceleași rute din Budva, iar din Bar - o jumătate de oră într-o direcție sau alta, vremea nu se întâmplă. Este o chestiune diferită dacă sunteți în Boka sau în Ulcinj - aici, bineînțeles, aveți nevoie de o ajustare.

La elaborarea traseelor ​​au încercat să rămânem la regulile - în măsura în care este posibil să nu pentru a merge de 2 ori același drum, de a călători nu foarte devreme dimineața (la ora 9, de somn, de asemenea, doresc să se odihnească!), Și se lasă seara pe drum înainte de întuneric, astfel încât să nu înfășurați prin drumurile serpentine înguste în întuneric.

Ca rezultat, s-au format astfel de trasee:

Lacul Skadar. La lac există 2 drumuri - una frumoasă și serpentină, un congres pe care îl face de pe drumul Yadran, direct vizavi de Petrovac. Al doilea - parțial printr-un tunel plătit (2,5 euro), un congres pe el între Petrovac și Bar. Nu am simțit prea mult timp de la Petrovac. Asta este, dacă te duci la lac din partea de Bar, este mai rezonabil prin tunel. Dacă de la Budva sau Petrovac - în opinia mea, poți și pe serpentină.

2. Estul. Pe traseul Yadran prin Sutomore, Bar, cu o oprire în Barul Vechi, prin Ulcinj către Ada Boyana. Înapoi prin Vladimir pe malul sudic al Lacului Skadar, prin Virpazar la Petrovac.

3. Occidentul. Pe rută Yadran prin Budva la Kotor (mai bine printr-un tunel), apoi de-a lungul coastei Boka-Kotor a Perast, Risan și Herceg Novi. Înapoi - cu feribot, prin Tivat pe calea Yadran.

4. "Centrul". Petrovac, doar scurt de Budva, rândul său, cu Yadranskogo mod de a Cetinje, de la Cetinje - Lovcen un parc național, creșterea în mausoleul Njegusi, un drum frumos în jos, în Kotor, urca la castel, seara înapoi.

Din Petrovac pe o mașină închiriată în Muntenegru

Nu am vrut să mergem acasă și, după ce ne-am întors de-a lungul podului, ne-am îndreptat spre Rijeka Crnojowice (întoarceți-vă aproape în fața turului neobservat spre Virpazar). După 25 de km de serpentine, ne aflăm într-un sat mic, cu un doc de râu, un pod renumit și restaurante de pește - din anumite motive, asociațiile au apărut cu Veneția, unde nu eram încă :). Crapul Skadar nu a fost încă digerat și după o scurtă oprire ne-am continuat drumul, am ajuns pe drumul Cetinje-Budva, am plecat spre mare și ne-am dus acasă la Petrovac. Au avut timp înainte de zori.

În principiu, dacă fără o baie lungă, această rută poate fi pusă într-o jumătate de zi.

Am plecat dimineața de la Petrovac, am condus fără a opri Sutomore, am ajuns în portul Barului. Nu era nimic special în port, mergeam la Old Bar. Puternic rătăcire între barurile noi și vechi, a profitat de indicii din hol și a condus spre orașul vechi. O priveliște curioasă, mai ales pentru iubitorii antichității. Dar nu în căldură. O oră mai târziu, epuizată, sa aruncat în mașină și sa îndreptat mai departe de-a lungul drumului.

Pe Internet a existat o recomandare de a suna la farul din Valdanos, unde copiii îngrijitorului se pot reduce la vârf pentru o mică taxă. Întors de semne la mare, a condus la plajă și încă câțiva kilometri de-a lungul pardoselii sparte (singurul loc din Muntenegru unde am întâlnit un drum rău). Din păcate, de la poarta farului, am fost întâmpinați de o mașină cu copiii înșiși și îngrijitorul însuși, care ne-a permis să arătăm și să fotografim totul. Sincer, nimic special. Deși, dacă ați putea urca, probabil, este foarte frumos acolo.

Ne-am dus înapoi la plaja locală (golful este frumos, dar murdăria este înfiorător, gunoiul în apă), scăldat - și mai departe spre sud-est. În Ulcinj au hotărât să nu se oprească, au admirat culoarea albaneză locală de pe fereastră. Am ajuns pe pod peste râul Boyana, aproape la granița albaneză. Acolo de-a lungul râului, care curge în mare, există restaurante de pește celebre. Frumos, dar prețurile nu erau scăzute, serviciul îi amintea Turciei. L-aș numi brazen-leneș. La început ei sună persistent, apoi servesc - ei bine, nu în grabă ... Din primele două restaurante am plecat, în a treia jumătate a mâncărurilor din meniu nu a fost găsit. Gustos a fost doar urechea, peștele - așa-s-ar putea (poate că nu am comandat-o). Vom lua în considerare, noi nu ne-am purtat. Apropo, a fost singura noastră vânătoare cu hrană în Muntenegru.

Am călătorit câțiva kilometri înapoi la Ulcinj, am cumpărat o oră pe Marea Plajă (site-ul nostru a fost numit cu mândrie "Long Beach"). Recomand foarte mult, cel puțin pentru contrastul cu toate celelalte plaje din Muntenegru. Astfel de spații, nisip, apă de mică adâncime nu pot fi găsite în altă parte!

Era cam la ora 5 după-amiază, nu vroiam să mă întorc acasă cu același drum de coastă și am mers "frumos". După ce a ajuns la Ulcinj, sa îndreptat spre Vladimir și prin Briisch sa dus la Lacul Skadar. Timp de 6 km, există un restaurant "Panorama", din care se deschide o vedere a Muntenegrului și a Albaniei, care corespunde pe deplin numelui. Apropiat chelner a petrecut pentru noi un "tur" de 15 minute prin munții, orașele și lacurile vizibile. Când, în sfârșit, am ajuns la lacul Skadarsky, admirația noastră nu avea nici o limită. Cuvintele nu o pot descrie. În general, nasnimali acolo o grămadă de fotografii, a așteptat apusul soarelui și a mers mai departe de-a lungul țărmului. Aceste stream-uri de munte cu o singură pistă de 50 km, prima dată la amurg, iar apoi - în întuneric total - au devenit cel mai sever test. În general, dacă ți-a plăcut acest traseu, vă sfătuiesc să calculați timpul, pe baza vitezei de coastă a lacului nu mai mult de 30 de kilometri pe oră.

Când ajunge la Virpazar și un pic de la el au rătăcit (GPS ne-a condus un pic), am găsit același aceeași ieșire de pe drumul spre Petrovac, și prin plătite (după cum sa menționat deja, 2,5 euro) tunel înapoi acasă.

De fapt, pot exista diferite combinații de trasee „Lacul Skadar“ și „Est“ - de exemplu, du-te cu barca pe lac, nu pentru a merge la Rijeka Tsrnoevitse și prin Virpazar de-a lungul malul sudic al lacului, Vladimir - la Ulcinj. Apoi, ambele rute într-o versiune puțin scurtat este foarte posibil să stăpânească într-o singură zi.

Din Petrovac pe o mașină închiriată în Muntenegru

De la Petrovac până la Budva, este important să nu pierdeți tunelul, pentru care trebuie să urmați semnele "Kotor". Am ajuns la Kotor, am lăsat mașina într-un spațiu de parcare plătit, la aproximativ 200 de metri în spatele Orașului Vechi, am mers pe străzile sale. Am hotărât să nu mergem la cetatea în această zi, pentru că era deja destul de fierbinte, iar în rezervă aveam ruta "Centrul", care implica acest test. S-a găsit doar un loc din care începe calea către partea de sus.

Mai departe cu mașina - de-a lungul mării, spre Perast. De-a lungul drumului există faimosul restaurant "Stari Mlin" (o veche moară), în fața lui - un pointer uriaș. Ne-am uitat înăuntru - foarte frumos: iazuri cu pește viu, cascade, poduri, dar etichetele de preț sunt impresionante - cam de două ori mai scumpe decât pe coastă. În cazul în care chiar în fața semnului pentru a opri drumul spre golf, puteți conduce drept de-a lungul plajei de-a lungul vilelor și să faceți o baie din plăcile de beton, cu o vedere magnifică a golfului. Foarte frumos! Mai ales în căldură :).

În Perast a luat o barcă pentru 30 de euro pentru opt, rafted pe insula. Frumusețea este extraordinară! Doar în timpul șederii noastre de-a lungul golfului a existat un stâlp imens masiv plecat (dacă pânzele nu erau albe, ci cărămizii - la fel ca în film!).

Apoi am trecut prin Risan, venise masa de prânz. Înfășurat în satul Morin în restaurantul recomandat "Chatovicha mlini". De asemenea, frumos, dar prețul ne-a speriat. Se pare că toate restaurantele care au cuvântul "mlyn" în titlu sunt foarte promițătoare. Ca rezultat, suntem puțin mai puțin de a ajunge la Herceg Novi, delicios și ieftin a mâncat în restaurantul "Monte Carlo", cu o vedere magnifică a golfului.

Inițial am avut un plan de Napoleon - de la Herceg Novi să înoate înapoi în Blue Bay (poate se poate face numai prin plaja Zanjice pe Peninsula Lustica, vizavi de Herceg Novi). Dar a fost deja 5:00 și ne-am dat seama în curând că aceste planuri nu au fost destinate să devină realitate - acest lucru ar trebui să vină cel puțin câteva ore mai devreme. În cele din urmă, tocmai a cumpărat în Herceg-Novi, s-au lovit plajele locale la doar câțiva metri lățime, în cazul în care oamenii pot face plaja doar in picioare :). Și au fugit de acolo în cetate. Plimbându-se în jurul cetății, admirând priveliștea minunată a Boka, a intrat în mașină și a plecat înapoi.

Ei au ajuns la Kamenari (este cel mai îngust punct al Golfului), aproape în întuneric, a luat un feribot (prin faptul că nu treci, există întotdeauna o listă de așteptare, am avut noroc - doar câteva mașini au fost, de conducere prețul - 4 euro pentru autoturisme). După 15 minute au fost pe țărmul nostru în Lepetani (lângă Tivat), apoi pe drumul direct - spre Petrovac.

Din Petrovac pe o mașină închiriată în Muntenegru

Până la o zi pune pe plajă, ne-am dus la partea de Budva, înainte de a ajunge la ea a apelat la Cetinje - vechi (și prezent în mod legal), capitala Muntenegrului. Mi se părea că nu era nimic de făcut decât să mănânc. Prețurile sunt cu 30% mai mici, dar serviciul nu este de până la par. Am inspectat strada centrală, care îi amintea lui Arbat, mai multe clădiri ale fostelor ambasade, palatul regelui Nikola - mai mult decât modest. Nu am mers la mănăstire, probabil data viitoare.

Din Cetinje, au părăsit strada Lovchenskaya spre parcul național "Lovchen", parcul în sine este foarte frumos, pădurile inteligente de conifere. Satul Ivanovo Koryto - în general un fel de idilă, a regretat că deja au luat prânzul, spun ei - acolo puteți mânca bine. Am trecut Ivanovo Koryto - și mai departe până la Mausoleul lui Negus. Au părăsit mașina, s-au urcat la mausoleu, s-au încălzit în fața cetății Kotor. Înăuntru nu a mers, îmi pare rău 4 euro pe persoană. Punctele de vedere sunt uimitoare, dar am fost un pic ghinionist - a existat o ușoară încețoșare, iar vizibilitatea a fost foarte relativă.

Înapoi am ajuns la Ivanov Koryta, dar de la el nu am mers la Cetinje, dar la Kotor, am mers la pistă. Dacă vă îndreptați spre dreapta, puteți ajunge în faimosul sat istoric și gourmet Negushi. Dar timpul se scurgea deja. Și ne-am dus la stânga - la Kotor. Cu un drum serpentin, există vederi fantastice ale golfului, puteți opri și să faceți fotografii la fiecare pas. Principalul lucru nu este să întârzieți urcarea în fortăreața din Kotor. Am avut timp doar la dreapta - a parcat mașina în spatele vechiului oraș, iar aproximativ 6 ore au fost la început. Căldura doar a dormit puțin, dar nu a fost întuneric încă - nu știu cum să urc acolo într-o zi fierbinte sau, dimpotrivă, în amurg. În general, am depășit ascensiunea, am întâlnit apusul în cetate și am coborât la Kotor, de acolo - acasă.

Cred că poate fi, de asemenea un alt mod de a combina rute „Vest“ și „Centrul“ - de exemplu, pentru a urca turnul din Kotor dimineața pe drumul spre Herceg Novi sau, dimpotrivă, în seara pe drum. Dar atunci serios va trebui să reducă programul de la Golful Boka-Kotor. Sau faceti 2 rute pe tot parcursul zilei - atunci va fi timp atat pentru plaja din Janice (Lustica), cat si pentru Pestera Albastra.

POLIȚIA ȘI REGULILE DE CIRCULAȚIE

Am avut norocul să evităm contactul cu polițiștii de trafic local. Din cuvintele băștinași, în mare măsură, accelerând pedepsit (chiar și la 10 kilometri pe oră, de multe ori masoara radarul), parcare necorespunzătoare (văzut multe tractări auto, mai ales în Budva), pietonii nontransmission (adesea polițiști în picioare la 100 de metri în spatele lui). Ca și în cazul nostru, este obișnuit să avertizăm farurile despre o ambuscadă. La fel ca al nostru, Gaitsy va lua cu bună știință. În general, totul este ca aici. Conduceți, de asemenea, cam la fel. Există utilizatori de scaune cu rotile, volumul este normal. Regulile nu sunt cunoscute de toată lumea, astfel încât să conduci până la o intersecție mai mult sau mai puțin echivalentă, fără lumini de semafor, trebuie să fii pregătit pentru ceva :). Și nu uitați să conduceți întotdeauna cu un fascicul de întâlnire (mașina noastră a fost pornită automat când rotiți cheia).

Rezultatele economice sunt următoarele: închirierea mașinilor - 480 euro, 750 km trecute, 60 euro cheltuite pe motorină, plus tuneluri de parcare - încă undeva în jur de 20 de euro.

Astfel, pentru 560 de euro, am parcurs de opt ori întreaga coastă, examinând aproape toate principalele atracții din apropiere. În plus, mașina ne-a facilitat foarte mult componenta de plajă a recreerii, permițându-vă să vă relaxați pe plaje diferite, mai mult sau mai puțin libere, departe de principalele stațiuni. Dacă există o astfel de oportunitate - vă sfătuiesc să nu ratați!