Despre Malta - Partea 1

Cina de lumina lumânărilor cu Cavalerii Ordinului Maltei.

Din punctul de vedere al păsărilor, Malta arată ca un deșert galben, fierbinte, cu insule verzi rare. În același timp, insula pare a fi atât de mică, încât este dificil să ne imaginăm cum a fost situat un întreg stat. "Boeing 727", cu o cruce malteză cărămizie pe coadă, ridică astfel de spini zdruncind că pasagerii palid și apuca pe spatele scaunelor din față. Maltezii, desigur, sunt băieți fierbinți, amestecul aspru arab-spaniol-italian se fierbe în ele, diluat, în plus, cu sângele cavalerilor războinici. Dar un astfel de aerodrom încă bust!

Avionul cade din nou pe aripa, se îndreaptă și, după un minut, coboară brusc. Un alt moment - iar roțile au atins betonul pistei. Aterizarea era atât de moale încât salonul a explodat cu aplauze, imediat s-au înecat în vuietul motoarelor de mers înapoi.

Deja pe scara, a devenit clar că noțiunea de înfundare și de căldură de mai multe înșelătoare - briza mării apus de soare aproape bătut de pe picioare, a urcat toate falduri si guri de îmbrăcăminte, făcându-l ușor pasagerii îmbrăcați ghemui împreună. Și trebuia să mă înghesuie pe cine! Avionul a zburat de la Moscova, jumătate pasagerii au fost din Belarus „molii“, a venit de la vechea Vitebsk. Aparent, cu o vizită prietenoasă la descendenții Cavalerilor ordinii sfinte.

Explică de ce am zburat de la Moscova (noi - eu sunt eu, Igor și prietenul meu Slava). Ambii șoferi de taxi, ambii sub 40 de ani, nu sunt căsătoriți ...). Nu există zboruri directe către Malta din Los Angeles, doar cu două debarcări, iar biletul costă 1.100 de dolari. Un bilet la Moscova - turneu de 600 + săptămâni în Malta - 500. Asta e ...

Vamale și verificarea pașapoartelor ne-a luat exact un minut - America-a-Ancy! "Butterflies", de asemenea, a alunecat prin control fără probleme, fără a determina birocrații cel mai mic interes. În timp ce fumatul în anticiparea bagajelor, conducătorul auto - creșterea medie a maltez mustață imens ucrainean, ne-a explicat că oficialii devin pur și simplu obișnuiți cu acest tip de vizite „prietenoase“ - în Malta sunt întotdeauna de aproximativ trei mii de femei din diferite republici ale CSI, iar în vara ce numărul crește al doilea!

Malta a atras în orice moment oameni de diferite triburi și naționalități. Comercianții și călători, artiști și prostituate, cartaginezii, normanzi, turci, britanic, francez de secole aici a găsit refugiul lor. Fenicienii au numit insula "Malet" - "refugiu", iar romanii - "Melita" - "cretă". Nu a evitat comandanții și cuceritorii insulei - Nelson, Napoleon, Hitler. Acesta din urmă a decis să utilizeze acest punct de schimb între Europa și Africa ca o bază militară puternică. Timp de mulți ani, Malta a fost utilizat ca „portavion nescufundat NATO“ - o perla a neuitat „Adevărul“ din timpurile sovietice ... Pentru mine, Malta a fost întotdeauna învăluită în mister și un dram de mister - Ordinul Cavalerilor, miturile antice grecești. Și eu sunt aici!

Bagajele noastre sunt scufundate într-un autobuz roșu vechi, a cărui formă este imediat asociată cu ceva colonial. Șoferul continuă să vorbească în engleză cu un accent amuzant. Nu, el nu este un ghid regulat, datoria lui nu include nimic de explicat. El este pur și simplu un maltez și consideră că este datoria lui de a introduce oaspeți în țara sa, care este foarte mândră. În același timp, el reușește să se împrăștie cu vehiculele pe străzile înguste medievale, să privească în oglinda "fluturilor" bieloruse și să învingă pe cei puternici.

Trecând pe pereții cetății, pe casele cu două și trei etaje, cu balcoane, pe templele gotice maiestuoase, cu turnuri înalte în sus. Toate galben și alb, Malta este construit dintr-un singur material - calcar. De asemenea, sunt îngrămădite și garduri în jurul caselor. Gotic, care este asociat cu spiritul întunecat al Evului Mediu, așa cum este reflectată în bisericile catolice din zona gri ce în ce mai întunecate, pentru aceasta insula minunata dobândește raze delicatețe și căldură și soare de la templele malteze sunt pline de lumină roz moale transparent.

La fiecare zece minute ne-am mutat într-un alt oraș, care, așa cum a spus mândru conducătorul de bord, este în Malta 69! Toți au trecut unul în altul, privindu-ne cu postere "Merhba" - "la revedere". În cele din urmă, o autostradă îngustă se scurge spre mare și începe să se încurce de-a lungul dalelor, alcătuite din bărci și iahturi. Spre uimirea mea (și o rușine pentru Californianismul nostru!), Am constatat că iahturile de aici sunt cele mai tari, trebuie să le căutăm și pe acestea!

Ne oprim în apropierea unui mic hotel de trei stele și a plantelor "fluturi", alături de doi tipi care nu s-au întâlnit la aeroport. Că nu au fost scrise despre prostituție, adevărul este că majoritatea prostituatelor LIKE să facă acest lucru. Ei bine, să fie! Dacă o femeie are un corp și există o cerere pentru acest organism, de ce să nu câștigați bani? Este trupul ei, nu a furat-o și nu a înșelat pe nimeni. De ce ar trebui să fie pusă în închisoare pentru asta?

Ei au fluturat "fluturii" pentru rămas bun și au condus. Următoarea oprire este hotelul nostru. Serviciul - la fel ca în cele mai bune case din Londra! Am fost surprins, cu toate acestea, că portar a răspuns o dată încruntat la dolar meu, și nici măcar mulțumesc ... Grabă în duș și rapid la etaj la ultimul etaj, vederi ale golfului și pereții vechea capitală a Maltei - Valletta. Se pare că suntem într-un basm!

În dimineața, micul dejun este o alegere de unsprezece feluri de mâncare și cinci băuturi! Apoi autobuzul și prima excursie. Toți ghidurile de pe Malta încep cu fraza - "pe teritoriul minuscul al acestei insule există un număr uriaș de atracții istorice". Ghidurile nu înșeală. Călătoria noastră prin această țară poate fi numită în siguranță "Înapoi în trecut". Am trecut încet prin străzile din Valletta, vechea capitală a Maltei - Mdine, iar sentimentul de apartenență la trecut nu ne-a părăsit. Pe aceste străzi au ieșit cavalerii din ordinul Sf. Ioan. Luând în considerare misterele misterioase de la căruțele gigantice din jurul templelor megalitice, toată lumea se gândea la același lucru - ceea ce le-a construit un om misterios.

După tur, prânz. Numeroase restaurante cu bucătăria națională și europeană uimitoare ocupă mai multe blocuri, deci alegerea nu este ușoară. Adevărat, prețurile sunt uimitoare - cu dolarii noștri, ne-am simțit aici doar ca cerșetori! O lire malteză costă 2,50 USD, iar prețurile sunt aproape identice cu cele din state. Și încă o surpriză - trăiesc pe insulă și nu există aproape niciun fel de mâncăruri de pește în meniu. Dar există celebra bere "CISK" - chihlimbar, rece cu spumă albă ... Delicios, nu veni!

Malta și primăvara sunt frumoase, iar avantajul principal este lipsa căldurii, astfel încât să puteți mers liber și să respirați vechile zile. Și zi și noapte. În prima seară, ne-am întâlnit cu un șofer de taxi coleg, care sa plictisit lângă hotel. Mă bucur să-i întâlnesc pe frații săi în nefericire, maltezii, al cărui nume era Paolo, au blocat mașina și ne-au condus pe undeva în sus, prin labirintul străzilor goale și întunecate. Din obișnuință, Slava și cu mine m-am uitat în jur până când Paolo a întrebat ce sa întâmplat. Am răspuns că a fost deja târziu, nu este suficient ca ... Ca răspuns, a existat un râs tumultuos. Când bem deja bere în bar, Paolo ne-a explicat de ce a râs. Faptul este că în Malta nu există practic nici o infracțiune. O jumătate de milion de locuitori din singura închisoare de pe insulă au doar două sute de infractori. Jumătate dintre aceștia sunt străini, inclusiv un rus, care a încercat să fure ceva la magazinul. Legile din Malta sunt foarte stricte și pedepsesc chiar și pentru a încerca o crimă. Cel mai rău lucru este să obțineți un bilet de parcare și să nu plătiți. Apropo, pe stradă nu există aproape nici un polițist în uniformă. Dar, așa cum a spus Paolo, detectivii deghizați sunt un ban! De asemenea, mașinile nu sunt deturnate. În primul rând, nu există nicăieri pentru insulă și, în al doilea rând, este mai scump!

Malta este o țară cu distanțe mici. În ce altă țară a lumii puteți lua un autobuz într-un oraș și în 10 minute veți fi în altul? În cazul în care veți vedea un oraș medieval real, toate clădirile din care au fost construite în secolul al XVI-lea și acolo trăiesc 400 de oameni și toți baronii. În această țară există clădiri mai vechi decât piramidele egiptene timp de 1000 de ani. Până când sezonul a început, odată cu apariția întunericului, străzile sunt goale, cu excepția centrului Sf. Iulian. unde există discoteci și baruri de tineret. Am întâmpinat, seara, capitala malteză, în speranța de a vedea orașul strălucind de lumini. Nimic de genul ăsta! A fost impresia că eram în Evul Mediu întunecat - și asta la ora 21!

În romance de vacanță, bărbați și femei malteze.

Femeile din Rusia se bucură de succes peste tot. Malta nu face excepție. Vecinul nostru în hotel, o tânără engleza Ethel (pentru ea de patruzeci de ani, dar arata uimitor - dacă te uiți de la distanță ...) a mers cumva cu noi să mergem. Era fierbinte și Ethel purta pantaloni scurți și un tricou scurt care deschidea mai mult decât acoperit. Deci, toate mașinile s-au oprit, țăranii povylazili pe ferestre și s-au uitat la Ethel în tăcere ...

Trebuie remarcat că, pentru tot temperamentul lor sudic, bărbații maltezi sunt destul de galanteriști în raport cu femeile. În orice caz, ei nu-și iau mâinile, nu semnalează pe străzi și nu rămân în restaurante. În ceea ce privește femeile locale, ele nu strălucesc cu o frumusețe specială. Și în relațiile de familie ale maltezului însuși, diavolul însuși va fi spart! În plus față de divorț, ei au, de asemenea, o poziție "secretă", ca în cazul în care "în afara jocului", când soțul a plecat acasă, dar soția lui nu-i permite să trăiască în pace, să urmărească autoritățile, să se întoarcă etc.

Romantele de aici sunt la fel de ușor ca în fosta Sovietică Sochy. Personal, am tors un pic poveste de dragoste cu cele cinci fete - 2 din Siberia, Urali, una, două Khokhlushka. Toți au venit să se odihnească (să nu muncească), pentru ca toate romantismentele să fie distractive și să ne despărțim de prieteni. Natura mea de mate taciturn, așa că a început doar un singur roman, deși, fata a fost ... patruzeci de ani, dar francezii și, de asemenea, bogat - și l-au hrănit și eu și fetele mele au luat o închiriere de bărci și mai mult. Mi-a înconjurat prietenul, la o lună după întoarcere, a venit la Los și în curând va avea o nuntă în Las Vegas.

Despre mare și plaje.

Toată Malta constă din golfuri și nu există plaje ca atare, deoarece băncile sunt stâncoase. Există doar două plaje nisipoase și se poate imagina doar ce se întâmplă acolo în vară! Ce-a plăcut cu adevărat Malta este o mare curată, caldă și transparentă. Vremea a fost norocoasă, chiar foarte mult. Zilele erau însorite, nu o singură ploaie. Adevărul seara era destul de rece din cauza vântului, așa că puloverele pe care le aduseseră erau foarte utile.

Toate prețurile trebuie multiplicate cu 2,50 de dolari. Prânzul în Malta (fără vin) poate fi de 4-7 lire. Există restaurante indiene, mongoleze, italiene, ruse, chineze, japoneze, grecești, malteze și alte.

Shopping, în varianta sa clasică occidentală, nu este în Malta ca clasă. Nu există supermarketuri mari aici, toate produsele sunt cumpărate în magazine mici. Există mai multe magazine MarkSpencer din Valletta, Sliema; în San Julians, un magazin cu o scară din sticlă, BayStreet cu o grămadă de magazine; mango; United Color of Beneton etc. Dar este "imens" numai în termeni maltezi, pentru noi (și pentru moscoviți) este o mâncare mizerabilă cu bunuri la nivelul piețelor din Moscova. O mulțime de produse pentru tineri, acest lucru se datorează numărului mare de adolescenți din diferite țări care locuiesc pe insulă timp de aproape un an. În Malta, multe magazine vând bijuterii și ceasuri de mărci celebre. Cumpărând în faptul că puteți obține TaxFree la aeroport, am petrecut o sumă decentă în magazine. La plecare, completarea formularului de rambursare a taxelor la aeroport, predarea tuturor cecurilor vamalelor și prezentarea bunurilor, am aflat că:

1. Nimic nu este plătit în numerar

3. 4% din impozitul datorat este colectat de către vamă (pentru ce.)