Călătorie spre Polul Nord - o publicație pe site-ul Sf. Astur pe Polul Nord

Călătorie spre Polul Nord

Aceste expediții au primit în mod constant alimentarea stocurilor din aer, ceea ce a încălcat puritatea călătoriei. În acest an, în paralel cu noi în două echipe au fost trei canadieni, care au început "lumina". Ei au primit șase raiduri! Dar pe stâlp au venit doar 4 zile înaintea noastră și sunt aproape 2 luni de la începutul călătoriei!

Cred că cei care au ajuns la pol pot fi numiți numai cei care au venit acolo fără sprijin din afară, el însuși trăgând totul cu el. Aproape toate călătoriile mele au fost așa. Și de această dată, prietenul meu Arthur și cu mine ne-am mutat la post cu un ham de câine, transportând 540 kg de încărcătură - pentru întreaga călătorie. Pregătindu-ne pentru călătorie, am trăit timp de o lună în satul Neshkan din Chukchi. A studiat pentru a gestiona echipa și a ales câini.

Apoi au făcut o excursie de formare de-a lungul coastelor nordice și estice ale Chukotka la Golful Lawrence. În plus, în Taimyr au fost organizate încă două cursuri de formare. Pentru expediție, în Chukotka au fost selectați 11 câini de vânătoare și încă doi câini au fost luați în Taimyr. Au condus tot timpul într-un an și jumătate mai mult decât ar fi trebuit. La trei zile după început, am avut o nenorocire: un câine Taimyr (un amestec de husky cu un ovine) a înghețat noaptea.

Ea, deși era destul de experimentată, dar din anumite motive nu știa cum să doarmă în zăpadă. Alții s-au urcat în găurile excavate și s-au ridicat într-o minge, dar acesta nu a făcut-o. Și, probabil, suprasolicitarea a afectat. Arthur și cu mine eram, de asemenea, supraîncărcați: a trebuit să împingem saniele, să ajutăm hamul și, uneori, să tragem câinii prin hummocks.

Apoi s-au sculat pentru o ședere peste noapte, angajate în fapte bivuate, câini hrăniți și odihniți și așa mai departe. Ei au reținut mari, de neînțeles forme de udare. Cum părea, apa este pe partea stângă, pe dreapta, în față și în spate. Odată ce am oprit în fața unei zone uriașe de gheață subțire. Au încercat să o pună cu un plug. (Așa că am testat puterea gheții: dacă se rupe cu oa doua lovitură, atunci este mai bine să nu riscați și să ocoliți pelinul.)

Desigur, este dificil din punct de vedere psihologic să se îndepărteze de gol, dar nu mai rămâne nimic. Câinii nordici se tem de panica de apă în timpul iernii. Chiar și la vederea unei pelinii înguste, toate huskies noastre au devenit ca piatra. Apoi am luat o frânghie, l-am prins pe lider pentru guler și am forțat să sară peste crack. Apoi a sărit și întreaga echipă. În cele din urmă câinii sunt obișnuiți cu fisuri și apă neagră.

Saliile mari, deoarece erau lungi (3 m), se mișcau ușor. Uneori am pus scări speciale prin crack. Încă mai aveam o barcă cu vapoare dyural, umplute cu lucruri, și două sardine din plastic. Toate transporturile pe care le-am făcut una după alta și am primit un fel de tren. Am mers în față și am ales calea. Pentru mine, câinii purtau încărcătura, iar Arthur era întreaga cale a kayurului.

Vreme grele pentru trafic. Nimic din jur nu este vizibil. Apoi m-am uitat la senzorul GPS. Dar, desigur, el nu a indicat unde erau fisurile și unde se afla calea sigură. Și într-o zi am eșuat. Pelinul sa mișcat și nu am văzut-o. Apa nu părea frigă. Arthur a spus mai târziu că a reușit să descopere imediat scara pentru a mă servi. În timp ce mă plimbam, ieșind, hainele udeau. În acest caz, este important să schimbați rapid hainele.

Dar nu a existat timp, a fost necesar să scăpăm din această zonă, în care era un zumzet puternic. Gheața se spargea, totul crăpa, iar arborii de gheață se mișcau de pe ambele părți. Am strigat la câini și am sărit, împingând saniele. Sari cu greu. Am început să schimb hainele. Arthur a găsit hainele necesare printre lucruri, ia scos afară, mi-a dat-o. Eu, cât mai repede posibil, am tras lucrurile ude și am urcat în uscat. După îndepărtarea umezelii, trebuie să le puneți imediat pe uscat, altfel este asigurată înghețarea.

Ce se uda, a trebuit să fie aruncat. (Uscarea înseamnă consumarea benzinei și a fost luată doar pentru gătit). În general, am avut haine pe baza izolației sintetice a companiei "BASK" și a companiei "Splav". Condensul se evaporă mai repede din sintetice, dar hainele umede nu sunt necesare chiar prin. Sacurile de dormit au fost, de asemenea, sintetice - baschet "Challengers" cu trei straturi de izolație.

De asemenea, am avut o piele de cerb, pe care o punem sub covoare. Sus acoperit cu un cap de o mantie sinteponovoy comune. Treptat, ea a colectat condensul, a înghețat și a fost aruncată. Din piele, a fost posibil să bateți gheața: cu cât bateți mai mult, cu atât mai bine. Acest lucru înainte de a merge la culcare a fost angajat în Arthur. A făcut-o foarte atent, cu bucurie. Chiar a trebuit să-l opresc. Pielea era încă înghețată, încât a fost aruncată și ea.

În cele din urmă, aveam doar saci de dormit, dar până în mai era deja destul de cald și numai în ei. În fiecare seară a fost necesar să curățați pantofii de condens, înghețați pentru o zi. Toate încălzitoarele din bocanci au fost scoase și răzuite corespunzător cu o lingură. Insolați răzuite cu un cuțit. Am vrut să terminăm afacerile de seară cât mai curând posibil și să ne culcăm. În primul rând, am avut 7 ore de somn, iar în ultimele 10 zile - 3-4 ore. Am încercat să mergem cât mai mult posibil, altfel am fi eliminați de pe traseu, nepermițând să ajungem la final.

Ocuparea constantă prin diverse chestiuni ne-a salvat de la conflicte serioase, care, se spune, sunt inevitabile într-o colecție atât de mică. Cei care au mers împreună într-o expediție serioasă, de regulă, nu merg mai mult împreună (bineînțeles că există excepții). Și nici nu am avut timp să vorbim. Am mers în față, Arthur - pentru săniile, adică destul de îndepărtate. În parcare este întotdeauna plin de muncă: unul hrănit câinii, celălalt set cort, fierte.

În plus față de carne, au fost consumate fructe uscate, nuci, diverse sublimate (terci de ovăz, brânză de vaci, fructe de padure). În total, 1150 de grame de alimente pe zi au fost obținute pentru fiecare. Dieta câinelui a fost, de asemenea, destul de complexă, constând în sebum, alimente uscate "Diamond", ulei de pește cu aditivi din proteine ​​pure și un "Townder Plus" super-caloric. Numai 500 de grame pe câine pe zi. Dar acest aliment este mult mai caloric decât un pemmican clasic.

Toate cele 12 huskies au fost în viață, deși au avut un timp greu, au pierdut în greutate, au fost obosiți, dar au ajuns la pol. Trebuie spus că huskii din rasa Chukchi sunt foarte rezistenți și nemiloși. Au lucrat timp de 10-12 ore timp de 56 de zile consecutive. Am ceva de comparat: m-am dus la jambiere și malamute în Taimyr. În Chukotka, în general, condiții foarte dure de mediu, în plus, Chukchi cu câinii lor nu se află în special în ceremonie. Cu toate acestea, câinii sunt foarte prietenoși cu oamenii. Dar sunt supărați unul altuia.

Un pic - se luptă. Apropo, determină astfel tonul animalelor: dacă câinele nu se luptă, atunci este foarte rău. Cred că suntem foarte norocoși cu plăcile noastre. Pe traseu am văzut o arctică diversă. Câmpurile plat plate plat au fost înlocuite cu canioane - am trecut printre grămezi de uriași uriași; Era necesar să se deplaseze prin canale cu apă și să se ocolească polinii.

Frunzele de gheață erau uimite de o multitudine de nuanțe de verde și albastru, florile de cristale de sare strălucesc în soare, crăpăturile de apă adâncă crăpături negre. Infinit diversitatea combinațiilor dintre cele trei elemente: lumina soarelui, aerul și apa. Uneori chiar am uitat de gravitatea pe care o trageam, și, în mod literal, deschizându-ne gura, am admirat peisajul. Și în timpul zumzetului - când se ciocnesc câmpurile de gheață, ghearele se strecoară încet unul peste celălalt, se rup - există o zgomot și o criză și "pământul" tremură sub picioare.

Exploratorii polari sunt sfătuiți să aștepte sfârșitul ummocking-ului. Dar am mers oricum, pentru că în acel moment punțile se formează prin greșeli și fisuri. Puteți săriți unde ați mai fi fost nevoiți să ocoliți pelinul. Aceasta a fost mântuirea noastră: un district drept al Polului Nord (aproximativ 88 ° N) a deschis o cale prin obstacole și ne-am grăbit înainte. Într-o zi, uneori, a fost posibil să treacă până la 30 km, această zi a fost considerată de succes. Uneori, în ziua de azi mergem pe un vast câmp plat, iar apoi începem zumzeturile.

Între ele poate fi zăpadă adâncă. Câinii eșuează, saniele se blochează. Trebuie să ne desființăm trenul, să împingem saniele mari, apoi să ne întoarcem pentru restul. În hummocks a trebuit în mod constant să taie pasajul cu un picior și să cupleze echipa cu câinii. Apoi am mers pe un kilometru de 3 pe zi. Trebuia să aștepți doar o singură dată viscolul, deși a fost purtată de mai multe ori.

Gigantul alb, shaggy stătea, ne-a examinat pe toți și, aparent, a venit la el că noi nu suntem doar niște sigilii ciudate, nu suntem siguri deloc. Dar urșii erau uneori găsiți plictisitori și, probabil, insolenți. Compania noastră nu sa simțit în siguranță. A fost necesar să scoți o carabină și să-i sperie cu focuri. (A fost raportat pe Internet că schiorii trebuie să omoare un urs pentru scopuri de autoapărare.

Și acum Greenpeace îi dă în judecată. Dar ursul lui George sau Arthur ar mânca și nu vor mai exista plângeri. În regiunea stâlpului, toată gheața a izbucnit, atât de mult încât nu mai era nici măcar 100 de metri fără apă. În plus, o vânt puternic a fost suflare. Frunzele de gheață au fost suflate la sud cu o viteză de 800 m pe oră. Este o rușine! Și la 88 ° și 89 ° au existat hummocks și apă continuă. Se părea că mergeau de-a lungul apei și, din anumite motive, nu au eșuat. Mai aproape de pol, în mod literal, nu era un loc viu. Cu greu găsită floarea de gheață pentru elicopter, care a zburat după noi după numai 1,5 zile.

A trecut mai mult de o lună de la terminare. Dar, pentru o lungă perioadă de timp, îmi voi aminti cât de repede, mai puțin de o zi, am schimbat expansiunea albă, obișnuită a Arcticii, la o Moscova apropiată de zgomot. Ultimul avion de navigație ne-a dus la Spitsbergen, iar de acolo în 6 ore am zburat la capitala. Până acum, ne adaptăm la viața normală a lui Arthur, "lins rănile" (există înghețuri mici de degete și degetele de la picioare, am pierdut aproximativ 6 kg fiecare), înțelegem, de asemenea, echipamentele și câinii.

Recent a luat toată echipa la orfelinatul din sat. Nerekhta din regiunea Kostroma. Elevii cu plăcere vor fi implicați în conducere. Este prea devreme să vorbim despre planuri viitoare. Cred că va fi logic să facem ceea ce a fost planificat: trecerea autonomă prin întregul Ocean Arctic într-un singur sezon.

Călătorie spre Polul Nord - o publicație pe site-ul Sf. Astur pe Polul Nord

Tururi de Anul Nou și Crăciun în Rusia. La Moscova, Vladimir, Novgorod, Karelia, Kostroma, Kaliningrad, Kazan, Crimeea, Moore, Galich, Mîșkin, Orel, Pskov, Ryazan, St. Petersburg, Sahalin, Seliger, Smolensk, Suzdal, Uglich, Yaroslavl, Penza, Rusia, Altai, Baikal, Vologda, Galich, Kaluga, Alexandrov, Arhanghelsk, Kamceatka și în alte regiuni.

Prin munți până la mare, cu un rucsac ușor. Traseul trece prin faimosul Fischt - aceasta este una dintre cele mai mari și cele mai importante monumente naturale Rusia, cel mai aproape de Moscova, munții înalți. Turiștii care călătoresc lumina sunt toate peisaj și zonele climatice ale țării de la poalele la subtropicale, toate petrece noaptea în adăposturi staționare.

tur Săptămâna de la un hotel lângă cele mai frumoase munții din Crimeea - Sud Demerdzhi. Trekking, tur de auto-de mers pe jos, cu un tur al celor mai frumoase locuri din zona de munte, Valea fantome, haos piatră, cascade, ciuperci de piatră cu o vizită la MAN pestera si echipat pestera Roșie.