Atelier Kattry, Ust-Luga

O altă excursie puțin pentru regiunea Leningrad este planificată în Ust-Luga, și mai precis de pe coasta peninsulei Kurgalsky, cu o plimbare de-a lungul obligatoriu malul lacului unic de sare Regiunea Leningrad Lipovskoe.

În primul rând a existat o întrebare despre cum să ajungi la Ust-Luga de transport în comun și, de preferință, cu capacitatea de a aduce bicicleta. Autobuz de la St. Petersburg la Ust-Luga circulă în fiecare zi, dar este tras înainte și înapoi este mai mult de 5 ore, bicicleta este aproape imposibil de a împinge - pasagerii vor fi extrem de indignat, și vine un autobuz la Ust-Luga în după-amiaza - jumătate zi este complet pierdut. Dar, în caz că, pentru cei care sunt interesați, aici este programul zilnic al autobuzelor pe ruta Sankt Petersburg - Ust-Luga:

Traseu - Ora de plecare a autobuzului - Ora sosirii autobuzului
Sankt-Petersburg (stația de autobuz) - Ust-Luga 10:30 15:00 zilnic
St Petersburg (stația de autobuz) - Ust-Luga 19:40 00:10 zilnic

Acesta a fost, de asemenea, considerată o opțiune pentru Kingisepp călătoria de la stația de cale ferată Moscova la „Varșovia Express“ și de la Kingisepp trebuie să arunce în aer pe bicicleta sau pe autobuz local pentru Ust-Luga 50 - 70 de kilometri, in functie de ruta aleasa. Bilete la transport tur-retur Varshavsky Express + bicicleta nu este foarte ieftin pentru astfel de un mini-plimbări, precum și data dorită de bilete disponibile nu mai era.

Opțiunea de a călători cu trenuri electrice și autobuze locale a fost, de asemenea, luată în considerare. Opțiunea A: de la stația Baltică, să ia trenul spre stația Weimar: primul tren pleacă de la Sankt Petersburg la 07:15 și ajunge la 09:57 Veimarn de patru ori pe săptămână - vineri, sâmbătă, duminică, luni. Al doilea merge acolo zilnic, cu excepția zilelor de sâmbătă de la 18:40 (de la St. Petersburg) până la 21:01 (în Weimar). Apoi la stația Weimarn trebuie să schimbați autobuzul și să sufliți la Ust-Luga la 56 km. Puteți ajunge la tren cu trenul spre Kingisepp și acolo pe un alt drum spre Ust-Luga.

Sa decis să meargă cu trenul la Weimar, apoi cu bicicleta în satul cazanelor (28 km), rămâne peste noapte într-un hotel local „Ust-Luga hotel“, iar în dimineața următoare să continue călătoria pe o bicicletă pe peninsula lacului Kurgalsky Lipovskoe (54 km). Cu toate acestea, a fost necesar să începeți din satul Mga. Traseul este prezentat pe harta de mai jos. Nu am vrut să plec de la stație. Mga în oraș cu trenuri, schimbați stațiile, schimbați metroul, astfel încât a fost o plimbare cu bicicleta de la gară. Mga către Gatchina (

80 km), pe trenul de seară până la calea ferată Weimar, iar în satul Kotly am așteptat deja camera rezervată în hotelul "Ust-Luga".

Spectacolul, trebuie remarcat, este deprimant. O asemenea abundență de cadavre de animale mici și de păsări, împușcate de mașini, nici nu mi-am putut imagina. Când te duci cu mașina, nu-l poți vedea și eu, ca un călător de ciclism începător, mi-am descoperit brusc întregul cosmar. În tinerețe, am studiat foarte bine ornitologia și zoologia și pot să determin cu ce fel de animale și păsări mă ocup. Din realizarea numărului mare de păsări moarte pe care le-am cunoscut, a devenit și mai tulburător: reprezentanții speciei lor nu sunt zeci sau sute. Practic, înfloritoarele, vagabonzii, roșcările, zarwenul, fulgi de ovăz suferă. dar au existat multe altele, atât mici pichugi cât și păsări de dimensiuni medii. Cu ei iepuri, veverițe, mici rozătoare dispar. această groază, amploarea morții vieții forestiere pentru mintea mea este pur și simplu incredibilă.

Atelier Kattry, Ust-Luga
În general, pe drumul de pe segmentul Mga - Gatchina, nu sa găsit nimic interesant, cu excepția unei pasaje semnate spre peșterile Sablin, dar o să mă duc și acolo.

Pe marginea drumului erau mașini de culegere de ciuperci, imediat clatite de vânzători cu recoltă forestieră nouă. Totul este ca pretutindeni, totul este ca de obicei.

drum 50m kilometru am evaluat datele din „computerul de bord“ - computerul așa-numita bicicletă, și sa dovedit că, timp de 5 ore, am condus un total de 50 de kilometri. Nu pot înțelege cât de repede a zburat timpul și de ce călătorisem la o viteză atât de mică. Am început să mă uit la mișcarea mea: sa dovedit că mâncarea era cu o viteză medie de 10-11 km / h. În general, pentru mine norma este de 16-20 km / h. Mai târziu, de mai multe ori am fost pe autostrada M-10 a remarcat că mi se părea să se retragă, nu accelerați, du-te din greu, sentimentul că te duci tot timpul în munte, indiferent de direcția de M-10 nu m-am mutat și eu sunt despre Aceasta este o altă scriere. dar aceasta este din zona ceva "paranormal". În plus față de apoi ora 10 în traficul de dimineață pe autostrada aprins, iar atunci când se apropie Susanino continua să Gatchina, paturile au fost trase vagoane, de sub roțile zburau în fața nisip și pietre: merge mai departe au devenit mai intense și destul de zgomotos.

Atelier Kattry, Ust-Luga

Pe drumul spre Gatchina în sine nu era un singur magazin, nici o singură realimentare! Am avut foarte putine rezerve de apa, iar din mancare - 5 bomboane: am imprudat sa ma numar pe o alergare mai rapida si pe magazinele care trec. În general, am început să sufăr de foame și de sete. Picioarele bruiau brusc, iar ultimii 10 kilometri spre Gatchina, abia m-am târât. Imposibil de înfruntat greva foamei, m-am transformat în pădure pentru fructe de pădure: m-a salvat pentru o vreme. Ciuperci în pădurile locale, apropo, foarte mult! Deci, unul dintre voi vă trimite salutări.

Iată drumul mult așteptat spre Gatchina, și o stație de benzină, iar la benzinărie magazinul este pe noroc! Nu stânjenit de șoferii care au condus la realimentare, m-am așezat pe bordură și am înghițit amar în înghețata mea preferată. Era chiar și o grămadă să iau de pe pământ crustele căzute, dar conștiința mea, din fericire, din cauza setei și a foametei, nu m-am lăsat în acel moment și mâna mea nu sa ciocnit.

De la patul de flori la mine sau, mai probabil, prietenul său a sunat un chatterbox - un lăcuste de grăsime. Vrăbii au zburat la miezuri.
Pe ceas este ora 15:00: durata călătoriei este de 8 ore.
Din programul, n-am bătut, dar din putere - poate.

La rândul său, la Gatchina este un memorial dedicat soldaților Marelui Război Patriotic - un buncăr militar, acoperit cu căști strunjite, coroane de flori și buchete de flori. În jurul arțarului de beton și lângă mormântul soldaților morți. Asta-i tot ce pot spune despre întinderea Mga-Gatchina de-a lungul autostrăzii M-10.

Când am răsucește la Gatchina, ajuns la gară, am sunat soțul meu a spus că el a fost eliberat a doua zi și a sugerat câteva ore conduce la Gatchina, pentru a-mi încărca cu bicicleta în mașină și du-te cu mine la Ust-Luga. E minunat! Într-o cafenea locală, am mâncat bine, am coborât înapoi pe pista și în satul Tyaglino, soțul meu a venit cu mine.

Atelier Kattry, Ust-Luga

În Opole ne-am întors pe drumul spre Ust-Luga, am ajuns la satul cazane, punct de reper local poscholkali - un templu frumos și bine păstrate de Sf. Nicolae (sfârșitul secolului al 18-lea) - monument de arhitectură de importanță federală. Slujba în templu este ținută în fiecare sâmbătă și duminică: se organizează sărbători ortodoxe, Dumnezeiri și așa mai departe. Programul tuturor evenimentelor planificate pentru o jumătate de an înainte poate fi studiat pe pagina VKontakte.

Apoi am mers în final la hotelul-hotel din Ust-Luga.

Un punct separat descrie pe scurt hotelul "Ust-Luga" din satul Kotly Kingiseppsky din regiunea Leningrad. Deci, recenzia:

Hotelul este situat pe teritoriul bazei militare și este închiriat de la aceiași soldați, deci există un regim de admitere strict condiționat. Nu sunt multe dezavantaje: pereții subțiri de la etajul al doilea, unde ne-am oprit, în legătură cu care fiecare pas al oaspeților de pe coridor, întoarcerea cheilor, clicurile de la încuietori ale ușilor au ecou puternic pe podea.

Pentru cineva ce urmează este un minus, dar am trata acest lucru cu afecțiune: ferestrele de-al doilea etaj al hotelului împletind lăstuni cuib sau înghite sat (nu am timp să ia în considerare) și goană înainte și înapoi din cuib și înapoi, circling în jurul valorii de o grămadă mare de hoteluri. frică să deschidă ferestrele - toate dintr-o dată păsările împiedică sau deteriora priza, dar dependent de muncă la marginea hotelului prinde cu fidelitate toate țânțarilor și midges!

Atelier Kattry, Ust-Luga

Alte avantaje, care, pentru un han de țară „Diavolul pe Kulichikakh“ destul de greu: totul este în regulă cu sursa de apă caldă și rece, care a dus la aceste călătorii pline de praf, ca mine, este foarte important; la aproape orice moment al zilei a oferit o oportunitate de a avea o masă pătrată, dar bucătăria nu deține hotelul - mese de ordine stabilite pe partea; intrați în orice moment al zilei; o sală de gimnastică bine echipată în subsol; două etaje de camere, parcare, garaj pentru biciclete, servicii prietenoase și eficiente. Ei bine, în general, tot ceea ce este necesar și suficient.
Deci, călătorii care călătoresc prin expansiunea regiunii Leningrad și ajung la districtul Kingisepp recomandă hotelul "Ust-Luga" în satul Kotly. Hotelul are, de asemenea, o pagină VKontakte.

Dimineata devreme pe drum pustiu proaspete superb am domchali instantaneu Krakolie în sus, au apelat la Ust-Luga, a traversat podul de peste Meadow, masina armat pe locale, ascunse în stația de copaci de gaz și a ajuns la linia de sosire la soluționarea Kurgolovo.

Din satul Vybye până la canalul Lipovskaia și mai departe în jurul lacului Lipovskoe până la Lacul Alb există un drum pietruit, perfect conservat din vremea țarilor. Straturile asfaltice, prin care arată aspectul pietruite de piatră vechi de secole, arată patetic și trist. În curând, asfaltul este inferior drumului pietruit din față, ceea ce face să se admire și, între timp, să ruineze suspendarea mașinii.

Drumul duce spre Sf. Primăvară a Sfântului Nicolae Lucrătorul Minunilor. Pe lângă sursa, pe drum într-un loc proeminent este coloana molebelny, și mai jos în defileul sine este Sfânta primăvară, în cazul în care oamenii se adună pentru a forma apa sfintita. La câțiva metri de sursa este Sfânta Font (Capela - costume de baie) Sf. Nicolae: toate rang de rang - camere de sex feminin și masculin, pereții agățate cu rugăciune și sfaturi. Apa este înghețată, un loc de har - se calmează și se fixează într-un mod liniștit, pozitiv. Am admirat, am luat apă pe drum și am condus.

Râul Lipovka, interconectată Lipovskoe lac și Marea Baltică, de fapt, nu un râu, și strâmtoarea, prin care lacul primeste apa cu sare de mare, astfel încât în ​​viața lac și sunt prinși de către pescarii ambelor animale marine și de apă dulce: vin aici pentru a prinde un cambulă , bibanul de mare, bibanul, anghila, lăcusta, bâta, coacăze, miel și multe altele. În fotografia râului Lipovka: pe partea stângă se află Lacul Lipovskoe, pe partea dreaptă este Golful Finlandei.

Krakolskogo pe teritoriul rezervației, ca enciclopedia, puteți întâlni cu reprezentanți ai aproximativ o sută de specii rare și pe cale de dispariție de animale dat un loc în Cartea Roșie. Același lucru se aplică și plantelor.

Pentru doar o odihnă pe malul lacului Lipovskoe are plaje excelente cu un fund de nisip, o mulțime de pietricele multicolore pe malul apei, și, desigur, apa sarata starea generala de sanatate favorabil, liniste, aer curat, liniște, departe de frenetică Petru - minunat! Pentru o familie cu copii, Lacul Lipovskoe este un loc excelent de odihnă.

Linger pe lac nu a făcut-o, și a condus - pe coasta Golful Narva pentru a colecta ciuperci. După 15-20 de kilometri am părăsit drumul asfaltat pentru un amortizor, dar după 100-200 de metri am trebuit să ne oprim, deoarece drumul a căzut abrupt, a devenit îngust și ceea ce este înainte este necunoscut. Au părăsit mașina într-o curățenie pitorească și au fost împodobiți cu un peshkarus pentru a se familiariza cu flora, fauna și frumusețile locale. În curând au dat peste o barieră cu o bancnotă amenințătoare. interzicând trecerea și trecerea, aici pentru zona protejată cu apă și pentru toate acestea. M-am sculat și m-am întors în mașină, dar soțul meu, aruncând o privire neclintită pe acest afișe, a rotunjit bariera și a continuat să scuture un pachet cu ciupercile albe cărnoase găsite de-a lungul drumului. L-am urmat cu prudență, priviți în jur, dacă un gardian sălbatic cu arma nu ar sari din spatele unui copac. Abundența de ciuperci frumoase, tinere și puternice, totuși, a stins rapid gândurile similare. De-a lungul drumului, unele instalații militare abandonate, batute, turnuri, colibe, garduri s-au întâlnit. Cu puțin câte puțin, ne-am dus la coasta Golfului Narva. Acest lucru este minunat! Frumusețe! Valuri, soare, vânt, pini, nisip, bolovani, zgomot de stuf, nu un suflet în jur. Sub copaci de-a lungul țărmului de ciuperci albe și chanterelles - întuneric!

Pe un promontoriu, la care am ajuns în curând, este un centru de recreere, care închiriază centrul de reabilitare militară „New Life“ pentru alcoolați și dependenți de droguri, al căror centru este situat în satul Preobrazhenka. Baza este abandonată, nimeni nu călătorește acolo de mult timp, dar un paznic de alertă și câinele său de gardă cu două cățeluși cu bunătate o urmează. El a vorbit greșit și a vorbit cu vorbitorul, dar garda surzilor, a bătut puii și a mers mai departe. Ciupercile au luat un trunchi complet, fructele au fost pline cu jumătate de an înainte. Komarov în pădurile locale, apropo, aproape nu! Nu multiplicati aceste creaturi impudente in apa sarata.

Apoi, post postarea. Admirați, și mă voi pregăti pentru următoarea călătorie - spre locul în care privesc ochii. Până acum! Și veniți la Peninsula Kurgalsky! Există atmosferă specială, foarte bună și microclimat.