Pescuitul de noapte cu filare

Vasili Kruchinin este îndrăgostit de nocturnă de la sfârșitul anilor optzeci. Pe vobblere și pe momeala uriașă, el captează în mod regulat râurile mari și medii ale șuviței, chub și yaz - noaptea.

A început cu toți anii cu cincisprezece ani în urmă, și a început cu un biban. În cercul meu de pescuit de șopârlă - nu fără motiv - era considerat un pește de noapte. Într-adevăr, este suficient să se privească ochii lui "de sticlă", "stralucind" în întuneric, pentru a obține un punct de sprijin în acest aviz.

Lăsând iazul, am întâlnit adesea vulturii care au venit la zorku seara. Atunci a existat o astfel de Tolya, care a prins în mod regulat peștele de papuc în dimineața devreme, începând încă întuneric și târziu seara. Îmi amintesc de asemenea și băieții, ale căror tijă erau echipate cu inele auto-făcute, ale cărui fund erau de milimetri cu diametrul de cincizeci. Acestea, de asemenea, prins în amurg.

În acel moment, m-am cunoscut deja de aproape toate "peștele" de pește și nu aveam de gând să prind peștele. Și așa, am fost atras de un pescuit de noapte.

Locuri unde în timpul zilei zander este prins pe diferite jigs și în cazul în care am prinde momeli și wobblers pe timp de noapte, complet diferite. Prin urmare, cu "dzhigiți", așa cum îi numim noi, aproape că nu ne intersectăm.

În principiu, prind pe traseu și lângă urmele. În mod ideal, acest lucru, de exemplu, este un jacuzzi bun cu acces la role. Există o șansă de a prinde un buzunar frumos, câțiva kilograme. Adevărat, nu există multe astfel de locuri ideale. Șaibă mică, pentru 300-500 g, vă puteți prinde pe roci aproape de-a lungul întregului râu.

Uneori se spune că bibanul o ia pe timp de noapte, dar unde e liniște. Adevărul este acolo, aparent. Îl prind pe șine, dar încerc să țin momeala de-a lungul frontierei pârâului și a "întoarcerii" de coastă, a virajelor. Cu toate acestea, există mușcături și chiar în flux.

Trebuie să căutați un loc, desigur, în timpul zilei. Cel mai bine este să vă plimbați și să observați râul într-un mediu calm, să găsiți puncte promițătoare, să memorați reperele pe mal: care stâncă sau tufiș să stea, unde să arunce. Noaptea totul pare diferit și este foarte greu să estimați distanța corect. Te-ai ridicat doar puțin - și nu te duci la locul potrivit. Mai mult decât atât, fără un punct de referință precis, puteți literalmente "să stați pe o stingă de șictoriu", adică să mergeți la locul unde ar trebui să aruncați momeala. Desigur, vei speri pestele și nu vei rămâne cu nimic.

Este interesant faptul că în timpul nopții, în general, există o mulțime de mușcături de pește. Uneori se întâmplă, mai ales la începutul nopții sau în dimineața, că veți arunca wobblerul perpendicular pe țărm, și numai acesta va începe să se retragă, pe măsură ce se va lăsa biciul. Ca un chub sau un dolar.

Pe plajă, peștele nu pare să dureze nici măcar în punctele de prindere. Se pare că el intră periodic în ele (apoi există mai multe mușcături la rând), apoi dispare (fără mușcături), apoi iese din nou (din nou câteva mușcături) etc.

Particularitățile mușcăturilor pentru diferite perioade ale nopții probabil există, însă nu este atât de ușor să le prindeți atunci când nu ieșiți în fiecare zi, ci în weekend-uri ca mine. Timp de o săptămână, ziua are timp să scadă considerabil, iar noaptea este extinsă, mai ales până în toamnă.

În timpul verii, când apa este foarte caldă, mai multe mușcături au loc în orele de duminică. Evident, apa se răcește dimineața, iar buza este activată. Și în toamnă - dimpotrivă. În această toamnă, de exemplu, după trei dimineața, nu am avut nici o mușcătură în câteva excursii de pescuit. Nici o pisică, nici una. Aparent, apa răcește prea mult, iar prădătorul nu are nimic de făcut acolo.

Dimineața, uneori se întâlnește o gălbui. Pentru mine, acest semnal până la sfârșitul de pescuit: prins perch - este timpul să plece. Poți, desigur, prinde și apoi, dar deja un alt pește și (sau) într-un alt loc. Pepanul Pike, de exemplu, pleacă de la țărm (și de la pescar!).

O mușcătură deosebit de bună se întâmplă în nopțile luminate de lună, când mușcătura urmează mușcătura. Odată am mers de-a lungul țărmului până în jumătate unsprezece și nu am prins nimic. Cerul era înnorat. Apoi norii s-au despărțit, luna a apărut și, ca și cum ar fi comandat, au început mușcăturile. Îmi amintesc și un alt caz similar.

Dar există și capturi bune în nopți întunecate. Pe una din ultimele călătorii, a plouat toată noaptea, iar peștele a fost excelent.

Chub este, de asemenea, un fan al ruturilor. Primul chub, pe care l-am luat noaptea, mi-a bătut tijă din mâini. Prin poklevkovke mi-am dat seama cine a fost, chiar dacă el nu a tăiat: în timpul zilei am prins o mulțime de chubs la acea dată.

Acum, eu, nu merg în mod specific pentru cocoș, dar pentru pescuitul "mixt", în medie, încă prind una sau două pe noapte.

Bite cele mai multe ori în timpul demolarea Wobbler peste atunci când bobina nu este aproape rece - sau, mai degrabă, la sfârșitul anului de demolare. Atunci când linia de pescuit este desenată cu curentul și se oprește ademeni presate la mal (nu la mal, desigur, pentru că, de obicei, prinde, care merg la apă pentru câțiva metri), atunci cleanul de multe ori ia. Și se întâmplă că deja va începe împotriva curentului, și modul în care el va!

Unul dintre prietenii mei crede că nu îl puteți prinde în mod deliberat cu filare. Experiența mea sugerează contrariul. În acest sezon mi-au luat treisprezece cozi pentru trei pescuituri speciale, pe timp de noapte, și destul de mari (în vrac pentru un kilogram și cel mai mare pentru 1650 g).

Am călătorit de mai multe ori pentru a prinde rădăcini și biciuiți lângă piscină și, odată ce donatorii mi-au împins din loc! Pentru a nu sta jos, m-am hotarat sa incerc in piscina, desi nu ma asteptam sa prinda ceva pe vagabonzii mei mai adanci. Dar atunci când a postat-o ​​dintr-o dată a simțit un cârlig. La început m-am gândit că am legat-o pe donka cuiva. Dar măgarii erau pe margine. Podergal, a tras și a scos un baston mic. Înseamnă că cârligul nu este chiar atât de adânc.

Apoi am vorbit cu localul, și sa dovedit că eram pe un deal subacvatic, unde adâncimea este adâncă la genunchi. Și între deal și mal - adâncimea.

Locul mi sa părut promițător. Data viitoare mi-am amintit și am decis să o iau în mod corespunzător.

Pescuitam demolarea. Bitele arătau ca niște cârlige, urmate de trageri puternice. Cu primul yazem a avut o tinkering lung, și chiar și atunci când trăgând din spate T-te de wobbler lipit-ma pe deget. Yaz a luat partea din față.

La început am găsit această captură accidental. Dar următoarea casting a adus aceeași mușcătură. Adevărat, ideea a coborât. Apoi o altă adunare. Tazul a fost suficient de mare și, evident, ideul a preluat mijlocul. Așa că am pus o lingură de filare compactă, de durată, ca și Wipp-ul lui Miran. În întuneric, nu mi-am dat seama imediat că zburau când se arunca mai departe decât wobblerul, iar bancul era puțin, astfel încât pentru prima oară nu existau mușcături. Apoi am mers câțiva metri și asta se numește, am un ban destul. Timp de o jumătate de oră mai erau două nume și o întâlnire.

Apoi mușcăturile s-au oprit și am dat odihnă. După un timp sa întors - și a prins un altul.

De ce m-am oprit pe o astfel de momeală? Ea este foarte persistentă, și trebuia să fiu tras ca un vrăjitor într-un punct de prindere fără a se rostogoli. Nu au fost nici o mușcături pe momeala cu lingură cu petalele alungite, după tot ce am încercat.

Vrăjitorii, am folosit un motor Rapalovo "Magnum" de opt centimetri, dar cu volan în formă de L.

Prietenul meu captează pe o altă parte a râului și el întâlnește în mod regulat un yazi. Și mai aproape de cădere, cu atât mai des. De asemenea, el a găsit două puncte de prindere și toate mușcăturile sunt doar în ele. Locul ei este de succes, în sensul că tufișurile ajung până la apă însăși și de-a lungul coastei este posibil să treci numai în pantaloni uscați, să ții o mână pentru ramuri.

Principala dificultate în pescuitul special este găsirea unor astfel de puncte, mai ales că în râurile mari topografia celor de jos se schimbă după fiecare apă înaltă și totul trebuie să înceapă din nou.

Pescuitul de noapte cu filare

Vrăjitori și momeală de linguriță

Tehnici de pescuit

În tehnica de capturare nimic special, cu excepția faptului că cablarea este foarte lent, mai ales atunci când wobbler merge împotriva curentului, cu opriri.

Noaptea este foarte important să monitorizăm linia. Nu folosesc o linie de panglică noaptea din cauza pericolului de încurcare. Desfaceți "panglica" în mica plăcere întunecată, chiar și cu un felinar. Dar chiar și cu monofilament, trebuie luate măsuri de precauție. După ce am aruncat peste râu și am închis bobina bobinei, nu ating bobina până nu simt că linia sa întins. În caz contrar, se poate forma o buclă pe bobină, care se va turna în barbă la următoarea distribuție. Prin urmare, noaptea, practic nu am bucle - cel puțin, sunt mai puține decât în ​​timpul zilei!

Atunci când linia este întinsă, fac câteva răsuciri rapide cu o bobină, astfel încât tocul să fie amortizat și să înceapă să funcționeze. Apoi, aproape că mă opresc, și wobbler-ul funcționează în detrimentul curentului. În acest moment de multe ori ia un cub. Pepinul de Pike este de multe ori surpriza. Noaptea, îi place mai ales să bată pe vrăjitori. Și uneori se blochează doar pe cârlig. Și sunt nopți când el bate întotdeauna, și apoi, se întâmplă, el nu va bate nici măcar o singură dată.

Există mușcături scurte atunci când există trei sau patru metri la wobbler și nu puteți conta pe nimic. Prin urmare, trebuie să efectuați cu atenție cablajul până la sfârșitul acestuia. Adevărat, astfel de mușcături rareori aduc noroc: mai mult de jumătate din adunări sunt obținute. În depărtare, bibanul, de regulă, sta mai bine.

Atunci când prindă o rola, wobblerul se lipeste destul de des de pietre. Pentru a nu pierde prea mulți vrăjitori, nu merită să trageți cu toată puterea voastră sub orice rezistență. Dacă aceasta nu este o mușcătură, ci o lovitură, trebuie să eliberăm linia. Apoi, wobblerul se eliberează adesea sub influența curentului.

Am prinde o tijă de lumină filare și o lungime de 2,5 metri, calculată pentru a arunca momelile 5-21 g (refăcute «Daiwa Silver Creek»). medie Reel (Size "2500"), linia - 0,25 mm. nu este nevoie de linia de pescuit Diluant sunt necesare mulaje lungi, iar marja de siguranță pe timp de noapte doar în timp.

Momeală - vrăjitoare și linguri de filare. Prefer mobilul vâslii plutitori, puțin adânci, cu un joc intens, plin de viață, dar nu foarte mare. Și este foarte important ca wobblerul să funcționeze constant pe curent. Se întâmplă că vrăjitorii, inclusiv cei de marcă, nu se țin de un avion puternic, încep să le arunce. Apoi pescuitul nu va funcționa. Voblajul trebuie să funcționeze pe parcursul întregii cablaje, literalmente la tijă.

Chub, totuși, iubește un joc demult. Dar cu privire la curent și astfel de wobblers începe să "melteshit."

Vrăjitorii cu un tremur de adâncime ca mine mai puțin.

Cred că vara mici (60-70 mm) funcționează mai bine, iar toamna - mai mare. Toți mișcătorii mei mari, mințind mult timp fără muncă, în toamnă au lucrat. Pe de altă parte, nu există un an pentru un an. În ultimul an, m-am prins cu succes pe vrăjitoare foarte mici, 3,5-4 cm, dar în acest an nu au luat-o. Poate problema este în mărimea celui mai mic lucru care predomină în râu la un moment dat sau altul?

Toți mișcatorii mei au o culoare apropiată de culoarea naturală a peștilor mici.

Set de lucru de momeli

echipament

Cu pescuitul pe care îl analizăm, trebuie să mergem în apă, uneori să stăm pe jeturi puternice, astfel încât cizmele înalte sunt necesare. Eu nu folosesc pantaloni. Noaptea prins în ele este un mare risc. Poticni, alunecă pe pietre și. În plus, pe râurile pe care le prind, puteți ajunge la primul croak în cizme și apoi pantalonii deja nu vă vor ajuta.

Restul îmbrăcămintei depinde de vreme. Un fel de sacou. Vesta de ploaie, dacă jacheta se udă. Ceva cald, chiar și în vară.

Cu siguranta ai nevoie de o lanterna cu baterii proaspete. Dar folosesc lanterna numai dacă există o nevoie urgentă (dacă aveți nevoie să dezlegeți linia, să legați momeala, să scoateți peștele din cârlig, etc.).

Clestele vă permit să reglați lucrarea celor care se rotesc. Clapeta arterială ajută la îndepărtarea cârligelor. Koukans oferă o oportunitate de a menține peștele prins în stare proaspătă. În locul principal al prinderii, lângă "baza", am un kukan mare cu 8-10 cleme.

Când mă duc în sus sau în jos pe râu, nu rulează cu o captură în acest Kukan, și plantarea de fiecare pește într-un kukanchik separat, mici: cablu de șaizeci de centimetri cu incuietoare pivotant, cuier.

Nu folosesc un podsak.

Noaptea cu el, unele necazuri: cârligul se lipeste de plasă, frunzele de pește. Este mai bine pentru a planifica în avans un plan pentru vyzhivaniya, pentru a determina locul de pe țărm, în cazul în care pentru a retrage pește.

Pregătirea locului

Mă duc mereu la râu înainte de întuneric și pregătesc în mod necesar un loc de odihnă. Se gătește noaptea - și timpul este păcat și inconfortabil. În cazul ploii, puteți pune un cort sau trageți un film de polietilenă între tufișuri. Pe pământ, un covor turistic este bine întins.

Și trebuie să vă odihniți: vă obosiți de capturarea concentrată, atenția slăbește, începeți să faceți greșeli.

De ce să prins noaptea? Puteți prinde pestele pe timp de noapte, poate nu mai mult decât în ​​timpul zilei. Dar nu totul este măsurat prin cantitate. Pe râurile noastre acum, ca într-o disco. Oamenii sunt întunecați, muzică. Dar noaptea, aproape toată lumea acolo bea vodka și kolobrodya, așa că dacă nu ții cont de donatori, prinzi aproape unul. Și este ceva fascinant despre asta.