Două lacuri din Kazahstan

Participanții sunt doi adulți și trei copii, 10, 6 și 2 ani.

Până în această vară, am condus cu mașina numai la Altai. Deci, aceasta a fost prima călătorie cu o distanță mare pentru noi (2600 km în total) și puteți spune "în străinătate".

Programul include două lacuri - proaspete, Shybyndykol (Tainty), lângă Ust-Kamenogorsk și Alakol sărat.
Am condus de la Novosibirsk târziu, deja la aproximativ 9 dimineața, bat în blocaj în trafic de dimineață, pentru cină am ajuns la Barnaul, un punct de control de frontieră Mihailovka a ajuns doar la 21. Dar nu era nimeni acolo. Ei au trecut repede controlul și au intrat deja în amurg în Kazahstan. Așa cum am fost avertizați, drumul sa încheiat imediat, iar asfaltul cu gropile a început. Ceea ce ne-a însoțit mai mult sau mai puțin toată călătoria. După ce a abătut în întuneric, printr-un browser, care ne-a condus la drumul de by-pass, în cele din urmă la una în dimineața am ajuns la Ust-Kamenogorsk, unde am așteptat noaptea acasă cu prietenii noștri. Copiii au dormit mult timp.
Pe drumul spre Ust-Kamenogorsk a rămas în Grani Altai, la Barnaul, la ieșirea din oraș și în Zmeinogorsk, într-o cafenea, lângă graniță.

În dimineața următoare, a avut micul dejun, cumparat produse suplimentare (pe care le-am observat imediat, iar apoi confirmate pentru ei înșiși - produse lactate au fost mai bune decât la Novosibirsk, „gros“, ca în cazul în care), a cumpărat kazahă Simcoe (Beeline). Și a plecat. Drumul este scurt și romantic. Natura este foarte asemănătoare cu Altai, cu excepția faptului că este mai uscată și mai caldă. Soțul meu a spus că nu a văzut nici o diferență.

Două lacuri din Kazahstan

După o oră și jumătate, eram deja la lac, la baza malahită. Baza este simplă, dar ieftină. Min confort (toaleta pe stradă, apa din chiuvetă trebuie purtată din coloană), în casă există două camere și o bucătărie. Pentru vacantele de vara in vreme buna este de ajuns. Cu vremea, eram doar norocoși. Toate cele cinci zile au fost calde și însorite.

Lacul este curat, apa este rece, ca în Ob în vară. Copiii, desigur, s-au stropit de mult timp, am fost lipsiți de mici înotători de wellness. Gătitul în general, nu se întinde, așa că sa dovedit o vacanță de familie liniștită. Copiii mai mari cu tata făceau excursii pentru următorul roller coaster. În jurul dvs. puteți găsi căpșuni, colectați ciuperci. Trebuie să iei mâncarea cu tine. Pe baza vânzării numai a meciurilor / crupă / apă minerală. Total - natura, vremea și divertismentul Altai + scăldat destul de plin.

Apoi a început a doua parte a călătoriei. Mai multe experiențe pline de evenimente și experiențe. Dis de dimineață pentru a merge așa cum sa întâmplat întotdeauna în Ust-Kamenogorsk a încetat să realimenteze (soțul a fost sfătuit să realimenteze numai la San Petrol și gaze Kaz-Munai), supermarket (Arzan cum ar fi centurile noastre), în general, de la pista Am plecat abia la ora 12-00. Am condus încet, în primul rând drumul nu este permis să se dezvolte o viteză mai mare, iar pe de altă parte au auzit de severitatea inspectorilor de drumuri locale.

S-au stabilit. a luat cina si sa inotat.
Apoi a început o desfătare totală. O dată voi spune că nu suntem în mări și că nu suntem răsfățiți de scăldat. Dar chiar și pe mine. putem spune nu un amator și chiar adversarul de vacanță pe plajă, a intrat în gust. Foarte cald. ușor apă sărată, soare, plajă cu pietriș. Apa în vremea liniștită este o culoare turcoaz încântătoare.

Două lacuri din Kazahstan

Pentru mine a fost o plăcere deosebită să înot, unde apa de pe suprafață era mult mai caldă decât țărmul și erau mulți copii plini de stropi și scufundări.
Într-o furtună - valurile reale cu spumă, bătându-se.

Pe plajă, divertisment standard - bărci, catamarane. Există excursii pe insulă.

Două lacuri din Kazahstan

Discotecile nu erau interesate. Multe cafenele și restaurante cu kebaburi și alte feluri de mâncare naționale, dar nu am avut șanse. Există magazine mici și o farmacie.
În acest moment, mă voi opri în detaliu. La începutul călătoriei, am fost avertizați că, ca o adaptare, o tulburare intestinală sau ceva de genul asta s-ar putea întâmpla. În cea de-a doua zi, ne-a depășit (poate fi o dependență de compoziția apei), nu cred că era un enterovirus. În general, nu am luat o trusă mare de prim ajutor. Încercat să vină rapid la, și din nou pe plajă!
În a cincea zi a venit timpul să plece. Fiica mea și cu mine eram gata să rămânem timp de o săptămână, înotăm și suntem pe plajă. Dar soțul ei sa plictisit deja, are nevoie de o odihnă mai activă și, în general, nu există unde să facă plimbări lungi pe această parte a lacului.
Înapoi am mers în același fel - la Ust-Kamenogorsk, acolo au stat acolo o zi. și ziua înapoi la Novosibirsk. Până la Ust-Kamenogorsk au mers aproape noaptea. A fost un sentiment. că eram singuri în stepa, nu erau aproape mașini, doar fulgerul aprinse drumul. Cum soțul meu nu a încercat să salveze roțile și suspensia, trebuia să conduc două roți (pentru tăierea pneurilor în Ust-Kamenogorsk)
Care sunt impresiile tale despre călătorie? În ciuda unor probleme de sanatate (in parte a condus cel mai tanar pentru a trata dermatita atopică, dar el a avut o exacerbare, plus tulburări gastro-intestinale pe al doilea lac), numai pozitiv. Iar în ceea ce privește extinderea orizonturilor, geografia călătoriilor și, așa cum ar fi putut să transpire și să se rătăcească, nu am fi găsit așa ceva în Novosibirsk. Concluzie - vrem tot mai mult. Și era pe Alakol. Poate pe malul opus, de munte. Va fi o oportunitate de a odihni în mod activ și interesant toți membrii familiei.