1. Unde este amfiteatrul din Aspendos, locația pe hartă

2. Cum să ajungeți la amfiteatrul Aspendos

3. Amfiteatrul din Aspendos comentarii, foto

4. Cât costă vizitarea amfiteatrului Aspendos

Unde este amfiteatrul din Aspendos, locația pe hartă

Orașul Aspendos este situat la o distanță de 49 km. din centrul Antalyei și aproximativ 18-20 km. din orasele Belek și Side.

Amfiteatrul orașului antic Aspendos

Cum se ajunge la amfiteatrul Aspendos

Cele mai convenabile modalități de a călători în jurul Turciei sunt autobuzele și o mașină închiriată.

Puteți ajunge la Aspendos din Antalya de la stația centrală Otogar în 50-60 de minute. Autobuzul oprește la o stație publică la 4 km distanță. de la amfiteatru. Această distanță poate fi traversată pe jos timp de 40-50 de minute. dacă vremea permite sau ia un taxi (cost aproximativ 15-17 lire).

pentru a ajunge la amfiteatrul Aspendos cu masina nevoie pentru a merge pe drum D400 pe primul Aksu (Aksu), și de acolo în orașul Serik (Seric). Apoi urmați semnele pentru Aspendos Yolu către Aspendos. Și acolo este deja imposibil să ne pierdem.

Amfiteatrul din Aspendos comentarii, poze

Amfiteatrul orașului antic Aspendos

Lângă amfiteatru există un spațiu mare de parcare pentru o taxă. Pentru 2 ore de parcare am plătit aproximativ 2 $. Venind din mașină, am realizat că am ajuns la momentul nepotrivit - au fost aproximativ 13 ore: foarte calde și pline de turiști. După ce am stat în linie pentru bilete în valoare de 6,5 USD pe persoană (10 lire) timp de aproximativ 20-30 de minute, am mers în sfârșit să ne uităm la amfiteatru.

Pe un zid de piatra de la intrarea în teatru gravată în două limbi (Hellenic și latină), anunțând că a fost dedicat familiei împăratului orașului și a fost construit pe cheltuiala fraților Curtius și Curtius Avspikata Crispin.

După ce ne-am văzut, a apărut structura monumentală a teatrului. Dimensiunea și grandoarea sunt impresionante - diametrul teatrului este de 96 m.

Amfiteatrul orașului antic Aspendos

Și pe 39 rânduri de pași ar putea găzdui până la 17.000 de spectatori - o figură impresionantă

După o mică inspecție, am decis să cucerim aceste 39 de rânduri de pași și să privim teatrul de sus. În căldură, acest lucru nu este atât de ușor

Și trage să stea pe un astfel de pat.

Dar ne-am trezit!

La etaj, în spatele rândurilor pentru spectatori, am reușit să ne ascundem de soarele arzător din galerie, decorat cu numeroase arcade.

Pereții separați ai arcului, ascunși de elementele naturale, sunt în stare excelentă.

Amfiteatrul orașului antic Aspendos

După un timp, am verificat acustica teatrului. Într-adevăr, ședința pe treptele superioare este clar audibilă, așa cum spun turiștii de mai jos.

Apoi, atenția noastră a fost atrasă de zidul scenei, cu o mulțime de ornamente arhitecturale.

Modelele de pe pietre sunt chiar acolo, unde pot fi văzute doar din partea de jos.

Amfiteatrul orașului antic Aspendos

În spatele zidului scenei există o cameră pentru îmbrăcarea actorilor cu mai multe deschideri în perete.

Imediat, pe scenă, am auzit legenda "Despre construirea apeductului și a teatrului lui Aspendos". La vremea regelui orașului, care a trăit în timpul său, fiica a fost uimitor de frumoasă, pe care doi arhitecți au vrut să se căsătorească. Și regele a decis să organizeze o competiție pentru ei. El a spus că fiica lui va fi dată cuiva care va construi rapid cea mai magnifică structură a orașului. Arhitecții au acceptat provocarea și au finalizat simultan construcția. Și unul dintre ei a construit un apeduct și un alt amfiteatru. Atât ce, cât și cealaltă clădire erau atât de bune încât regele nu se gîndea la altceva decât la împărțirea fiicei în două. Arhitectul care a construit apeductul a fost de acord. Dar al doilea - Zenon, auzind concluzia regelui, a refuzat să-i împărtășească pe iubitul său în jumătate. Și regele a realizat că Zeno și-a iubit cu adevărat fiica și la binecuvântat pentru o căsnicie cu ea.

Pe această poveste romantică, am decis să terminăm turul teatrului. Și, luând parte la tribunele de teatru de rămas bun, a plecat la ieșire.

Amfiteatrul orașului antic Aspendos

Venind din teatru, ne-am răcit cu înghețată și apă rece. Apoi a fost timpul să luăm mașina de pe parcare - 2 ore au zburat fără să fie observate.

În concluzie, aș vrea să spun că Amfiteatrul din Aspendos este un loc care trebuie vizitat. Pentru a vedea această clădire istorică magnifică, pentru a atinge pietrele și coloanele milenare, să simțiți toată puterea și splendoarea. Am fost încântați. Pentru viitori turiști - Aspendos este mai bine să nu vizitați în vara de la 12.00 la 16.00. Soarele se prăjește nemilos, marile cozi pentru bilete și mulți turiști care intră în imaginile tale. În plus, este deschis pentru vizite zilnic între orele 8.00 și 19.00.

Cât este de vizitat amfiteatrul Aspendos

Rent a car - 50 $

Benzina înainte și înapoi - 30 de dolari

Frost și apă în cort la intrarea-ieșire - 3,5 $

Intrare 6.5 dolari (10 lire) pe persoană.

Interesant pe această temă:

Muntele Olympos (Tahtali) și măreția lui
Cascada Duden în Antalya.