Pescuitul în Kola

Și pe căile bătute există pescuit,
Și în sezonul rece,
Și nu există un om mai puternic decât vântul de mare.

Nu am întâlnit niciodată un număr atât de mare de rapoarte pe ruta viitoare. Potrivit povestirilor turiștilor și pescarilor din ultimii 15 ani, a fost posibil să ne imaginăm călătoria spre acuratețea întoarcerii, ruperii și parcării. Într-o oarecare măsură, a fost alarmantă - "curtea" se poate găsi pe Chusovaya noastră. Dar aș vrea să ieșesc din Ural pentru prima dată pe muntele Kola și nu există atât de multe rute disponibile pentru 2 săptămâni de vacanță pe drum. Deci, la intrare am știut că ar putea fi superficial, există praguri complexe și aproape toate capturile de somon. Să mergem!

Timp de 10 zile am navigat aproximativ 200 km și, uneori, am putut alege peștele pe care vreau să îl prind. Dar nu a fost imediat ....

Patru ore de drum de greață pe GAZ 66 ne-au dus la un afluent mic și imobil al Polisarka. În jurul valorii de mlaștină, midge și nici un indiciu al locului de munte. Ghicitul acestui iaz de mică adâncime sa deschis destul de repede. Încercarea de a colecta apă cristalină într-un pas de la țărm sa transformat în imersiunea mea completă acolo. Adâncimea până la fundul centimetrilor 30, pietricele unele straluceasca ... Dimineata, barcile si catamaranii nu s-au rascat de-a lungul acestei chacuri de mlaștini, si nimeni nu a indraznit sa iasa si sa-l loveasca. După o jumătate de oră de chin, am ajuns în Polisarka și, fără a strânge unelte, ne-am îndreptat spre Lacul Polisar de Jos.

Lacul în sine este puțin adânc, de circa 2-3 metri în diametru, și din cauza vântului puternic, nu au pescuit pe lac, ci s-au grăbit să înoate. Lacul seamănă cu Shablisul nostru, sub apă se găsesc tufărișuri semnificative. În izmutul lacului, un covor minunat este un covor moale de nuci, cranberries și o mulțime de lemn de foc uscat. După ce Nizhnepolisarskiy a început să întâlnească râuri, puțuri, gropi și tot ceea ce ar trebui să contribuie, și fără ceea ce am crezut atunci, pescuit ușor polar. Noi colectăm uneltele și înfometați înainte de pescuit, aruncăm, aruncăm, ținem .... Pike, biban și grayling de dimensiuni mici au fost în rezultatele primei zile. Prima ureche, zhareha, sărată, dar în general capturile nu sunt impresionante, forța de muncă din pescuit și pescarii nu foarte intenți rămân aproape fără nimic.

La apusul celei de-a doua zile, Polisarka, cea mai mare parte mlaștină și înverzită, ne-a dat un prag numit Padun, care a apărut atât de brusc din spatele turnului, încât nu toți aveau timp să încetinească. Senzațiile extraordinare asociate cu viteza fluxului turbulent de directivitate variabilă și probabilitatea ridicată de a-mi întoarce capul într-o piatră de paianță m-au forțat cu un caiac să înoate de-a lungul țărmului. Catamaranii și o altă barcă au trecut cu toții trei pași cu probleme. Apa incredibil de oxigenată nu a adus nici o mușcătură.

Threshold Padun 1 pas

Pragul Padun 2 pas

Pragul Padun 3 pas

Peste în apă limpede

Graylings de jumătate de kilogram și gălbenușuri sunt confundate în apa transparentă a rolelor sub picioare. Se pare că pot fi chiar loviți, dar ei repede se răzgândesc. Astfel, disciplinele distractive de vânătoare de fotografii și de observare a lumii subacvatice de la laturile înalte ale catamaranilor au fost introduse în pescuitul mediocru. Unii chiar i-au plăcut mai mult decât pescuitul în sine.

Capturile de cinci pescari au blocat cererea de pește de 11 de persoane și fraza sunat la scurt timp, tipic pentru începutul unor astfel de călătorii „biban si stiuca nu mai ia.“ Mulțumiți și obosiți de curățarea peștelui, pescarii sunt de acord. Acum am crescut statutul nostru de consumatori și mâncăm exclusiv pește de primă clasă. Nu este păcat să renunți la pește și chiar invers, se pare că așa ar trebui să fie. Asigurându-vă că tot aerul bulele de aer din branhii, treptat, de relaxare de mână și privit ca fulgerul de la biban dvs. fuge, în cele din urmă dușurile prin pulverizare sau ca un maiestuos și netoropyas merge știucă, permițând pentru a rula mâna peste spate, eliberând ultimul dintre degetele de la înotătoarei. El intră din nou în lumea întunecată și rece, pentru a privi în groapa de prăjituri imprudente.

Acestea sunt reliefuri de piatră înclinate ale patului râului. În timpul iernii, pe o astfel de pantă ar fi posibilă schiul. Apa nu curge, se rostogolește, se înmoaie pietre și se manevrează între ele. Noi nu suntem la fel de agil si flexibil, bărci tragere și târât katy direct peste pietre ascuțite, se bucură de doar ocazional o adâncime de 10-15 cm, în cazul în care curentul trage barca din partea de jos și care se recuperează rapid până termina Burlaka interiorul genunchiului. Acești câțiva kilometri înaintea confluenței Panului i-au fost date cel mai greu. O frumoasă parcare mare la răscrucea de la Panah și Polisarka a permis o odihnă mică și a impus primii patch-uri.

Pescuitul pe Peninsula Kola

Pârtii și bolovani de râu

Încă pe Polisarke am observat de câteva ori cum cineva scapă din apă. Dar ce este - știucă, grayling sau somon, nu am văzut-o. În coridoarele celor două râuri Polisarky și Pana, salturile au început să apară mult mai des, dar încă destul de îndepărtate pentru a discerne peștele.

Salmon. Am repetat acest cuvânt la noi înșine în ultimele luni înainte de călătorie, oferindu-i cel mai mare înțeles de pescuit. Având o experiență în capturarea unui astfel de luptător de munte ca taimen, aproape că am înțeles ce fel de pește a fost. Ne-am imaginat cum va sari din apa si va traversa rapidurile. Ne-am imaginat cum se învârte curburile de filare și carabinerii. Ne-am imaginat cum mâinile obosite și scuturarea ar fi după vyvazhivaniya. Dar aceste vise nu au dus la o pregătire reală. Încercați să vă forțați să cumpărați linguri de mărimea a 5-a, rotindu-se cu un test de 15, un fir de cel puțin 0,2 și fermoar de o jumătate de centimetru gros. Astfel de crocodili de luptă la noi sunt considerați ca elemente ale rugozității pescuitului, lipsei educației și ineficienței.

A patra zi. Timpul trece mai repede decât curentul, și încă nu avem un somon. Ținând seama de succesul descendent al capturii de grayling, în funcție de înălțimea râului (în partea superioară a mușcăturilor mai mult și mai bine), speranțele noastre încep să se estompeze, la fel ca și încrederea în abilitățile noastre de pescuit.

Pan River, jacuzzi priskalny, sare mai întâi într-o piesă turnată rază de filare ne-a adus primul somon în 2500. Acesta a fost un somon nu este nici unul, și cel puțin o copie substanțială a desfătare sale continue înconjurat elementele acrobatice spinning-apă. După o jumătate de oră de turnare nereușită, toți pescarii au trebuit să recunoască neajutorarea lor și să înoate mai departe.

Până la prânz, în a patra zi, primii oameni s-au întâlnit. Amintiți-vă la estuarul pietonal din Polisarka cu cuvintele "un astfel de râu impenetrabil este nafig", au uscat catamaranii și au băut o vodcă în așteptarea unei case de vehicule pentru toate terenurile. Cineva le-a spus că lucrurile se vor înrăutăți.

Complet, absolut calm. Disecăm suprafața apei de-a lungul unei coamne adânci și imobile, în speranța că cel puțin să ne despărțim de Gardienii care sugerează de sânge care ne depășesc. Al treilea salt de somon din apă nu am putut înota în siguranță. Păstărele Sushu și-mi expun fața la miez în schimbul unui somon potențial. Oscilația pantuniană greoaie nu ajunge la fund, nici măcar cu o pauză considerabilă, și trece prin lumină înapoi toate mișcările sale tinkering în mână. Muscatura rapida era ascutita, puternica si masiva in acelasi timp. Somon pentru 2 kilograme. Spinul și cablul în aceeași zi s-au schimbat la grosime. Spiritul de pescuit a revenit în locul său original.

Pescuitul pe Peninsula Kola

În partea stângă a fotografiei puteți vedea saltul somonului

verdeață debordante Bright pentru o rola plăcut ochiului și plăcut mână niște pește prea tare. Pe banca de piatră se afla un somon de maimuță de doi kilograme. Numele "somon" la vederea acestui miracol a venit în primul rând din memoria filmelor. Mai târziu, sa dovedit că acesta este și somon, numai bărbat. În cazul în care rezistența-somon de sex feminin și rezistența poate fi comparat cu un accent bun taymenem-, salturi neașteptate și ridicate, rezistență bună, masculul cu nume de cod „cobe“ luptător mult mai grave, nu a fost întâlnită mâinile înainte. Indiferent de problema pe care o utilizați, indiferent de puterea pe care o aveți, nu veți putea rupe acest pește din fund. Trehkillogramovy cobe face pescar pe Marea filarea să se odihnească în stomac și regretul că, în loc de multiplicare ar trebui să elicopter. Gorbyl nu pierde energie pe sărituri și figuri geometrice sub apă. El are putere și se presează pe la partea de jos, se deplasează pentru piatra următoare tocmai în momentul când mâna dreaptă trage de filare răsucite peste partea de sus a mânerului. Accentul în stomac, de ridicare și coborâre a preroll, o altă creștere ... ... ambreiaj cordon potresikvaet întinsă ca un șir de caractere chitara .... lupta pentru fiecare centimetru de adâncime. ... Doar complet epuizat din cordonul ombilical poate fi văzut în aceste ochi prădătoare bombat strălucitor, a primi o porțiune de spray din aripioare mari si înotătoarei caudale vedea cârlig minunat partea din față a fălcilor. Acest pește nu renunță așa.

Zilele merg de zile și arată ca unii pe alții. Cavitatea somonului se îmbunătățește, iar restul peștilor nu devin mai mici. Peștele poate fi ales aproape la fel de bine ca și în magazin. Grayling într-o grabă, stiuca în iarbă, somon peste tot. Aproape. Somonul nu a identificat habitate specifice. Ea a rămas bine în gropi și în rulouri adânci și lente, alții au fost târâți de peștea și puțin sub țărm. Nu a luat-o numai în cea mai rapidă parte a ruloului, dar nu este surprinzător, un astfel de pește masiv care stă acolo este dificil. Cel mai mare dintre masculii capturați a cântărit aproximativ 4 kg.

Pe râurile de aici nu este obișnuit să vorbim despre pescuit. Este permisă aici sub licențe, care sunt nerealiste să cumpere, astfel încât turiștii sunt tranzacționați astfel. Cu puțin timp înainte de prima bază din gura râului Indus, s-au întâlnit patru țărani din Sankt Petersburg. Am salutat toată lumea de unde, cum a fost vremea ... "de ce au venit?", Întrebăm. "Ciuperci, boabe" - răspund. În mod logic, ne-am gândit, pentru că în burduși pentru a alege boabe este mult mai convenabil.

Apoi a venit vântul. Era atît de puternic, cînd paleta a rămas în aer, iar paleta trebuia să se întoarcă cu o coaste. Cu mare efort ne-am atins de curent și am considerat noroc, dacă viteza barcii a atins cel puțin viteza curentului. Mâinile și mâinile la sfârșitul celei de-a doua zile a vântului încep să dureze și să scârțâie. iar navigatorul raportează un kilometru insuficient pe zi.

Am navigat la Pan și am căzut în Varzuga. Râul devine tot mai larg, frumusețea băncilor este mai pitorească, rularea este mai interesantă. Adesea lăsăm bărci în mijlocul râului să mergem din nou de-a lungul șuvoiului, dar asta nu te deranjează în comparație cu Polisarka și chiar și dimpotrivă, îți permite să-ți întinzi picioarele și să te gândești din nou la etern ...

Apa este clară și rece. Partea inferioară plutește sub barcă. Este sumbră și monotonă, dar nu vă puteți opri din ochi. Aceasta este o altă lume și o altă planetă. Te uiți la această piatră neagră fixă ​​și nu înțelegi imediat că sub tine e locuitorul rădăcinii planetei. Aceasta este o ființă vie, inteligentă și puternică. Acest pește a venit de la ocean. A înotat mii de kilometri pentru a se întoarce acolo unde sa născut. La fel ca părinții ei o dată, ea va face totul pentru a avea un pui sănătos și sănătos, și apoi să meargă pentru totdeauna la adâncurile oceanului ...