Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Cu o zi înainte de sfârșitul săptămânii, a decis să meargă la Marea Thaca. Citiți descrierea rutelor pe Internet, descărcând piesa în navigatorul GPS. Pe 9 mai, într-o vacanță strălucitoare a Zilei Victoriei, la o oră dimineață, lăsăm Hot Key în structura a 4 persoane. Noaptea ne-am oprit lângă Novoprokhladnoe. Timpul petrecut pe drum a fost de peste 2 ore.

Dimineața micul dejun și du-te la Novoprohladnoe.

Există ceva în magazin pentru a cumpăra și afla unde să parcați mașina în zilele campaniei. I-am pus pe Mark în curtea unuia dintre locuitorii locului pentru 50 de ruble pe zi. Aici începe traseul nostru.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Am plecat la ora 10:20, iar la "Taiwan" (denumirea locală), fuziunea Sahrei Mari și Mici a venit la ora 13:30. GPS-ul a arătat 12 km de cale ferată și 820 m deasupra nivelului mării. Prin urmare, din sat, am urcat deja la 400m. Apoi am umplut apa și am mâncat-o pe mar.

Drumul de la sat la "Taiwan" este de logare, dar de o calitate excelentă. Puteți ajunge ușor la "Niva". Numărul de forde acceptabile nu a fost luat în calcul. Primele două treceri peste poduri de suspensie.

Cel de-al doilea pod atârnă peste un mic canion. Există, de asemenea, o cascadă "zgomotul Man'kin".

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

La al treilea ford, la deznodământ, pe care l-am dus la stânga. De la confluența, Sahraev a început la ora 14:00 și imediat a prins un grup de turiști, niște oameni ne-au găsit familiari, ne-am întâlnit anul trecut pe Muntele Induk. Vorbeau cu ei puțin și chiar mergeau împreună, ascultând poveștile lor turistice.

În creștere, le-am depășit și am continuat. De la "Taiwan" la poiana prinților 7 km, din care 5 au fost o urcare abruptă, acolo ne-am lăsat toată puterea noastră.

Pe poala domnească am plecat la ora 17:30. Înălțimea este mai mare de 1700 m. Vântul de aici de pe poală nu a fost deloc amabil.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Ce bucurie a fost să ne dăm seama că astăzi am venit. Tipuri de agitare.

Corturile într-un loc frumos nu au putut fi puse (datorită vântului), au stat într-un gol. Întrebarea a apărut brusc cu apă. În "bolurile" care sunt aici și folosite ca sursă de apă, a fost murdară și stagnantă.

Nu am îndrăznit să o folosim pentru a găti nici mâncare, nici ceai. Băiatul (Denis), care deja stătea acolo, când am sosit, ne-a arătat direcția spre grotă, pe care, de altminteri, am dedus pe Internet și speram foarte mult. Băieții au început să pregătească alimente din restul apei, iar Masyanka și cu mine am mers la grotă (Emerald).

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Coborârea spre grotă a durat 15 minute, iar urcarea a fost cu zece minute mai lungă. Diferența de înălțime este de aproape 200 m.

Grota este pur și simplu uriașă și există multă apă acolo. Stați jos și priviți la intrare, vă dați seama cât de mici sunteți în ea.

La întoarcerea în lagăr am ajutat la pregătirea supă de mazăre. Mai tarziu, cinci dintre ei (Denis era o companie) l-au taiat pentru ambele obraji. Ceaiul și conversația s-au târât până în prima noapte.

M-am trezit la ora 8 dimineața și am început să gătesc, apoi am trezit pe ceilalți. Am făcut ceai din restul de apă, mâncat. A fost rândul băieților pentru a obține apă. Am spălat vasele (cu apă din tăvi) și am oprit o parte din tabăra lor.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

În timp ce prietenii noștri au fost în afara, am reușit să mergem în jurul districtului și pofotkatsya.

După ce au trecut 2 ore și mesagerii pentru apă nu au mers până la capăt, am început să ne îngrijorăm cu adevărat și am mers după ei. Aproape de marginea stâncii, au văzut că se urcă, fuch.

Am adunat rămășițele taberei și am plecat. A fost deja ora 14:15, foarte târziu. Imediat de Poiana Domneasca, drumul merge in sus. Puffed-puffed, dar încă a urcat în sus. Privirea ochilor ma făcut să uit toate dificultățile.

După cum a spus Vovan: "De dragul acestui lucru merită să trăiești!".

Încet, admirând punctele de vedere, am ajuns în partea de sus a Marelui Thaca (Muntele Thach din Adyghe tradus ca un tânăr Dumnezeu). Pe drum, s-au întâlnit ieri cu băiatul cu care stăteam lângă focul nostru.

Din partea de sus a Marelui Thaca părerile erau mai remarcabile decât toate cele pe care le-am văzut înainte. La un moment dat se spunea: "Numai munții pot fi mai buni decât munții".

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Apoi, avem o mică gustare la vârful unui munte Thach, au prins respirația (și de la ceea ce a văzut, de asemenea), desigur, pofotkalis și a început să coboare în șa.

Pe șaua dintre Big Thach și Mici am fost 19:20.

Apoi am întâlnit o altă cunoștință, de data asta de la Hot Key. Am coborât de mult timp în chat și apoi (înainte de a ajunge la întuneric) am stat în tabără.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Apa de la noi a fost la 100 de metri distanță, lemnele de foc puțin mai departe. Am pregătit cina (macariki cu carcasă), am mâncat și am sorbit-o cu ceai. Ziua a intrat fără probleme în noaptea când am dormit. Mi-am frecat degetul mare și există o premoniție atât de neplăcută că o călătorie ulterioară nu va fi destul de confortabilă.

Dimineața pentru mine a început la începutul celui de-al șaptelea, a spălat vasele, a aprins un foc și a făcut ceai. După aceea, m-am trezit pe toată lumea.

Micul dejun era luminos (unele conserve și cârnați). După micul dejun, au vorbit și au făcut schimb de contacte cu vecinii (Goryacheklyuchevtsami).

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Tabăra a fost ridicată și am coborât la 12:20 (nu putem ieși mai devreme).

Am decis să urcăm pe Maly Thach. Ridicarea este abruptă, dar am reușit în mai puțin de o oră.

Îi plăcea specia împreună cu o pereche de GK. Vremea a fost excelentă, dar după o jumătate de oră cerul a fost înnorat și vântul sa ridicat (totul sa schimbat abrupt).

Conform planului nostru, trebuia să ne oprim la cabina lui Shestakov. Coborârea de la Thacha Mică este puțin extremă.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

La intersecția drumurilor spre cabină și Poarta Diavolului, a fost întâlnit un grup de 20 de persoane.

Norul de deasupra se îngroașă. Am decis să ne grăbim înainte ca ploaia să înceapă.

Înainte ca "Shestakov" să fugă fără oprire. Acolo s-au oprit și au fost mușcați.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

De acolo, ei au decis să treacă la punctul următor, unde există o sursă de apă. Dar el nu a fost acolo (GPS a spus că există). A trebuit să alerg la bufonul "Windy". Între cele două cabine aproximativ 8 km.

Calea, cu buclă, condusă, apoi în jos, apoi în sus. Pe "Windy" a ieșit la începutul celui de-al optulea. Pe drum, picăturile de ploaie continuau să cadă, dar nu mergea.

Au luat apă în fântână și s-au dus să caute un loc sub cort. Pe teritoriul cabinei există o dorință de a nu ajunge acolo, mai ales că în curând vor exista 20 de corpuri pe care le-am lăsat în urmă.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Am găsit un loc minunat pentru tabără, am instalat corturi, am aprins un foc și am făcut primul ceai. În curând prietenii noștri (vechi) au venit și s-au așezat puțin sub noi. Înainte de a dormi din nou paste fierte cu tocană, bineînțeles, ceai (unii oameni au fost confundați cu kissel).

Mâine este ultima lovitură. În prezent, au trecut 49 km. Astăzi, 16 km au trecut, cea mai mare parte a drumului a fost în jos. La coborârile întregului grup de picioare, picioarele nu sunt mai obosite decât în ​​cazul în care. Somnul a mers la începutul primului (care ar fi mâine devreme).

Noaptea a avut o ușoară ploaie, dar acest lucru nu a afectat campania ulterioară. Dimineața, ca de obicei, a început cu micul dejun și tabăra de adunare, ultima în această campanie.

Muntele Thach - patru zile în munții din Adygea

Din parcarea de la 9:20 și se păstrează merge în jos, în primul rând pe traseu, apoi pe albia râului Kuhn, și apoi pe drumurile forestiere la confluența Big și Coons Sakhr. Din când în când, ploaia a căzut de pe cer. Aproape tot drumul am mers cu un cuplu (Ruslan și Olesya) care erau din același oraș ca noi.

Mașina de la "Windy" este la numai 14 km. Această distanță a fost petrecută 4 ore.

La sosire, au plătit pentru parcare, și-au schimbat hainele și au condus acasă. Pe parcurs, au căzut într-o ploaie torențială (au căzut în timp). Distanța totală de peste munți era de 63 km. Echipamentul și sănătatea nu au dezamăgit.