Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)

Ghețarul Hintertux (Hintertux) este un ghețar alpin care se află la capătul văii Zillertal din Tirol, pe vârful muntelui cu același nume.

Schiatul pe ghețarul Hintertux este posibil pe tot parcursul anului: stațiunea de schi de vară de pe Hintertux a fost deschisă în 1968 și de atunci echipele sportive de schi pe tot parcursul anului s-au antrenat aici.

Zona de schi a ghețarului Hintertux se află la o altitudine de 1500 - 3250 m deasupra nivelului mării. În timpul iernii, lungimea pârtiilor de schi este de 86 km, în vara - 18 km (vara, numai partea superioară a ghețarului, situată la altitudini de 2660-3250 m, este accesibilă pentru patinaj).

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
Hintertux: nu este o adevărată frumusețe!

Hintertux este renumit pentru traseele sale lungi, largi de culoare roșie. Pentru începători, această stațiune nu este foarte potrivită, chiar și rutele albastre (care nu sunt prea multe aici) sunt destul de complexe aici. Dar fanii pieselor extreme negre pot fi dezamăgiți: există foarte puține descoperiri negre. Dar iubitorii de coborâri roșii, lungi și lungi (ca noi) vor fi încântați de zona de schi pe ghețarul Hintertux.

Ghețarul Hintertux face parte din zona de schi Zillertal 3000, care oferă 487 km de trasee pentru schi.

Costul unui permis de schi pe ghețarul Hintertux

2. Dacă intenționați să vă plimbați în zona Zillertal 3000, este mai bine să cumpărați Zillertaler Superskipass. Costul unui astfel de permis de schi este de 92 de euro pentru 2 zile, 129 de euro pentru 3 zile, 224 de euro pentru 6 zile.

Mai multe informații despre permisele de schi pot fi găsite aici.

Hintertux Glacier, unde să trăiești

Dacă intenționați să mergeți doar pe ghețar. Vă sfătuiesc să vă opriți în sat chiar lângă teleschiuri. În apropiere se află satele alpine foarte frumoase Madsait, Tux, Juns, Lanersbach. Am trecut pe lângă ei, am observat hoteluri și restaurante foarte frumoase, dar ne părea că locuințele de aici erau în mare parte de hoteluri premium de 4-5 stele.

Hotelul poate fi rezervat la:

Hintertux Glacier, cum să ajungi acolo

Drumul către ghețarul Hinttreuft: câmpuri verzi la începutul văii Zillertal

Pe măsură ce vă apropiați de ghețarul Hintertux, există zăpadă mai mult pe drum și pe câmpuri
Drum montan, tuneluri. Și când avem un drum ideal spre Bukovel în Carpați.

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
La intrarea în parcarea din apropiere de Hintertux, zăpada a fost găsită pe pomul de Crăciun, iar temperatura exterioară era de -6 grade. Iarna, cu toate acestea 😎

La parcarea lângă Ghețarul Hintertux

Am cumparat de schi trece la box-office o dată timp de trei zile, ca planificat o zi la plimbare pe Hintertux, iar celelalte două în Kaltenbach (pentru abonamente de schi are un angajament de 2 euro, atunci când vă întoarceți cardul, banii se restituie), și a plecat să ia rândul lor pe funicular. Oamenii, în mod întâmplător, la ora 10 dimineața au fost destul de mulți.

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)

Cumparam pass-uri de schi la box-office, nu exista coada. Aici puteți lua o hartă a pantelor

Structura hărților traseelor ​​ghețarului Hintertux (Hintertux)

La vârful ghețarului, la o înălțime de 3.250 m, se ridică trei linii de cabine funiculare. Aici cabinele de funiculare sunt mult mai mari decât în ​​Alpbach. Ne luăm schiurile cu noi înăuntru.
Mai întâi urcăm la o înălțime de 2100 m

Prima oprire la o altitudine de 2100 m

Hintertux, 2100 m. Există mai multe restaurante, magazine, toalete, puncte de închiriere de echipamente
Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
Panou de informare, care arată care sunt ascensoarele și pantele deschise

apoi transferați imediat la cel de-al doilea funicular și urcați la o înălțime de 2660 m. Există o punte de observație, de unde se deschide o priveliște uluitoare spre munți.

Puntea de observare pe al doilea nivel al ghețarului Hintertux

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
Și apoi, pentru a urca la cel mai înalt punct al ghețarului Hintertux, trebuie să stați în cabina dreaptă a funicularului. Va trebui să mergem puțin, avem nevoie de funicularul Gletscherbus 3.

Funiculul care ridică la cel mai înalt punct al Ghețarului Hintertux

Încă 10-15 minute și suntem în sfârșit la vârful ghețarului.

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
Ura, suntem la vârful ghețarului

Întregul lift, cu o mică oprire pentru a face fotografii, a durat aproximativ o oră!

Ne aruncăm schiurile în zăpadă și ne ducem la puntea de observare.

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
Vederi din puntea de observație a ghețarului
De mare! Norii sunt undeva sub noi :)

E rece! Nu știu câte grade există, dar vântul a suflat și a ars fața lui. Da, și a fost simțită altitudinea de 3250 m deasupra nivelului mării. Urechi de urechi, puțină durere de cap, greață. Și eu în mașina din serpentina montană am zguduit.

Cu vremea, astăzi am fost norocoși. Era însorită. Dar în ziua următoare (când ne-am dus în Kaltenbach), căderi de zăpadă a început cu vant puternic. Potrivit informațiilor de pe Internet, ziua oamenii sunt doar suflate departe cu piesele de pe ghețar, mai multe persoane au fost rănite, multe ascensoare nu au fost de lucru și gondole de schi zguduit, astfel încât se părea că s-ar putea rupe. Deci, pentru o excursie la ghețar, trebuie să alegeți o zi mică.

În partea de sus a muntelui este o peșteră de gheață, pe care o puteți vizita. Nu am vizitat, nu a fost timp. Apropo, există mulți oameni pe ghețarul care nu au venit să se plimbe, ci doar să se plimbe și să se bucure de vederea. Aici am întâlnit mulți schiori vorbitori de limbă rusă, pe care nu ne-am întâlnit la Alpbach.

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
În partea de sus. 3250m deasupra nivelului mării!

Am coborât mai întâi pe pista roșie pe șase pe șezut.

Am întrebat de ce nimeni nu merge, iar atunci când a ridicat pe acest ascensor, ne-am dat seama de ce: vechi lift, merge foarte încet, bate vantul, se pare că este pe cale de a fi suflat departe mai 😎 a decis că nu a crescut.

Surprins de ghețar este că nicăieri, cu excepția funicularilor nu trebuie să folosească treceri de schi.

Acum am mers pe traseul 5 spre dealul din spatele muntelui Schlegeis. Calea 5 a fost ca, oamenii sunt aproape acolo.

Piesa lungă, goală pe 5

Apoi am coborât la cele nouă albastre. Totul este bine în ele, cu excepția teleschiurilor - sunt conduse spre turnuri. Și așa cum am spus, nu pot suporta frânghiile, eu cad când le aduc pe ele și când plec. Apoi am reușit să cobor și să rup un baston, apoi a trebuit să merg fără bastoane 😎

Albastru al 9-lea piese
Și le-am bătuți ...

Pe autostrada 3 se coborâse la cafenea la o altitudine de 2660, unde au luat masa.

De asemenea, am renunțat de câteva ori la ruta a treia, ceea ce mi-a plăcut foarte mult. Am decis să mergem mai jos, dar înălțimea se simte!

Piesa lungă de 2-a a lăsat o impresie foarte plăcută.

Statiuni de schi în Austria glacier hintertux (hintertux)
Este păcat că ziua sa terminat repede. Încă o plimbare am început abia la ora 11:30 (a condus o jumătate de oră, o oră de alpinism, fotografierea în partea de sus), așa că am sfătui pe toți să vină la deschiderea ascensoarelor, la 08:15.

La ora 16:00 (înainte de a opri ascensorul scaunelor) am mers până la pista albastră 17, care merge pe prima pistă roșie și a început o coborâre lungă până la parcare. În mod surprinzător, pista nu a fost grav afectată și am mers în siguranță în mașină.

Apropo, coborârea din partea de sus a Hintertuxului până în sat este de 12 km (rutele a 4-a, a 3-a, a 2-a și a 1-a).

Ne-am bucurat cu adevărat de schi pe ghețarul Hintertux! Cred că în vârful sezonului aici, în general, este super. Deși am avut noroc să căltăm pe ghețar: era însorit, nu foarte rece și vântos. Ar fi interesant să mergeți pe un ghețar în vara sau la sfârșitul primăverii 😎