Restul în Muntenegru

Dimineața ne-am sculat, am văzut o vreme bună și clară și am încercat marea. Marea părea răcoroasă și, prin urmare, ne-am întărit intenția de a nu merge astăzi să murim pe plajă și din nou să mergem într-o călătorie. Acum - pe Lacul Skadar și în capitala modernă a Muntenegrului - Podgorica.

Acolo, ne-a promis Internetul, există magazine cu haine (Inditex și altele asemenea).

Am mâncat micul dejun într-o cafenea cu o omletă cu cârnați (omeleta a fost grasă), a revenit la hotel și a dus Daihatsu proprietarilor săi. O femeie luase mașina, ceea ce, aparent, nu era o afacere auto. Ea a mers în jurul mașinii, a asigurat că mașina este la fel cum ne-a fost dată, asta-i tot. Am mers pe jos într-un alt birou unde i-am fost promise Yaris. Din fericire, acest birou era la numai 100 de metri distanță. Am ajuns la 10, așa cum a fost numit, iar Yaris încă nu. Unchiul este altul, nu cel care a fost ieri. Acest lucru este foarte nervos, deși politicos. Experimentarea. Spune că acum vor veni clienții, vor preda mașina, o vom spăla repede și vom da-o. Fac o față neplăcută. Apoi vine mașina noastră. Un turist rus împreună cu soția sa preiau ("un turist cu soția lui" și nu "se predau cu soția lui"). Angajatul biroului se uita peste tot în mașină (nu ca o femeie din biroul anterior), stătea înăuntru, cât de mult combustibil a fost verificat. I-am întors turistului 5 euro pentru benzină, pe care la lăsat mult în Yaris.

Pentru a merge în afara orașului Budva imediat a devenit frumos și imediat a devenit înfricoșător (eu, și conducătorul auto - nu înfricoșător, a spus el). Lansete două - una pe fiecare parte, în stânga o stâncă, în dreapta o stâncă și marea, cel mai bine - o stâncă și copaci cu case. Scary. În toate colțurile am scuturat și s-au făcut multe întoarceri.

La cererea mea, oprită de drumul principal spre orașul Sf. Ștefan, am parcat și m-am dus să caut insula omonimă pentru ao vedea. La început, ei au făcut pur și simplu fotografii ale mării (aici vedem budva noastră sub un munte dungat):

Restul în Muntenegru

Apoi au mers de-a lungul parcului de pin Milocer, în care uneori erau plaje izolate și scumpe (50 de euro pentru utilizare):

De pe una dintre plaje ("Plaja Reginei") este deja vizibilă și hotelul de pe insulă St. Stephen:

Mergeți mai departe pentru a vedea insula împreună cu izmutul care duce la ea, nu am făcut-o, pentru că este timpul să mergem și suntem departe de mașina rămasă. Trebuie să se întoarcă. Și am mers în același parc la mașină. Dar apoi insula și întreaga coastă Budva ar putea fi văzută de pe șosea. Iată o fotografie din drum (împușcată în mișcare, deci totul pe lateral):

Restul în Muntenegru

În zona orașului Petrovac, drumul părăsește marea și se duce la munți. Se pare ceva de genul acesta (a fost deja văzut de la mare este destul de mic zalivchik):

Apoi am condus prin nou săpat în (2,5 euro) tunel plătit, plimbare un pic pe drum, săpat în munți (munții joși și a săpat o fântână, pentru că nu teribil) și pe stânga a fost văzut Lacul Skadar. La intrarea în lac, în apropierea orașului Virpazar, am planificat (am planificat, iar șoferul sa bazat pe planul meu) pentru a opri drumul principal și merge ceas orașul Rijeka Crnojevića. Din fotografii mi se părea că merită inspecția. Dar când am mers până la furculiță, drumul mi se părea că nu merită să meargă de-a lungul ei. Strâns, cu o acoperire proastă (aproape pietriș), așa de teribil. În general, am fost speriat și am mers direct la lac și am decis să-l sunăm pe Rijeka Crnojevic pe de altă parte, pe celălalt drum, pe drumul dinapoi de la Podgorica.

Am plecat la podul barajului care trece prin lac. Am trecut pe aici.

Restul în Muntenegru

Când au început să parcheze de cealaltă parte a lacului, sub munte, să se uite peste tot, am început să recrutem un alt unchi local. De asemenea, pe barca chemat să călărească, pentru 40 de euro pentru doi. Am spus că este costisitor. Câteva minute mai târziu a venit la noi din nou și a cerut 20 de euro. Ei bine, deși m-am speriat, Yakov a fost de acord (probabil pentru că plimbarea era jumătate din prețul inițial oferit). Ei s-au întors prin baraj înapoi de cealaltă parte a lacului, au lăsat mașina acolo. Și cu 4 alți turiști ruși - doi copii cu vârsta de 10 ani, un băiat și o fată, o femeie și o femeie-mama-bunica, pe o barcă cu motor de dimensiuni medii, numit „Serghei“, cu un cort, ne-am dus la plimbare pe lacul Skadar.

Șoferul de barcă nu era prea vorbăreț. Inclusiv unitatea sau banda la muzică din Muntenegru (mai degrabă, era încă un disc, deoarece nu-i place cântecul său șoferul a ratat continuu simpla atingere a unui buton, și se întâmplă repede, nu ca risipindu caseta) și taxied în tăcere. Copiii din barcă nu erau atât de urâți cum ar fi fost, mai degrabă liniștiți. Cu o femeie mai în vârstă am vorbit puțin. Ea a spus că există plaje de nisip bune în Ulcinj. Și în principiu ne-am uitat în jur - despre cum trenurile trec pe podul barajului:

Și clădirile rar rare pe malurile lacului:

Restul în Muntenegru

Într-un baraj liniștit de pârâu a parcat și a scos tijă de pescuit (aparent, turiștii care au fost cu noi patinaj, au cumpărat o plimbare cu pescuitul).

Pe cârlige a plantat pâine. Băiatul a vrut să planteze un calmar, dar șoferul barcii pe gesturi și limba slavă a explicat că lacul de pește nu știe cine este calmarul și nu o va mânca. Timp de 10-15 minute au pescuit pâine, în jurul barcii s-au încurcat pești mici, dar nimeni nu a rănit pe cârlig. O bunică ia prins pe tânăr în plasă, dar la sfârșitul călătoriei a fost eliberată înapoi în lac. Șoferul a explicat că era fierbinte, peștele se dusese la fund.

Când timpul plimbării a început să se încheie (am cumpărat 1 oră), vaporul a răsturnat tijele de pescuit, a scos din trestie și sa dus să se întoarcă. Pe drum, ne-a arătat că este departe de acoperișuri roșii - este o mănăstire.

Restul în Muntenegru

Apoi am văzut clădirea veche a unei destinații obscure pe dealul îndepărtat.

De asemenea, ne-am uitat la dealurile din jur, sunt destul de frumoase.

Apoi am venit la digul nostru, am dat 20 de euro (de la familie am luat 60 de ani), nu am luat masa la un restaurant de pește chiar acolo, la pod, și am condus spre Podgorica.

Restul în Muntenegru

Am trecut pe lângă orașul Vranjina, sub muntele Vranjina.

După munți, am trecut de-a lungul mlaștinii, care, aparent, este continuarea lacului. Au intrat într-un blocaj de trafic lângă stația de cale ferată, care sa acumulat din cauza reparării asfaltului. Am condus pe asfaltul reparate, le-a fost teamă că pietrele ne-ar zgâria mașina. Am traversat unul sau mai multe sate muntenegreni. Într-un loc, au întors drumul greșit și au traversat satul, s-au uitat la grădinile cu fructe și casele sărace, s-au întors pe pistă. Am trecut printr-o întoarcere la aeroportul din Podgora și ne-am găsit pe un drum de vale direct spre Podgorica.

Apropo, a fost cea mai lungă secțiune dreaptă a drumului pe care am găsit-o în această țară. Probabil singurul este atât de lung și drept.

Direct la intrarea în Podgorica a intrat din nou într-un blocaj de trafic, din nou datorită reparației asfaltului. Dar nu pentru mult timp. Odată ajuns în oraș, aproximativ jumătate din a treia (din stânga, după cum îmi amintesc, în a doua jumătate a 11-a, 40 de minute de mers pe jos timp de o oră și Milocer - a mers cu barca Numărul total de ore două moduri.). Am condus orașul în mod literal "unde privesc ochii", fără să știe unde trebuie să mergem. Adică, a fost o reprezentare că în Podgorica ar trebui să vedeți un pod frumos, un parc lângă râu cu un monument la Vysotsky, să mâncați și să mergeți la magazin. Dar unde este totul - nu eram conștienți. Am plecat de acum înainte.

Deodată a văzut o clădire cu un semn "Mall of Montenegro" și a decis că am fost acolo.

Restul în Muntenegru

Nu fără dificultate a găsit o parcare, a intrat în clădire, a trecut prin piața de bacanie. La etajul al doilea, piața a fost vândută toate într-un rând în cuști mici - persoane fizice, urmând exemplul Krasnoyarsk "Quantum". "Ei bine, mall-ul, am crezut. Și au aterizat într-o anumită cameră, asemănătoare unui mall. Cel puțin a existat un hypermarket pentru bacanie. Am cumpărat o cremă cosmetică de la soare și o perie de păr (am uitat propria mea acasă și am trăit timp de trei zile fără pieptene). Am încercat să urcăm la etajul al doilea al mall-ului, dar am fost prinși de un gardian care a spus că etajul al doilea nu a funcționat. Acesta este magazinul mega.

Am ieșit și ne-am scufundat în parc, care este pe drumul cel bun și să ne gândim unde să mergem în continuare. Pătratul, mai degrabă ars de soare, cu dealurile copiilor sovietici, este înconjurat de minunate clădiri din beton sovietic. Ne-am așezat, ne-am gândit, am uns cu smântână din mâna stângă a lui Yakov, am aruncat pe fereastră și am decis că nu știm unde să mergem. Și așa trebuie să mergem drept. Ei s-au întors la mașină, au plecat și s-au îndreptat direct spre noi. Aproape de mall, apropo, există și zgârie-nori frumoși. La fel ca "Bazarul Slavean" din Krasnoyarsk.

Străzile din această parte a Podgorice sunt aproape toate:

Restul în Muntenegru

În timp ce mergeam de la stradă la stradă în același bloc, polițistul ne-a oprit. Sa dovedit că conducem din nou cu lumina de întâlnire oprită. Din nou, în conformitate cu regulile, a fost necesar să se acorde drepturi, să se plătească o amendă de 30 de euro prin poștă, să se întoarcă la polițist pentru drepturi. Aici este un dialog:

Polițistul (P.): - Svetlana. În Tsrnagora este necesar să fie luminos.
Yakov (Ya.): - Nu știu nimic, nu înțeleg, pentru prima oară la volan. (se aprinde lumina)
- Lucrezi aici?
I. - Nu! Tourist!
P. - Ruski?
- Da!
P. (arată spre mine): - Soția?
- Ce oraș?
Sunt în Moscova!
P. - Aaaa, Moscova este mic, mic! (ha-ha-ha și bătu umărul)

Și totul, sa întors, a plecat și am plecat. Am văzut semnul "Centar" și am mers acolo. Și dintr-o dată - am văzut un pod!

Restul în Muntenegru

Am trecut de-a lungul ei, am început să căutăm o parcare, am condus în jurul blocului, am trecut pe lângă facultatea economică a Universității din Muntenegru. Ne-am întors de-a lungul podului și am găsit o parcare, chiar lângă parcul de pe malurile râului Mora. Există un pod pietonal care rulează paralel cu Mileniul. Am continuat.

Ne-am dus la monumentul lui Vladimir Vysotsky:

Există și un alt pod pietonal, care trece prin valuri datorită vântului (am fost speriat și am fugit). Iată punctul de vedere din acest pod:

Restul în Muntenegru

Din acest pod, prin parc, ne-am dus la centrul orașului, care nu a fost capturat în fotografie. Acestea sunt câteva străzi pe o stradă cu două etaje, cu cafenele și cafenele. Oamenii din ele stau decent, aparent, pentru cină. Nu sunt aproape magazine. Dar există copaci și destul de umbroși. Ne-am așezat să luăm masa într-o cafenea. Dar nu au așteptat chelnerul și au mers la altul, pe strada următoare. Dins, citiți Internetul prin wi-fi, care, din fericire, a fost. Am descoperit pe hartă existența mall-ului Podgorsky Delta City, încercând să-și amintească cum să ajungă acolo (numărate numărul de intersecții și ture). Au luat mașina din parcare și au găsit un mall din a doua rundă.

Este obișnuit, mic. Am cumpărat pantaloni scurți și pantofi de plajă, mai avem apă să bem. Și am continuat drumul spre Cetinje. Acesta este un drum convenabil: chiar acolo este mall-ul unde ne-am dus la magazin, merge la Budva și de acolo se face o rundă spre Rijeka Crnojevica, unde nu ne-am oprit dimineața. Dar, așa cum sa dovedit, acest drum este în reparație.

După ce am stat timp de 15 minute în coadă, ne-am întors și ne-am întors, pe aceeași rută care a lovit Podgorica. Ne-am uitat la marginea muncitorilor din capitala Muntenegrului.

Restul în Muntenegru

Înapoi la coastă, fluxul de mașini sa mișcat destul de încet. În satul Golubovtsi, am condus case lent și închiriate, magazine de legume și fructe, magazine de drumuri:

Din nou am mers de-a lungul lacului:

Apoi au condus o lungă perioadă de timp după autobuz, nu îndrăzneau să o depășească (adică, am cerut să nu depășesc). Imperceptibil că autobuzul a dispărut, drumul a devenit îngust și a urcat. Nu este clar cum, dar am ratat o întoarcere în tunelul săpat recent și am trecut pe vechiul drum de bypass. Straaashno (eu). Încet pe acest drum, ne-am târât în ​​partea de sus a lumii, este destul de bun.

Restul în Muntenegru

După trecere, au început încet să scadă și să plece spre mare.

Apoi șoferul mi-a venit în minte să mă parroga și să coboare la o viteză puțin mai mare de 40 km / h. Ca rezultat, am început să scream și am frânat Sfânta Cruce la curtea bisericii.

Au luat drumul și au condus, în jos, la mare, acasă.

Au sosit la Budva la apusul soarelui.

Restul în Muntenegru

Seara am mers pe malul Budva. Dins în camera de hotel cu ceea ce au cumpărat în supermarket.

Lungimea drumului Budva - Podgorica - 71,3 km.