Excursie pelerinaj spre deșertul Optina, pelerinaje ortodoxe

Excursie de pelerinaj la Optina Pustyn

Și totuși vreau să scriu ceva despre asta, dintr-o dată pe cineva ca mine, în căutarea răspunsurilor la întrebările mele, îmi va citi intrarea și voi înțelege că aceste locuri merită să fie acolo.

Am făcut pelerinaj de mai multe ori și am concluzionat că în această călătorie este necesar să mergem acolo cu o excursie. Și este mai bine să faceți o călătorie independentă după ce ați fost condusă de căi celebre, ați spus ce și cum. Dar pe o excursie de vizitare a obiectivelor turistice există și un minus - rulați literalmente "galop în Europa" - fără a avea timp să realizați și să digerați ceea ce ați văzut, dar puteți întotdeauna să vă întoarceți și să vă bucurați pe deplin de ceea ce doriți. De obicei, fac asta. Și întoarcerea mea imediată la acest Abode nu este departe.

Nu voi cita povestea deșertului Optina, voi spune că se află la aproximativ 250 km de Moscova, în regiunea Kaluga, lângă orașul Kozelsk. În autobuz, grupul nostru a călătorit acolo timp de 4,5 ore. M-am dus acolo cu un tur, organizat de Biserica Sfinților Apostoli Petru și Pavel în Yasenevo, care, de asemenea este biserica oraș Vvedensky Optina Manastirea stavropigialny. Drumul este foarte ușor de transferat, lăsând Templul strict la ora 8 dimineața, cei care au întârziat de obicei nu așteaptă. Pe drum, mai întâi am ascultat rugăciunile și regulile pentru Sfânta Împărtășanie, deoarece mulți pelerini merg acolo cu scopul de mărturisire și de comuniune. Apoi, ghidul a vorbit despre istoria mănăstirii și despre bătrânii care locuiau acolo. În ciuda faptului că am citit deja toate acestea pe internet - a fost destul de interesant să le ascultăm, mai ales că vă dați seama că veți vedea totul cu ochii voștri. În general, am ajuns foarte ușor și au trecut neobservate 4,5 ore.

Ne-am așezat într-un hotel de mănăstire, care este o casă cu două etaje, cu camere mici. Deoarece hotelul este o mănăstire - în ea există o femeie și o jumătate de sex masculin și, în consecință, bărbații și femeile se stabilesc separat. Pe standul de pe coridor găsiți regulile de cazare în hotel și programul Serviciilor Divine din mănăstire. Una dintre reguli este foarte amuzantă: este interzis ca bărbații să intre în jumătatea femeilor și femeile pentru bărbați.

Pentru a petrece noaptea - condițiile în hotel sunt paturi destul de bune, confortabile, paturi curate (după părerea mea - nou). Am accentuat acest lucru, pentru că repet - am fost de multe ori pe călătorii de pelerinaj și am simțit diferența.

Apoi am mers la cantina manastirii pentru cina. Sunt hrăniți în refectorul absolut al tuturor pelerinilor, indiferent dacă au sosit împreună cu grupul sau independent. Singura diferență este că grupurile sunt hrănite într-un mod organizat, iar pelerinii care au sosit independent în anumite ore. Mâncarea este foarte simplă și slabă, deoarece, repet, mulți pelerini vin cu scopul sacramentului și înainte de comuniune, după cum știți, trebuie să observați postul. Dacă dintr-o dată nu mâncați în mese, puteți lua o gustare în ceaiul de ceai, care se află în hotel și unde puteți cumpăra plăcinte mărețe delicioase, cu o umplutură pentru fiecare gust. Aici sunt plăcinte cu cartofi și cu pește, și cu caise uscate, cu brânză de vaci, stafide și multe altele cu ce. Acolo puteți bea și ceai sau cafea, suc sau apă. În general, nu vei muri de foame. Chiar mi-am mestecat dimpotrivă, așa că paturile erau delicioase, care nu puteau rezista tentației de a încerca totul. Pentru mine, am hotărât să cumpăr cu siguranță plăcinte înainte de a pleca la Moscova. Dar, după cum sa dovedit, nu eram singurul care a decis acest lucru și nu am putut cumpăra o grămadă de plăcinte, așa că dacă vă plac plăcinte, cumpărați-le dimineața, caldă și proaspătă. Atunci nu se poate.

Înainte de a Vecernia de serviciu a fost încă aproximativ o oră, și am decis să viziteze Sf primăvară Sf. Pafnutie din Borovsk, care nu este departe de mănăstirea într-o pădure frumoasă. Un font este construit deasupra sursei, care este împărțit în jumătăți de sex feminin și masculin. De obicei, pentru o baie în Primăvara Sfântă, femeile poartă cămăși. Înainte de călătorie, luând note la turneu, am întrebat dacă am nevoie de o cămașă de baie. Fata care ma scos jos a răspuns că nu era necesar, deoarece fontul era împărțit și nu am luat o cămașă. Ceea ce ulterior regretat, din două motive, dintre care unul este: practic, toate femeile au fost în cămăși (de la aceasta există un sentiment de jenă), și se crede că acest tricou poate fi purtat atunci, dacă ești bolnav, dar al doilea motiv pentru mai târziu.

Băiatul în primăvară este ceva! Nu am prima experiență de scăldat în Sfintele Surse și pot spune cu certitudine că după aceea simți o asemenea ușurare, ca și cum o povară incredibil de greu a căzut de pe umeri. Expresia: "muntele de pe umeri" este despre asta. Pentru înot, aveți nevoie de o anumită stare de spirit, deoarece nu toți vor risca să sară în apă rece. Am fost ușor pe de o parte (experiența nu este prima), pe de altă parte este greu - apa este rece. Dar efectul merită.

După baie, ne-am dus la vigilența de noapte. Serviciul a avut loc imediat în două temple ale mănăstirii: în Kazan și Vvedensky. Am preferat să rămânem în Templul Vvedensky, pentru că acolo m-am simțit acasă. În plus, în acest Templu se păstrează moaștele Sfântului Ambrozie de Optina. Serviciul de patru ore a zburat instantaneu. Probabil, pentru prima dată, stând în Templu, nu m-am gândit la durerile de spate (deși spatele a fost spart). Pentru prima dată, lacrimile s-au rostogolit din ochii lor din senzația de pocăință din raritatea de a vizita Casa lui Dumnezeu. Toate sentimentele și gândurile au fost amestecate în terci, apoi au fost așezate pe rafturi. Realizarea că nimic nu durează pentru totdeauna în această viață. Senzațiile sunt incredibile.

După slujba din jurul mănăstirii, a fost efectuată procesiunea Crucii. Și apoi ai putea merge la cantină la cină. Refectory am preferat plăcinte delicioase cu ceai fierbinte.

Liturghia timpurie a mănăstirii începe la ora șase dimineața, apoi la opt și una la zece. Prin urmare, dacă sunteți o pasăre timpurie, puteți merge la Liturghie la șase dimineața, dacă doriți să dormiți - la zece. Am fost la liturghia timpurie, pentru că atunci ne-ar plăcea să mergem în jurul mănăstirii, să mergem în alte temple și să înotăm încă o dată în Primăvara Sfântă.

Oricine dorește să mărturisească și să primească Împărtășania este drumul direct spre dezertele Optinei. Puteți mărturisi în Templul lui Vladimir, unde se păstrează moaștele celor șapte bătrâni ai lui Optina. Mărturisirea începe la ora cinci dimineața și durează până la ora douăsprezece după-amiaza. Cozile pentru mărturisire sunt mici, după cum mărturisesc mai mulți preoți. În plus, puteți mărturisi în seara după Vigil. M-am uitat invidiat de mărturisitori. Din păcate, nu pot face acest lucru, din cauza barierei interne, pe care nu o pot depăși încă, dar am aspira la acest lucru. Foarte mulți din grupul nostru nu sunt primii care vizitează deșertul Optina, de obicei mărturisesc unuia și aceluiași preot care îi cunoaște și cunoaște durerile, necazurile și necazurile, care îi îndrumă pe drumul lor spre viața veșnică. Am auzit mai multe despre părinții lui Optina decât cei măgulitori. Pelerinii îi prețuiesc. Ne-am întâlnit acolo preotul, care mi-a mărturisit soțul. Nu a fost surprinzător, dar foarte frumos. Se pare că întâlniți o cunoaștere veche, necunoscută de mult timp.

După Liturghia de dimineață am mers la micul dejun cu aceleași plăcinte, apoi am mers pe jos în jurul mănăstirii. Puțin mai târziu s-au scăldat în primăvară și au simțit din nou și din nou senzația de liniște și grație. Am luat masa la mese. Când am părăsit refectorul dintr-un anumit motiv, am vrut cu adevărat să-i ajut pe oameni acolo și am întrebat dacă este nevoie de ajutor? Și ajutorul meu a fost acceptat cu bucurie. Așa că am reușit să trec și ascultarea în mansarda monahală sub formă de vase de spălat.

La o oră după-amiaza ne-am împachetat lucrurile și ne-am dus la autobuz. Pe drum spre Moscova a vizitat o altă mănăstire, de data aceasta o mănăstire de sex feminin, care este situată în satul Shamordino, 12 versuri din deșertul Optina. Manastirea face o impresie indeleibila. Cine nu a fost acolo - recomand foarte mult. În primul rând, este uimit de mărimea și magnifica lui, și în al doilea rând, cu icoanele brodate de maici. Aceste lucrări sunt pur și simplu o capodoperă. Pe teritoriul mănăstirii sunt trei izvoare sfinte. Într-una din care (sursa Maicii Domnului din Kazan) puteți înota. Aici am regretat a doua oară când nu purtam o cămașă, era posibil să înoate numai în ea. Dar știu sigur că mă voi întoarce din nou aici cu senzație, cu sens, cu aranjamentul de a rămâne în această mănăstire, pentru că o excursie de o oră pentru o astfel de mănăstire nu este nimic!

Din Shamordino ne-am dus la Moscova. Ghidul a anunțat că sosirea aproximativă în Moscova era opt seara, cu condiția să nu se producă blocaje de trafic. Blocajele de trafic au început la Moscova cu 95 de kilometri. Pelerinii au devenit nervosi, prezicand ca acum nu vom fi opt, ci unsprezece - nu mai devreme. Din anumite motive eram absolut calm. Mi-am amintit că, o dată într-un pelerinaj la Diveevo ghid turistic ne-a spus că, dacă o sută de ori să cânte cuvintele Acatistul Preasfintei Fecioare Maria: „Bucura-te, bucuria noastră, ne protejează de orice rău în omoforul tău cinstit“ toate retragere adversitate. Am călătorit și am cântat încet aceste linii. Nu știu de câte ori am cântat, dar am părăsit autobuzul la 20 de ore și 12 minute.

Dacă ți-a plăcut sfatul și vrei să vizitezi aceste adăposturi, te invităm să te familiarizezi cu excursiile de pelerinaj relevante.