Abhazia 2018

Ziua 4 - Cetatea
Poate că a început cea mai interesantă zi de cunoștință cu Abhazia! De dimineață, soarele strălucea și nu era un nor pe cer! Excelentă vreme pentru o plimbare în direcția lacului Ritsa.
Drumul spre lac este foarte bun - peste tot asfalt, și aproape fără gropi. Drumul trece prin cheile în munți de-a lungul râului Bzyp. În jurul peisajului uimitor: munții, înecați în verdeață luxuriantă, cea mai clară apei din râul munților, strălucind în razele soarelui strălucitor și aerul neobișnuit de curat!

Pe malul râului Bzyp

Trecem prin cascada Devichye - o parcelă de aproximativ 50 de metri lungime, unde curenții subțiri de apă curg de pe o stâncă abruptă. Nu observați că nu va funcționa - piatra este acoperită cu panglici multicolore.

Lacrimile lui Waterfall Girl

Pe drum, vă puteți opri pentru o plimbare pe podul suspendat deasupra râului. Aici ni se oferă să mergem pe călărie - refuzăm.

Ajungem la intrarea în parcul național relict Ricinsky. La punctul de control este necesar să plătiți intrarea: 350 ruble. pe persoană. Noi plătim și mergem mai departe. Drumul pleacă de pe râul Bzip și merge acum de-a lungul râului Gega.

În curând vedem pointerul: "Miracolul naturii - cascada Geg". Vom dezactiva indicatorul și vom ajunge imediat pe drumul rupt, perforat de-a lungul marginii stâncii. Începeți o urcare clară de-a lungul serpentinei. Mergem încet, ca să nu ne atingem de jos cu pietre imense. Către o pereche de UAZ cu turiști. Văzându-ne pe acest "drum", ei încep să strige că nu putem trece acolo, ca să ne întoarcem! Dar vreau să iau o șansă și să continu să mă ridic! Câteva minute mai târziu plecăm spre o mică zonă la răscrucea drumului. Aici vedem Cascada Iubitorilor - râul Gega se rostogolește pe pietre, formând un pârâu foarte frumos! De aici puteți vedea în mod clar vârfurile acoperite de zăpadă ale munților. Din nefericire, podul spre platforma de vizionare este distrus și nu putem merge mai aproape de cascadă.

Plecăm mai departe și începem să urcăm de-a lungul marginii stâncii de-a lungul defileului, de-a lungul căreia curge Gega. Și din nou încântarea acestor peisaje incredibile! În același timp, o stâncă practic verticală scapă spre dreapta, iar la stânga drumul se termină cu o groapă adâncă, la fundul căreia râul fluoresc.

Pe cealaltă parte, abisul

Apoi am urcat pe platou și drumul sa transformat într-un grund destul de bun. Și după câțiva kilometri am plecat la cascada Geg! Pârâul de apă se scurge direct de pe stâncă și se aruncă în jos cu un zgomot de la o înălțime de 50 de metri! M-am dus la cascada în sine: mai aproape de debitul de apă, cu atât mai puternic vântul și praful de apă. La pârâul de apă, m-am apropiat deja umed și, cu dificultate vizibilă, depășind rezistența vântului! Și acum stau lângă această putere indisputabilă a naturii și înțeleg cât de nesemnificativ este un om în această lume minunată!

Comparați cascada cu creșterea unei persoane

Puterea insuportabilă a apei

Mă întorc la mașină. Doar câteva zeci de metri și acum sunt pe malul râului, și în jurul lui e cald și fără vânt. Și numai prăbușirea cascadei rupe idila acestui loc, ascunsă printre roci.

Din nou, mă bucur foarte mult că am venit aici de unul singur. Turiștii care sunt aduși la UAZ nu oferă de obicei mai mult de 10 minute aici. Și am stat liniștit, ne-am gustat, admirând cascada. Am băut apă direct din râu - foarte gustos!

Această apă pe care am băut-o

Cu o oarecare tristețe ne-am întors - foarte mult nu a vrut să plece de aici. Din nou drumul montan, din nou priveliștea încântătoare, din nou, ochii uimiți ai turiștilor din UAZ!

În ceea ce privește drumul către cascadă: pe orice SUV este ușor să conduci aici; pe crossover - cu prudență (sunt pietre destul de mari); pe o mașină nu aș fi plecat, deși în cazul în care clearance-ul la sol nu este mai mic de 17 cm și prelungirile mici ale barelor de protecție - atunci este destul de posibil să treci îngrijit. De exemplu, Lada Grant, cred că pot conduce acolo. Nu este necesară prezența motorului complet (în orice caz pe vreme uscată).

Câțiva kilometri pentru a merge pe un astfel de drum

Și ne-am întors la asfalt și ne-am întors spre Lacul Ritsa.
Ziua 5 - Lacul Ritsa