Dorește alegerea unei insule

Filipine constă din peste 7 100 de insule, dintre care 10 sunt cele mai mari. Prin urmare, imediat după cumpărarea biletelor, era necesar să se decidă unde să meargă. Dorințele au fost: locul nu ar trebui să fie complet aglomerat de turiști, dar chiar și fără civilizație, pentru a fi într-o societate pur locală, nu mi-am dorit cumva. Și desigur natura - munți, verdeață, cascade, mare, lacuri. Pentru toate acestea, ar fi frumos să vedem bisericile spaniole din perioada colonizării. Arhitectura frumoasă, uneori acoperită cu mușchi și verde, care are amprentele unui climat umed.

Planul nostru de călătorie, unde mergem, ce reușim să vedem?

În general, alegerea locului principal de reședință a căzut pe insula filipineză Negros. În afară de asta, am petrecut o săptămână în Boracay, trei zile la White Beach din Puerto Galera, precum și în mișcare, așa cum am ajunge la Negros pe feriboturi, autobuze, traytsiklah, jeepney și alte mijloace de transport pitoresc local. Dar mai mult despre asta mai tarziu :)

Cum să ajungi la Negros?

Cum să ajungi la negros și borakaya

Din Manila până la Negros se poate ajunge în două feluri. Primul și cel mai simplu este în avion. Cel de-al doilea vă va oferi mai mult timp, dar, de asemenea, adăugați luminozitate și culoare în călătorie. Așa cum am scris deja mai sus - pe feriboturi plus autobuze / interdicții / jeepuri. Alegerea mea a căzut pe cea de-a doua opțiune, pe care nu o regret puțin. În același articol, vă voi spune cum să ajungeți la Boracay, Cebu și Negros.

Mai întâi trebuie să ajungi la stația de autobuz din Manila. Sunt doi în oraș. M-am trezit pe unul la nord, lângă cartierul istoric Intramuros. De aici trebuie să luați un autobuz la Batangas. Nu există un calendar ca atare, transportul pleacă, pe măsură ce oamenii o umple. Pleacă de multe ori davolno. Dacă nu se înșeală, autobuzul timpuriu pleacă în jurul valorii de șase dimineața. Este nevoie de aproximativ 2,5 ore pentru a merge. În timpul călătoriei mele, costul era de 170 de pesos pe persoană. (1 $ = 44 peso)

Transportul este mare, nu coste. Am avut aer condiționat. Ne-am așezat la capătul autobuzului, aici a fost retras compania de backpackeri europeni.

În autobuz mergeți vânzători de gustări diferite - chipsuri, mandarine, banane, ouă, apă. Mi-am luat o mandarină gustoasă, un pachet de 80 de pesos.

Cum să ajungi la negros și borakaya

Pe drum, mi-a plăcut începutul călătoriei și peisajele verzi

Venim la dig în orașul Batangas. Pe semne găsim case de bani și un terminal. Puteți ajunge nu numai la Puerto Galera, dar și la White Beach sau Sabang. Navigați timp de aproximativ două ore. Costă aproximativ 250 de pesos, și, desigur, nu uitați să plătiți taxa de terminal (taxă terminală). Chiar dacă nu utilizați terminalul în sine. În mod surprinzător, dar și în Filipine.

Am decis să rămânem trei nopți pe White Beach. pentru că după toate călătoriile aș vrea cel puțin o odihnă și o respirație. Dacă doriți să mergeți la Negros fără opriri, alegeți Puerto Galera, toate transporturile de lungă distanță merg de la ea.

Mai târziu am aflat că există un feribot de la SuperCat direct la Kalapan. Deci, dacă nu veți rămâne în Puerto Galera, puteți profita de această opțiune.

De la Puerto Galera la jeep ajungem la Kalapan pentru 80 de pesos. Mergeți la o oră plus sau minus. Apoi, avem din nou nevoie de un jeep inainte de Pinamalayan. (app.100 pesos)

Cum să ajungi la negros și borakaya

Următorul vehicul a fost un microbuz sau un microbuz care merge la Roxas. Ceva de genul asta.

Nu-mi amintesc prețul exact, în jur de 200 de pesos. După 2-3 ore este deja în vigoare. Ura! La jumătatea drumului făcut :)

Pentru ce vreau să fiu atenți, nu am căutat niciodată un transport. De fiecare dată când am ajuns, m-am trezit lângă autobuzul de care aveam nevoie. Întrebați-vă pe local, cu siguranță vă vor cere

În Rojas, eram la cele mai multe sărbători de Crăciun, astfel că feriboturile erau aproape toate ocupate, coada de cumpărare a biletelor este imensă, vânzarea fiind deschisă cu 2 ore înainte de plecare. Și înainte de asta trebuie să iei un loc în coada de așteptare timp de 5-6 ore. Deci nu te sfătuiesc să fii în Rojas în vacanță.

Cel mai apropiat feribot către Caticlan a plecat la ora 22:00, costă 400 de pesos pe persoană. De fapt, el a mers la câteva ore mai târziu, pentru că feribotul este mare, și am așteptat autobuzele și mașinile să-l conducă.

În ceea ce privește timpul de călătorie. Am plecat din Puerto Galera la ora 7 dimineața, iar în Rojas am fost deja la 13-30 de ani, dar, așa cum am spus mai sus, din cauza sărbătorilor, cel mai apropiat feribot era la ora 10. Pentru a mânca în apropiere, este posibil ca Andoks (grătarul de pui, orez, legume, carne) să fie absolut nu departe de dig.

Am ajuns în Caticlan noaptea târziu, iar din nou la ieșire am urmat localul, era la microbuzul de plecare către Kalibo. Deși este mai bine să mergi imediat la Iloilo. Dar în acel moment am vrut să-l rezolv, să intru într-un microbuz, din cauza ploii reci și grele, și chiar noaptea nu a existat nici o dorință de a căuta ceva pe dig.

Dacă mănânci înainte de Boracay, apoi de la aceleași barci pier. 15 minute și tu ești acolo.

După 2,5 ore, beau deja cafea de dimineață în Dunkin Donuts din Kalibo. Sa dovedit a fi un oraș destul de mare (după standardele filipineze). Plăcut astfel. În aceeași cafenea, am clarificat cu casierul în cazul în care stația de autobuz, nu este vizibil imediat, deși este foarte aproape. Acum există un drum lung (6,5 ore) pe autobuzul galben mare către Iloilo. (Accente pe ambele :) Si) există autobuze cu aer condiționat și, am ales cel mai apropiat, sa găsit fără instalația de aer condiționat cu ferestrele deschise. (Ok.250 pesos pe persoană) După călătoria a ajuns la concluzia că pentru poporul rus și de a alege o mai bună și apoi asiații au tăiat prezervativul într-unul plin, care se transformă în gheață la capătul căii.

Nu uitați să admirați frumusețile locale :)

Cum să ajungi la negros și borakaya

Iloilo a făcut o impresie plăcută. Oamenii de aici păreau mai simpatici, inteligenți și neegoși decât oriunde în Filipine, sau tocmai m-au întâlnit.

Arhitectura spaniolă în oraș:

În Iloilo, trebuie să găsiți un Bacolod cu un feribot. Inițial, am făcut o greșeală cu digul și am ajuns la locul de unde pleacă bărcile înainte de Cebu. Așa că fii atent la asta. Am ajuns cumva la digul de pe jeep cu două transplanturi, deși era mai ușor să ia un taxi (150 pesos). Ce am făcut pe drumul înapoi. La digul de la oprire ia un tip pe bicicletă.

Cum să ajungi la negros și borakaya

Cumparam bilete la biletul de avion (200 pesos). Abordați cu o jumătate de oră înainte de plecare din nou la aceeași cutie, astfel încât biletul să fie plasat pe bilet.

O oră după plecare, suntem în Bacolod. E întuneric. Unde să mergem? Hotelul nu este rezervat. Și în zadar! Nu am știut când ajungem, dar pe baza experienței mele, rezervați liniștit un hotel pentru o zi sau două.

Mergem la jeepney cu localnicii, spun, chiar în centrul orașului. Eu vin la piață cu biserica principală și un pom de Crăciun.

Cum să ajungi la negros și borakaya

Mă plimb de-a lungul străzii, mă uit în alee, văd Bacolod Pension Plaza, aflu costul - 800 de pesos pe cameră. În prezența a două cifre - am avut noroc. E minunat! Vă recomandăm acest hotel. Personal curat, îngrijit și prietenos.

Frumos pom de Crăciun în hol :)

În acest moment, am urcat ascensorul la etajul meu și imediat am adormit, așa că mâine să-mi continuăm călătoria spre Filipine! În următorul articol, voi vorbi puțin despre Bacolod și Dumaguete și despre cum am ajuns la destinația principală! Vă mulțumesc pentru atenție :)