Vladislav Pryasevich - biografie, cărți, recenzii, citate

Khodasevich sa născut la 28 mai (16), 1886 la Moscova. Tatăl său, Feliciano I. (circa 1834 -. 1911) a venit dintr-o familie nobilă lituaniană săracă, a studiat la Academia de Arte Frumoase. Încercările de tineri Felician castiga existenta prin munca artistului nu a reușit, și a devenit un fotograf, a lucrat în Tula și Moscova, în special, fotografiata de Lev Tolstoi, și în cele din urmă a deschis un magazin de accesorii fotografice din Moscova. Calea de viață a tatălui său a declarat tocmai în poemul Khodasevich lui „Dactyl“: „Tatăl meu a fost de șase degete pe tesatura stretch strans / Bruni a predat cu o perie moale pentru a conduce vehicule / Devenind un comerciant din necesitate - niciodată nici un indiciu sau un cuvânt / Nu-mi amintesc, nu sa plâns .. Numai îi plăcea să tacă.

Mama poetului, Sophia Y. (1846 - 1911), a fost fiica unui scriitor evreu celebru Iakov Brafman (1824 - 1879), mai târziu a trecut la Ortodoxie (1858) și a dedicat viața în continuare așa-numitele .. "Reforma vieții evreiești" din punctul de vedere al creștinului. În ciuda acestui fapt, Sophia Yakovlevna a fost dat familiei poloneze și a ridicat un catolic devotat. Khodasevici însuși a fost botezat în catolicism.

Fratele mai mare al poetului, Mihail Felitsianovich (1865 - 1925) a devenit un avocat proeminent, fiica sa, artistul Valentina Khodasevich (1894 - 1970), în special, un portret al unchiului său Władysław. Poetul a trăit în casa fratelui său în timpul studiilor lor la universitate și în viitor, până la plecarea Rusiei, a menținut relații calde cu el.

La Moscova, un coleg Khodasevich la sala de sport a treia Moscova a fost Alexander Yakovlevich Bruce, fratele poetului Valeri Briusov. Un an mai în vârstă decât Khodasevich studiat Victor Hoffman, în mare măsură a influențat lumea poetului. După liceu Khodasevich a intrat la Universitatea din Moscova - prima (în 1904) la Facultatea de Drept, iar toamna anului 1905 sa mutat la Istorie și Filologie, unde a studiat cu intermitențe, până în primăvara anului 1910, dar cursul nu este terminat. De la mijlocul anilor 1900 Khodasevich în gros vieții literare din Moscova: vizitează Valeri Briusov și teleshovskie „mediu“, cercul literar și artistic, partid Zaitsev, tipărite în reviste și ziare, inclusiv „Balanței“ și „Lâna de Aur“.

În 1905 sa căsătorit cu Marina Erastovna Ryndina. Căsătoria a fost nefericită - la sfârșitul anului 1907 ei s-au despărțit. Dintre poemele din prima carte de poezii Khodasevich „Tineret“ (1908) este dedicată relațiilor cu Marina Ryndina. Potrivit memoriile lui Anna Khodasevich (Chulkova) poet în acești ani, „a fost un mare dandy,“ Don-Aminado Khodasevich amintit „într-o uniformă de student lung, cu un negru tuns la șoc din spate de gros, subțire, cum ar fi uleiul de lampă de păr, impregnat cu ulei, cu galben, fără un singur o picătură de sânge, o persoană cu o răceală aspect în mod deliberat indiferentă ochii negri inteligente, drepte, incredibil de subțire.“.

În 1910-11 ani Khodasevich a suferit boli pulmonare, care a fost motivul pentru călătoria lui cu prietenii (M. Osorgin, Boris Zaitsev, P. Muratov și soția lui Eugenia, și altele.) În Veneția, teatru dragoste cu experiență E. Muratova și moarte cu un interval de câteva luni pentru ambii părinți. De la sfârșitul anului 1911, poetul a stabilit o relație strânsă cu sora mai mică a poetului George Chulkov - Anna Chulkova-Grentsion (1887-1964), s-au căsătorit în 1917.

Următoarea carte a lui Khodasevich a fost publicată abia în 1914 și a fost numită "Little Little House". În cei șase ani care au trecut de la scrierea „Tineretului“ la „Happy House“, Khodasevich a devenit un scriitor profesionist, pentru a face o viață traduceri, comentarii, foiletoane și altele. În timpul primul război mondial, a primit „bilet alb“ pentru poet sănătate cooperant „Monitorul rus“, „Dimineața Rusiei“, în 1917 - în „viaţa nouă“. Din cauza tuberculozei verii coloanei vertebrale din 1916 și 1917 a avut loc în Koktebel poet M. Voloșin.

bibliografie

colecția "Molodost", prima carte de poezii, (Editarea cărților "Grif", Moscova), 1908
colecția "Happy Little House", 1914
colecția "De la poeții evrei" din 1918
colecția "The Way of Grain", 1920
compilație "Heavy

Fapte interesante

Copilul târziu sa născut cu două săptămâni înainte de termen și sa dovedit a fi slab și dureros. Deja în primele zile de viață o limbă imensă a sărit în limba copilului; el a refuzat să mănânce și ar fi murit dacă

Copilul târziu sa născut cu două săptămâni înainte de termen și sa dovedit a fi slab și dureros. Deja în primele zile de viață o limbă imensă a sărit în limba copilului; el a refuzat să mănânce și ar muri dacă Dr. Smith, un englez naturalizat, nu cred că cauterizeze lapis blister. Soră, unul după altul abandonează copilul „spunând că nu este profitabil să pierd timpul, pentru că nu-mi pasă“ nu poate trăi“. În cele din urmă, a fost unul care a acceptat să rămână, spunând: "Dumnezeu este milostiv - îl las". Era un țăran din Tula Odoevskogo Kasimovskaya județul comuna sat Kasimov Elena Kuzina (de soțul Stepanova).

Băiatul a supraviețuit, dar de multe ori și de mult timp a rănit; Peste el, tremurând, cât de des se tremurau peste copii târzii și bolnavi. Temerile părintești au ajuns la absurditate și nu au fost întotdeauna benefice. „Ti-e frica, nu contează cât de bolnav burta mea, Dumnezeu știe până când am hrănit terciul da Chiftele de pui. Peștele era aproape o otravă, verdele - un mijloc de a supăra stomacul și fructele - mângâierea. În cele din urmă, am dezvoltat un fel de infantilism aromatizant, adică eu încă mai dau doar copiilor. Din pește mă îmbolnăvesc, nu cunosc gustul de caviar, stridii, homari: n-am încercat niciodată. În anii maturi, Khodasevich a mâncat aproape exclusiv carne și paste făinoase. Acest lucru nu este dieta prea sanatoasa poate fi contribuit la tendința de a tulburări metabolice și a bolilor generate de acestea, poetul muchivshim toată viața - escoriații, eczeme, precum și tulburări ale tractului gastro-intestinal. El a fost predispus la răceli și boli pulmonare (in copilarie si adolescenta, el a bântuit fantomă fatală la momentul consumului), și a bolilor coloanei vertebrale.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Shklovsky, care știa VF glumă o dată amar: „Ai consum, dar nu mori, pentru că ești atât de supărat că bacilul Koch muri în sânge ...“
Marina Țvetaeva pe Khodasevich a scris odată: „De la poeți (în creștere) ca Pasternak, Mandelstam și Maiakovski (! Prima - dar, probabil, va crește din nou în sus) Și totuși, foarte diferit deja, Ahmatova și Blok (patch-uri Heart) Khodasevich pentru mine. . lucrare șirag de mărgele este Dumnezeu cu el, dă-i sănătate și Dumnezeu este mai rezonabil (inversă: absconse) rime și Ning "
Cu Khodasevich, în timpul războiului comunist din Pskov, a avut loc o istorie absurdă. Iată cum a descris-o în eseul "În Pskov":

O altă zi de rătăcire în oraș, un prânz fericit în grădina orașului, culcat pe iarba din apropierea gării. Dar noaptea se apropie, iar noi hotărâm că este imposibil să petrecem noaptea din nou cu ploșnițe. Plecăm spre stație, dau mită pentru portar și el, deja în întuneric, ne conduce la căile de rezervă pentru trenul gol. Urcăm în mașină. Portarul avertizează că dacă Ortochek (departamentul galben și divizionar al Cheka) ne va acoperi, atunci vor fi mari probleme. Recomandă să nu aprindă focul și să nu vorbească tare. Ne așezăm pe bancă, adormim - și ne trezim de treptele de pe coridor. Există doi oameni în fața noastră în jachete de piele, cu revolvere. Unul dintre ele ridică lanterna și o aduce în fața mea.

Explicația, urmată ulterior, s-ar putea termina prost. A recompensat accidentul, destul de ridicol. Printre nenumăratele bucăți de hârtie cu sigilii și semnături, pe care le-am rezervat, mergând într-o călătorie, a fost cea semnată de Maxim Gorky. A spus că este recomandat ca fiecare șef să-mi dea toată asistența, fiindcă sunt o persoană foarte remarcabilă. La Petersburg, astfel de ziare au fost destul de puternice. În semnatura lui Pskov, Gorki ma ajutat, dar într-un mod complet neașteptat. Checiștii, așa cum sa spus, au fost doi. Una este mai tânără, slabă, supărată. Celălalt este un tip mai vechi, mai vesel și mai vesel. Văzând semnătura lui Gorky, mi-au spus că hârtia a fost falsificată și că eram prost, pentru că Maxim Gorky nu era un bărbat, ci un tren și un om de genul acesta, dacă era, murise de mult timp în urmă. În ciuda gravității situației, încă râdeam. Atunci chekistul amuzant a început să râdă. Scena a fost cea mai fantastică.