Kazahstan, lacul alakol - "alakol basm

Dezavantaje: lacul este rece, drumul este rău, serviciul este slab dezvoltat

Ce altceva pot să fac pentru a mă îmbunătăți? M-am întrebat, revenind acasă după un curs inutil de două săptămâni de "tratament" al psoriazisului în KVD al orașului. (KVD este Dispensarul cutanat și veneric, deși psoriazisul nu este contagios și, în plus, o boală venerică, este tratată acolo).

Și, ca o comandă, una dintre prietenele mele a menționat că a venit recent cu mama ei din Lacul Alakol, unde a tratat eczema. Prietena a răspuns pozitiv cu privire la efectul terapeutic al apelor Alakol.

Și soțul meu și cu mine am decis să plecăm.

Kazahstan, lacul alakol -

Din orașul nostru nu există nici o comunicare directă de la s.Kabanbai - acesta este satul de care aparține lacul. A trebuit să merg cu un transfer - de la început la Semey (fostul Semipalatinsk), și de acolo - deja la destinația din autobuz. Drumul era încă așa - mergeam 14 ore cu autobuzul, e greu! La ora 7 am plecat de pe autobuz. Mirosul apei sărate, strigătele pescărușilor și o bandă de apă albastră-verde, se scaldau în lumina dimineții, iar baieții ieșiră de acolo, cu prosoape, la papucii gata și în plajă. Prima senzație a fost - SE SEA!

Pensiune și campinguri pe Alakol este foarte mult - pentru fiecare gust și pungă. Ne-am oprit la "Aksay" recomandat de prietenii noștri. A fost un sezon de vârf, astfel încât camerele "cu facilități" ne-am așteptat au fost ocupat.

În camera noastră. Fereastra trebuia acoperită cu foaia proprie. Primul etaj al perdelelor, din anumite motive, nu și-a asumat :) Cazanul a fost adus și cu ei.

Am primit o opțiune "bugetară" - cea mai ieftină dintre toate. Două paturi, masă, oglindă. Singurul pe podea este ieșirea din coridor și toaleta este în exterior. Duș și chiuvetă - de asemenea, pe stradă, cu apă rece. Se presupunea că apa ar fi încălzită de soare prin țevi, dar acest lucru nu a fost întotdeauna cazul. Prin urmare, pentru totdeauna am riscat să spălăm o dată în duș. Apa încălzită în țevi a fugit foarte repede și, în cele din urmă, am primit o încărcătură de adrenalină din umplutură cu apă rece și am simțit puțin "moluște".

"Facilități" în campingul nostru

Toaletă - cum ar fi "toaletă" pe stradă este, în general, oribil! N-am întâlnit niciodată un miros atât de teribil și de nesuportat. Nu exista nici o alternativă în apropiere - în jurul locurilor aglomerate și de stepă aproape fără tufișuri.

Ceea ce era bun în legătură cu "campingul" nostru este mâncarea și apropierea de lac - cam 200 de metri.

Costul vieții a inclus patru mese pe zi, foarte bune. Ne-au hrănit fără brioșe, vasele sunt simple, dar mereu proaspete și în cantitate suficientă. Carnea în diferite forme a fost, de asemenea, gustoasă și proaspătă, la fel ca și coptul - național, kazah - peri și baursaks.

În plus, cartierul este plin de cafenele și restaurante. La plaja la fiecare 15-20 de metri au fost grătare cu șashlik. Deci, în orice caz, nu veți rămâne foame acolo!

Kazahstan, lacul alakol -

Unele informații de bază: "Alakol" - potrivit arheologilor, este rămășița mării antice. O jumătate din ea este proaspătă, cealaltă - sărată. Vindecarea este cea care este sărată. Țesutul opus nu este vizibil. Stropitoare valuri, mirosul de apă sărată, strigătele de pescarusi - simtiti-va cu adevarat pe malul marii! Din numele kazah este tradus ca un "lac pestriț". Și într-adevăr, pare întotdeauna diferit - în fotografii este clar vizibil.

Fairy Alakol - fără photoshop!

În vremurile sovietice, pe plaja cu sare a fost centrul de recreere al astronauților. Am văzut rămășițele acestor clădiri - ele sunt folosite ca camping. Afară, vederea era neplăcută, dar nu am intrat înăuntru.

Kazahstan, lacul alakol -

Vremea în timpul șederii noastre era caldă, dar nu fierbinte. Timp de 10 zile, când eram acolo, căldura în 30C era de maxim două zile. În rest - undeva în zona de +22 ... + 24, era tulbure. De cîteva ori a fost rece și a fost o furtună pe lac. Spectacolul este frumos!

Plaja pe Alakol este făcută din pietricele mici și pietroase.

În lacul în sine, există multe pietre din argilă presată, o formă bizară. Am scris o astfel de casă - o amintire pentru noi înșine și un copil pentru artizanat.

Kazahstan, lacul alakol -

Acestea sunt pietrele de suveniruri pe care le-am adus cu noi. În acvariu uimitor!

Baieti foarte mult, iar baietii erau in orice vreme, chiar si in furtuna! Mulți oameni cu probleme ale pielii - nu m-am simțit ca o "oaie neagră" cu plăcile sale psoriazice.

Băieții erau în orice vreme.

Mulți s-au spălat cu noroi negru din lac. Este considerat curativ, dar nu s-au efectuat studii ale proprietăților sale.

Kazahstan, lacul alakol -

Colectarea noroiului de vindecare și a lutului de pe fundul lacului

Eram frig pentru a înota, așa că de fiecare dată m-am scufundat în Alakol de câteva ori. Apa este ușor încălzită la suprafață, vezi la 20. Puțin mai adânc - COOL! În general, în locul băii de vindecare, am primit o exacerbare a artritei din apa rece, pe care am reușit să o compensez aici, cu băi din izvorul fierbinte Barlyk-Arasan.

Pietre în apă

Ai putea cumpăra o saltea de aer și o stropi într-un strat cald de apă pe ea. Dar această idee bună mi-a venit în minte numai acasă. (((

Kazahstan, lacul alakol -

Aerul din această zonă este foarte curat, deoarece există un transport mic și în apropiere nu există industrii periculoase pentru mediul înconjurător.

Apus de soare pe Alakol

În plus, de fapt, înotul în lac, din divertisment erau - patinajul copiilor în boluri de apă sau cilindri.

Kazahstan, lacul alakol -

Divertisment pentru copii - călărie în "cilindrul cu apă" (nu știu ce se numește)

Călărind pe bărci cu motor și scutere, o excursie pe insulă (uitat numele), unde se găsesc pescăruși relicți.

Divertisment pentru adulti - cursa cu barca cu motor

Există, de asemenea, discoteci și restaurante, dar nu ne interesează. Localnicii au prins pește în lac, după cum ne-au spus băieții, "pentru un ochi de pește" ca o momeală.

Kazahstan, lacul alakol -

Prindeți, deși plasa și de la mijlocul lacului

Puteți să vă plimbați în jurul căminului - însă aceasta este fie o stepă cu vită de pășunat, fie o mulțime de tabere turistice împrăștiate în aceeași stepă.

Caii de pășunat în stepa înconjurătoare.

Nu departe de noi era o piață locală, unde au vândut tot felul de lucruri pentru turiști. De la guma-ciocolata-alcool la găleți de uz casnic și servetele sanitare.

Kazahstan, lacul alakol -

Ceea ce nu mi-a plăcut era lipsa de fructe și legume locale. Aparent, grădinăritul de la locuitorii locali nu este în onoarea lui. Deși clima vă permite să crească mere banale-pere-caise. Toate fructele au fost importate, din Almaty și nu deloc ieftine. Doar odată am reușit să cumpărăm accidental un castron de caise locale în Kabanbai.

În general, de la psoriazis nu am reușit să vindec pe Alakol. Poate din cauza cantității mici de scăldat. (A fost necesar să se ia o saltea!). Divertismentul nu este suficient și sunt realizate ca un mic oraș. Transportul local este lame, nu este prea mult să mergem și biletele trebuie cumpărate în avans. Mulți taxează comercianții privați. Dar dacă vă place să contemplați vederi frumoase și să respirați aer curat, atunci vă va plăcea. Nu te obosesc să te uiți la Alakol.

În apropiere se află izvorul fierbinte Barlyk-Arasan și sanatoriu cu același nume. Poți să mergi acolo, să faci băi de vindecare, ceea ce am făcut. Am fost acolo într-un taxi.

A doua oară nu vreau să merg la Alakol pentru că nu am simțit efectul vindecător și drumul groaznic înainte și înapoi.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Împreună cu aceasta puteți vedea: