La sud de Lacul Teletskoye, altai 2018, note zilnice

Totuși, Altai este un loc minunat. Vizitând acolo cel puțin o dată, dorința de a se întoarce nu pleacă nici măcar o clipă. Din păcate, nu există întotdeauna o ocazie de a merge acolo - atunci nu este timp, mașina nu este în acea condiție ... Dar când mai veniți, aceasta este o scuză pentru a vă părăsi viața urbane undeva mult în urmă.

Și, bineînțeles, este mai bine să mergeți la Altai în mașina dvs., astfel încât de la nimeni și de la ce să nu depindă.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Novosibirsk - Bijsk - Minerit - Altaisk Aktas - Ulagan - Balykcha - Teletsky lac (Kyrsay bază) - Aktas - Kurai - Aktru (lagăr inferior - lagăr superior - Ghetarul) - Kurai - Aktas - Minerit - Altaisk Bijsk - Novosibirsk.

Pe harta traseului nostru puteți vedea unde este Lacul Teletskoye și cum să îl ajungeți cu mașina:

Spre deosebire de ultima oară, această excursie la Altai sa dovedit a fi mai degrabă mac și nu a existat practic locuri libere - totuși este mult mai ușor să ajungi la sud de Lacul Teletskoye și acolo sunt destule baze de odihnă. Apropo, echipajul uneia dintre Pajeriki a reusit sa-si petreaca intreaga 7 zile dormind in casele 🙂

Noi, ca de obicei, am fost înmormântați cu pături, perne și tot felul de izolații pentru a dormi în mașină - nu ne mai obișnuim cu asta.

Într-un fel sa întâmplat așa că toți membrii expediției au părăsit Novosibirsk la momente diferite. Și numai echipajul cu doi copii mici a plecat în timp (unul dintre ele era de 3 ani) 🙂 Un alt echipaj - de la Kemerovo - trebuia să ne întâlnim lângă Biysk.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Întreaga zi am condus ca și cum ar fi oribil:

• echipajul Pajero cu 3 uși (Lesha cu familia) este undeva la 70 km în față;
  • noi cu Vova pe Pajero cu 5 uși și Sasha cu Julia pe Hilux;
  • în spatele nostru, undeva la câțiva zeci de kilometri, romi cu Olya și Danil într-un alt Pajero;
  • Din direcția Kemerovo, echipajul lui Nissan X-Trail (Serghei și Sveta cu fiica lui Anya) conducea.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Deși Vova până la ultimul a fost indignat și a vrut să doarmă pe plajă 😉

Camere ale hotelului în provinciale "curat", mobilierul este vechi, și în camera noastră (numărul 3), chiar ceva miros neplăcut. Cameră dublă costă 800r. Din bonusuri - o bucătărie comună cu aragaz, un fierbător de gătit și ustensile, unde se poate face un sandwich, se diluează din abundență (nu se permite gătirea) și se bea ceai. Direct de-a lungul coridorului puteți găsi un duș, o chiuvetă și toalete. Pentru autoturisme, parcarea este disponibilă la hotel.

P.S. Ei bine, ce pot cere 800 de ruble pentru doi? În cele din urmă, am dormit perfect.

Dimineața, toți se îndreptau încet spre bucătăria comună și, până la ora 11-12, erau pregătiți să meargă înainte.

În această zi am mers la Aktash, am luat cina în sala de mese (în care nu există niciodată nimic din meniu) și la ora 7 a mers pe lateralul pasului Katu-Yaryk. Am trecut trecerea în sine deja întunecată, cam la ora 10 pm, și am pus cărămizi în cărucioare. La o oră și jumătate după coborârea din trecere am ajuns la traseul Akkurum (este, de asemenea, Ak-Corum, situat la 2-3 ore cu mașina de la Teletskoye), cunoscută de ciupercile Kameni. Ne-am sculat într-un camping, care era puțin mai departe de ciupercile de piatră, pentru că era mult mai spațios. Vovan și cu mine, ca și lipsa de corturi, am reușit să ne ridicăm în totalitate gratuit.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

În dimineața următoare, după ce ne-am distrus și am pregătit drumul rău, am plecat în direcția lui Telețki. În general, drumul ne-a luat aproximativ 3 ore. Calitatea drumului este ușor mai slabă decât cea din trecere - un grund, alternând cu molozul.

Pe drum ne-am oprit la cascada Achelman, situată în apropierea satului Balykchy.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

4 ore pe zi, am fost deja pe baza Kyrsay pe malul sudic al lacului Teletskoye, în cazul în care ne-am oprit: 3 uși Padzherik echipajului cu copii în casă, și toți ceilalți din corturi - nu departe de țărm.

La Teletskom am decis să petrecem 2 zile (mai exact un an și jumătate: sfârșitul celui de-al treilea și al patrulea complet) și să ne odihnim bine. Dar nu ne-am distrat tot timpul, și unii chiar au reușit să înoate în lac

Și cineva a scos local, care a hotărât să înfrunte bordul.

Lacul Sud Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Planurile pe care să mergem mai departe încă nu am avut.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Seara, adunându-se în fața focului, toată lumea a început să discute unde să meargă mai departe. Printre cele mai discutate direcții au fost Aktru, Ukok, ciupercile de piatră (pe care le-am trecut până acum) și drumul spre casă. Ukok dispăru repede, deoarece, potrivit informațiilor disponibile, intrarea în acesta era acoperită de zăpadă. Apoi, sa constatat că la Lacul Teletskoye, pentru prima dată doar cu Vova și cu echipajul familiei Pajerik, toți cei care au vrut să fi văzut deja ciupercile de piatră și cascadele și orice altceva. La rândul său, Romka și Olya au spus că au decis deja să meargă la actrita. Toți ceilalți se aflau în meditație.

În final, aproape în unanimitate, toți au decis să se mute la transbordarea de lângă Aktru și deja au navigat vremea: dacă este însorită și caldă - mergeți la ghețar / lac; rece / zăpadă - veniți cu un alt plan.

Deoarece Vova și echipajul Leshina Padzherik încă a dorit să vadă cascade și ciuperci, am decis că vom face ajustări în planurile lor generale de călătorie. Ca rezultat, am fost de acord că, în a patra (de exemplu, următoarea), zi în dimineața vom merge împreună, în primul rând pe un tur al cascade lacului Teletskoye, iar în după-amiaza târziu, în plimbare 2 masina inapoi spre tractul Akkurum la următorul dimineața pentru a ajunge la ciupercile de piatră. Conform planului general, până când vom ajunge până la ciupercile, membrii rămași ai expediției vor pleca deja cu Teletskoje și va fi la intrarea în tractul pentru a merge împreună la Aktru.

Când planul pentru următoarele zile era gata, era posibil să dormi. Dar înainte de asta încercați din nou să trageți cerul înstelat!

Lacul Sud Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Creșteți la ora 9 dimineața. La ora 10 a fost comandată o barcă, pe care trebuie să navigăm la cascade.

Avem micul dejun, colectăm lucruri, ne apropiem de barcă ... Și ni se spune că este rupt. După 20 de minute de încercări zadarnice de a repara barca (a doua așa, aparent, nu a fost), ni se dă un altul - mai simplu, mai mic și mai ieftin.

Cât costă o barcă pe Lacul Teletskoye?

Pe baza Kyrsay oferă o gamă de 2 tipuri de ambarcațiuni - un pic mai mult (12 locuri în valoare de 5000 de ruble pe tur jumătate de oră) și mai mici (8 locuri în valoare de 4000 pentru aceleași ore și jumătate). Cel care mai arata mai prezentabil, este ceea ce ne-am dorit să ia inițial, dar rupt.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Timp de o oră și jumătate, ne-am călărit pe Teletskoy, oprindu-ne periodic la diferite cascade. Toate acestea, desigur, au fost frumoase, dar abilitatea oamenilor de a face rahat absolut pretutindeni este uimitoare: chiar si aici am gasit vitei de la tigari, bomboane, bucati de hartie.

Lacul Sud Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Întorcându-ne aproximativ 12 ore, am aflat că toată lumea se va plimba și va vedea ce alte locuri interesante se află în apropiere. Mergând cu toți - mergem!

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

În ce pătrunde un ciuc uriaș!

Întorcându-ne la tabără, am cules rapid lucrurile rămase și, împreună cu Lesha, ne-am îndreptat spre granița naturală. În loc, am ajuns la ora 20, am timp să gătesc, mergem la baie și stăm la foc până la ora 2 dimineața.

Nu e de mirare că Altaienii locali iau un bord pe râul Chulyshman. Un câine înota în fundal.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Un magazin tipic sat: du-te înăuntru, acolo konurka 2x2 metri, aproximativ 20% din întreaga gamă - doshirak, Rollton și alte fast-food (? Pentru trecerea turiști), 25% - cele mai simple cookie-uri (la prețuri foarte inumane), covrigi, uscare, o pereche de role, 15% - fructe și legume (o jumătate de kilogram de ceapă, un cuplu Kachanov varză, morcov, mere locale într-o stare foarte proastă, prune), 10% - conserve (conserve de carne, pește, etc.), restul de 30% - gospodărie chimie. Și foarte puțin.

Creația de noapte Lyoshino găsită pe camera noastră 🙂

Dimineața. Se încălzește. Pentru a merge oriunde nu ar fi de dorit, mai ales ținând seama de faptul că este necesar să se ridice pentru o lungă perioadă de timp în sus. Dar, odată ce am ajuns, copleșitoare de sine, închiria o barcă pentru a traversa râul (aproximativ 500 de ruble în ambele direcții) și este încet, dar sigur incepe sa creasca ciuperci de piatră. Din fericire, am primit oameni care ne-au spus ce cale să mergem mai bine acolo. După cum sa dovedit, există mai multe căi, iar una (cea mai evidentă, conform căreia toată lumea merge) devine practic verticală în unele zone.

Dar priveliștea valei râului Chulyshman, când am urcat sus, era pur și simplu uimitoare.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Cu durere în jumătate am ajuns la ciuperci înșiși. Nu mai aveam puterea să le fotografiez, așa că Vovan se apropie de ei.

Pentru mine sa dovedit a fi un fenomen natural interesant, nimic mai mult.

Undeva într-o jumătate de oră după ce ne-am întors în tabără, a condus restul de expediția noastră, și un pic mai odihnit, am condus spre manipulare Aktru.

După-amiaza, călătoria din jurul Kata-Yaryk nu a fost atât de teribilă și de lungă.

Sudul lacului Teletskoye, Altai 2014, note zilnice

Dar privirea la spargerea nervilor nu este recomandată 🙂 Aceasta nu este cu siguranță o cheie caldă, dar vederile sunt spectaculoase.