Prima mea vizită la Desert Optic

După mult timp, după exemplul multor membri ai forumului, am decis să împărtășesc impresiile mele despre șederea mea în deșertul Vvedensky Optina. Anul acesta am vizitat mănăstirea pentru prima dată, scurta mea ședere a coincis cu ziua memorială a Sfântului Anatolie, bătrânul lui Optina (Tânăr).

Dupa ce a vizitat mănăstirea Sf. Serghie, m-am dus la Optina, drumul a fost mai mult decât era de așteptat, din cauza rezultă blocajele de trafic, care a trebuit să stea sau parțial, sau pentru a merge în jurul valorii, alegând alte drumuri. Era seara, pe drum a reușit să se bucure de vederea frumos cerului, oblakov..i minunată a venit apoi momentul mult-așteptat: distanța văzut draga mea, dragă rămas Optina..tihaya în mijlocul secole pini vechi, faimoasele isprăvile Marii Optina Bătrânilor, parapetul de încredere spiritual pentru sufletele care caută Mântuirea dintre marea furtună a vieții, pe drumul spre Regatul Raiului ..

Pentru a opri pentru noapte a ieșit în sectorul privat, este deja întuneric, mâine este o zi nouă .. Glorie pentru tine, Doamne! Optina Bătrâni, frați uciși, ești atât de aproape, nu găsești cuvinte de recunostință, în sfârșit sunt aici! Noaptea ... tăcere, care este ruptă doar de ciripitul ferestrei, nu de greierii sau lăcustele ...

Capela ... Mă înscriu la cruci. Pentru prima dată ... deși totul pare atât de nativ, ca și cum nu ar fi prima oară ... o.Trofim, părinte Ferapont, Vasiliy ...

Late liturgie în templul din Kazan. Cântărirea uimitoare a fraților, picturi neobișnuite ... Anturii, Moise, Nectarie, Isaac. Părinte Ambrose ...

Prima mea vizită la Desert Optic
După serviciu, îl văd pe fratele meu cu caseta Antidor. Am mâncat deja, am hotărât să nu iau (nu avem voie să scoatem Antidorul de la biserica din templu), în plus, eram absolut sigur că aș putea să-l pun, chiar dacă nicăieri. dar după ce am venit la Cruce ca pe un sclav, n-am putut trece de acest frate și a dat o mică bucată de Antidor și a spus că poți lua cu tine și mânca mai târziu. stând în mână cu această piesă, fără să știe unde să o pună, mi-am amintit deodată că în buzunar era o pungă în care așezam cutele, exact ceea ce era necesar.
Ceaiul Optina este, de asemenea, un loc uimitor, mâncare foarte gustoasă monahală. Am amintit mai ales. cuțite din plastic))) care au tăiat clatite în mod nemaipomenit))) În refectorul altor locuri sfinte, uneori erau foarte rare. )

Vremea a fost curată, soarele a ieșit ... Puteți sta liniștit pe scaun printre copaci, admirați florile. Uită-te la jackdaws, care sunt împrospătați cu apă, stropit pe peluze. )

Aici este clopotnița unde au fost uciși călugării Trofim și Ferapont. pe tabla cu troparion la martiri ... Necropola mănăstirii ... atît de interesantă citește scurta informație despre fiecare dintre asceții îngropați, care era feșa fiecăruia. Granita, cel mai probabil, o carte cu un pasaj din Evanghelie, despre Judecata de Apoi ...

Din templul din Kazan se aude cântatul poporului de la Agni Parfene ...

Biserica. Abundența de icoane și literatură, crearea de părinți sfinte. În speranța de a cumpăra cartea „Biografia Noii martiri din Optina Ieromonah Vasile, călugăr Ferapont, călugăr Trofim. Binecuvântată este gazda. Martiriul în viața Bisericii“, dar ea nu a fost acolo ... sper mai mult vor apărea, în continuare publicarea mănăstirii) reproducerea icoana Sf .. Andrei Rubliov ... amintit imediat filmul „Optina Calvarului“, unde în celulă. Vasili a avut de asemenea mici reproduceri de icoane de către Rublev, înaintea căruia sa rugat.

Calea către Skeet ... Pădurile maiestuoase, arțaruri. Skeet este inima lui Optina.

Ei bine, de la Tatăl Ambrose, abia acum nu era apă sfântă ...

Și acum se apropie veacul de seară de toată noaptea. Mă grăbesc în templul din Kazan, din fericire și din oameni, nu atât de mult. Stă în dreapta, mai întâi lângă moaștele vârstnicului Nektariya. Uite - se aplică nimeni, nici măcar nu merge, DC-DC, a decis să se atașeze din nou serviciul, doar sărutat, mă simt deja cineva încearcă să împingă un deget, nu a fost mult timp aici pentru tine! Îmi întorc capul, se pare că se întâmplă. Guvernatorul)))

M-am trezit lângă cor, pentru ca totul să fie clar văzut și auzit. După un timp, eu văd, este fratele întregului pomyannik de munte, apoi am căzut sub distribuție)) citit despre sănătate, reamintind involuntar cartea „sfinți nesfinte“: „Ivana, Agrippina, Petra, Hope, dureri Catherine, nu inactiv Anna călătoresc Nicolai ca erau în viață în fața ochilor mei .. „dureri, dureri grele ... dau seama mai bine feat preoților noștri și marea lor responsabilitate.

După serviciu, așteptam procesiunea, în timp ce admira apusul soarelui Optina.

Fotografise flori în fața templului din Kazan. Apropo, în același timp, tatăl nostru de forum, O.V. Și la serviciul divin, raportul de fotografie a fost făcut de către părintele nostru. D.

Procesiunea din jurul Abodei. Troparionul este diferit, sfinți diferiți. Inițial, oamenii erau puțini, deși până la sfârșitul numărului lor creșteau în mod semnificativ). Și acum gardianul vigilent spune la revedere tuturor până la ora 5 dimineața. Pelerinii și enoriașii se deosebesc ... Într-o zi a trecut în viața Sfântului Locuință, ca o clipă. Fiecare dintre aceste zile este importantă în viețile noastre înainte de Eternitatea maiestuoasă, înaintea căreia toată viața noastră este un moment.

Dimineata ... nu uita sa mananci piesa de ieri de Antidor. Ceață. aproape nimic nu este vizibil ... prospețime ... sentimentul că întreaga lume este înfundată într-un vis. Aproape că merg la templul din Kazan. Mulți oameni sunt de acord cu mărturisirea. Liturghia festivă la început ... predica. Apropo, fratele meu cu o cutie "Antidor" nu mai era acolo)

În ziua de plecare, așa că grăbește-te la capela la fratele ucis la revedere, și pentru a prinde Acatistul Batyushkov Ambrose ... În fața mea o imagine uimitoare: ceață nu a fost încă ridicat, dar de Skeat, de la est deja soarele a ieșit peste pini. Fotografiez în zbor) În mod involuntar îmi amintesc de Învierea Universală.

Capela. Acatistului. O linie lungă pentru moaștele lui Fr. Ambrose. Preotul stropeste oamenii cu apa sfanta, multi isi trag mainile, "Tatal si naaaas. „)))

Ceai ... după ce mă duc la fântâna Sf. Ambrose și apa sfântă este deja! Mulțumesc, Reverendul nostru Ambrose!
Și acum, despărțirea ... Adio, dragă, draga Optina! Sună un sunet - la Liturghie cântă "Cred". Prin gât și apoi se ridică o cascadă uriașă cu lacrimi în ochi-com ... O mulțime de acest an am vizitat locurile sfinte. dar această senzație a fost doar aici, cred că familiar mulți pelerini: ca și în cazul în care rupte din cele mai apropiate, prieteni și rude, și să ia departe undeva departe, departe, este comparabil doar cu sentimentul unui copil mic atunci când este separat de mama sa. În capul meu vine un fragment dintr-o poezie despre Vasili (Roslyakova):

Am pus arcul filialului
Pentru tine, binecuvântat Desert,
Salvarea Cupa
Și voi chema Numele Domnului.

Console doar speranța de întoarcere. Pe drum văd Scaunul Sfânt,
Până când va dispărea în oglinda retrovizoare ... Înaintea lui Shamordino, Diveevo - al patrulea Destinul Maicii Domnului. Glorie pentru Tine, Dumnezeul nostru, că ați fost în stare să vizitați Sf. Vvedensky Optina a Deserturilor! Mulțumesc, bătrânii lui Optina. Vasily, cam. Trofim, despre. Ferapont!

"Oh, constelația cerului monastic, oh, turma minunată a vulturilor; un candelabru multicolor al Bisericii din Theotokos; adevăratul buchet de viță-de-vie a lui Hristos - așa vă spunem noi, părinții călugărului, taco suntem și laudăm Catedrala Sfinților din Optina ".

"Bucurați-vă, țara lui Optina ... Iubitul este locul îngerilor ... Velia este slava voastră! Fii binecuvântat, binecuvântat și bucură-te, căci Domnul este cu tine! " Vasily (Roslyakov)