O călătorie în Marea Azov

Știam că Marea Azov este bogată în pește și de aceea am decis să ne petrecem vacanța acolo - să ne odihnim și să avem destule timp și, în plus, am planificat pescuitul în Maldive și la sfârșitul verii. Orașul mic Yeisk, unde am ajuns, este situat pe malul sudic al golfului Taganrog. Singurul loc unde puteți pescui fără barcă este portul și cele două cariere. Pe mlaștină, aproape întotdeauna vezi pescari.

Unii stau cu cioturi de bambus sau stick-uri, pur și simplu de pin, altele cu „ustensilele“ (linii trolling, fără a turnare o tijă. Pur și simplu pune, zakidushka sau Donk numite „feluri de mâncare“ pe Marea Azov).

Am auzit atât de mult despre Marea Azov, care au așteptat să vadă fiecare pescarul rezervor plin sau Kukan de pește. Dar acolo a fost! Unul - o duzină de tauri și două sau trei mici, nu mari; de altă parte, care a aruncat toiagul său de pescuit aproape de tufiș ierboase - cinci sau atât de mici Sharanov (crap), uneori, el găsește Kutum, uneori sabrefish și mai mult RAM; în special în noroc plutește Kukan „BER“ (biban mici), la fel ca și o raritate - Vimba sau Selyava (shemaya).

Bătrânii au mai multă capcană. Ei, după cum am aflat, au propriile lor scaune, locuri permanente. Uneori chiar hrănesc peștele, dar o fac în mare secret, astfel încât în ​​dimineața următoare să nu găsească un alt pescar mai tânăr și mai agil pe locurile lor.

Ne-am dat seama foarte repede că în Yeysk nu avem nimic de făcut. Pentru a prinde bovine și mici laskirey - ocupație nu este atât de interesant, pentru ca el să vină aici de la Moscova. Prin urmare, am început să întrebăm pescarii locali, unde puteți să vă luați cu adevărat sufletul. Aparent, fiecare pescar avea propriul său loc plăcut. Unul a spus:

- Du-te la Dolzhanka. Trebuie în Dolzhanka! Există o mulțime de pești și condiții pentru a prinde bine. La sfârșitul scuipatului Dolganskaya există defecte, strâmtori înguste și, cu aceste strâmtorări, toți peștii merg, au doar timp să arunce. Dar pregătiți momeala în Yeisk: cu viermi și crustacee este dificil.
"Totul e prostii, Dolzhanka!" "A spus celălalt". Până la aceste lupte din satul, unde puteți trăi, șapte kilometri! Mai bine mergeți la Kamyshevatka: satul este aproape de golf. Acolo puteți lua pește, berbec și shemai, și se va întâmpla ca mulletul să facă.
"Opriți-i pe oameni să vă păcălească capul", a venit a treia. "Am fost în Kamyshevatka." Unde vor lua barca? Și nu există nimic de făcut fără baida: nu puteți să prindeți nimic de pe țărm. Prindeți aici. Scoateți barca, du-te pe grămezi, există kutum, și pește, și Cehov!

După aceste conversații, am constatat că, deși Marea Azov și una dintre cele mai bogate din lume, în ceea ce privește abundența de pește, dar aici, la fel ca în cele mai multe pește râu sau lac, este necesar să se cunoască locul, natura pește locale, și cel mai important - este necesar să se aibă treapta de viteză, care în aceste condiții este mai bine să prindeți.

Din ancheta a arătat că nu toate locurile pot fi, de exemplu, pentru a prinde Roach sau Vimba că în cazul în care ia taurul bun - nu se așteaptă pentru a prinde biban, deși pentru el în Goby Marea Azov este sursa de alimentare principală. Apoi am găsit un lucru interesant: datorită numărului redus de viței a crescut știucă, și bancuri de nisip in apropiere de Dolzhanka câteva zile ale sezonului de pescuit de toamnă, pescarii au luat șaptesprezece mii de chintale de taur.

La gura districtului Kuban, Temryuk, și adiacent la zona de estuare, exemplul Akhtanizovskaya, somn de captură și crap pe kiddle. Momeala este o panglică obișnuită medicală, tăiată și plantată pe cârlig astfel încât partea interioară, roșie atrage atenția peștelui.

Pentru TEMPO-com - pe Siltings de Golubitskaya - în toamna câteva pescari prind în îngust, dar destul de adânc strâmtoarea Akhtanizovskaya estuar somn și crap la pescuit abordează comune la sol, folosind momeală cele mai diverse: vierme. bucăți de pește, cartofi pe jumătate copți, pâine. Dar pentru a ajunge de la Yeisk la Temryuk, trebuie să treci prin Krasnodar cu transplanturi. O asemenea călătorie ar dura două sau chiar trei zile. Nu am vrut să petrecem timpul prețios al vacanței în mișcare.

Ni s-au spus lucruri fabuloase despre Proto (brațul nordic al Kubanului), care se varsă în mare lângă satul de pescuit Achuyev. Acest sat este pierdut în zonele inundabile, are drumuri de acces complet neîntrerupte și este chiar mai greu să ajungi acolo decât în ​​Temryuk. În cele din urmă, am ales satul de pescuit de Pereprava, a ajuns la el relativ ușor de trecere autoturisme.

Pentru iubitorii de natură luxuriantă, feribotul poate face o impresie deprimantă. Există puține plante în sat, iar solul nu este favorizat de grădinărit - cochilia este adâncă de câțiva metri. În sat, cu excepția străzii principale, care se întinde de-a lungul strâmtorii, există mai multe străzi laterale. Colibele și casele albe exacte, mai ales adobe, acoperite cu stuf.

Cu mare dificultate au reușit să obțină baida. Ne-a părut enorm în comparație cu acele bărci. la care suntem obișnuiți în suburbiuri: ar putea locui o persoană de douăzeci și cinci și am crezut că fără un motor, baida nu se va mișca din locul său. Dar aceste temeri erau în zadar: baida - "temryukka", așa cum sa dovedit, respectă cu ușurință vâslele.

O călătorie în Marea Azov
În prima seară, am avut ocazia să ne asigurăm că am ales un loc bun. Pescari locali chiar de la țărm până la mușchii primitivi, unii chiar și pe cârlige auto-făcute cu succes răsuciți. Imediat la țărm, bătăile mici făcute din plase de colaj vechi, în care ochiul este egal cu șase-șapte milimetri, a târât vițeii mici de taur pentru momeală. Împreună cu gobiile erau crustacee (creveți). Pe crustacee ia un berbec, pește, uneori shmaya și pește. Ne-am împrumutat imediat și am prins tauri.

Apoi ne-am transformat repede în brioșă și, când au apărut cu uneltele noastre de pe țărm, toți pescari au venit la noi. Faptul este că foarte puțini dintre ei aveau leziuni de la venele. Practic, uneltele lor erau făcute din bumbac obișnuit, un filament ușor suflat, de o jumătate până la două milimetri. Acest fir are o rezistență suficientă, dar întreaga problemă este că este foarte confuză atunci când se toarnă, iar leșele sunt atât de înfășurate pe linia principală, încât peștii sunt pur și simplu greu să ia momeala.

Pentru a evita acest lucru, unii pescari răsucesc leșele cu un fir subțire de cupru. S-ar părea că puteți prinde o astfel de luptă? Noi, moscoviți, căutând cele mai bune linii și cârlige, invizibilitatea, genul acestor unelte a fost confuz. Și totuși, pentru astfel de unelte, pescarii amatori locali pentru seara au prins câte două sau trei duzini de ciocănețe, berbec. Cu toate acestea, stiuca a fost mic - „BER“, cum este numit aici, grame la trei sau patru sute, dar pentru noi, moscoviții, iar acest lucru pare a fi o captură neobișnuită.

În loc de greutăți ușoare de plumb, la care suntem obișnuiți, iubitorii locali, au folosit diferite obiecte grele: nuci, șuruburi, doar bucăți de fier. Cu toate acestea, am decis să folosim cuvintele pe care le-am adus cu noi, de la 25 la 30 de grame. Dar, la primele piese turnate a trebuit să se asigure că este puțin probabil ca orice captură astfel de greutăți: în strâmtoarea este în continuă schimbare în timpul - sau de la gura de vărsare la mare sau de la mare în estuarul.

Echipamentul nostru a fost imediat demolat și s-au încurcat cu vecinii. Pentru prima dată am fost iertate, dar am sfătuit încă să crească. Am impus aproape întregul stoc al încărcătoarelor noastre pe capetele Zakidushki-ului nostru. Și aici avantajul de unelte "fine" afectate. Am început să trageți peștele de pește după altul. Și din nou, toți iubitorii au fugit la noi.

"Bună pentru tine, moscoviți", au spus ei. "Aveți vene, cârlige de fabrică și încercați să le aduceți aici!" Chiar și în Yeisk este o raritate.

Privind în perspectivă, spunem că ne-am întors la Moscova fără un singur cârlig și fără un singur metru de venă: ei au dat totul pescarilor locali.

Amatori locali captează nu numai de pe țărm, ci și cu bidea, în principal, pe malul opus al strâmtorii. Și toată lumea își are locurile preferate: unii preferă Zamanukha, alții merg la Babinnik, al treilea, după ce au traversat scutul Akhtarskaya, stau pe Rozhka.

După ce ne-am bătut, ne-am cățărat și am coborât canoe la apă, am mers, la sfatul unui pescar pasionat, lui Horn. Acolo, așa cum a asigurat, un berbec, un pește și un shma iau mâncare bună. Cu toate acestea, prima plecare a suferit un eșec, și din nou pentru că am vrut să prindem în felul lor, pentru bastoanele de pescuit, pentru a rezolva problema Moscovei.

La prima latrare, berbecul a distrus o linie de pescuit de la unul dintre noi, al doilea pește a rupt tija superioară a tijei. A trebuit să reconstruiesc rapid și să folosesc din nou mantalele. Acolo ne-am prins, și nu fără succes, primele două-trei zile, aruncând o luptă peste curent, la fel ca și pescarii locali.

Dar în curând am ajuns la convingerea că acest mod de prindere are dezavantajele sale. Tackle. abandonat de-a lungul curentului, a adus foarte curând o forfetare, aceeași iarbă de mare, care este umplute cu perne de fotolii și canapele și în care un număr mare crește în Biesugsky Liman. Apoi ne-am hotărât să aruncăm "vasele" nu în afară, ci de-a lungul râului, astfel încât pietrele să nu fie prinse mai puțin.

Primii pescari locali ne-au privit ca niște ciudați, însă ne-am dovedit foarte repede convingător avantajele metodei noastre: în cazul în care au prins o duzină de berbec, am luat trei duzini în același timp.

O călătorie în Marea Azov
O săptămână mai târziu, iubitorii locali ne-au invidiat din nou. Am folosit o singură mână pentru a prinde berbecul. Echipamentul a fost foarte simplu: la capătul liniei - greutatea de treizeci și patruzeci de kilograme, deasupra acestuia pe benzile scurte (1,5-2 cm) - cârligele de încercare nr. 6-9. Asta e tot. Avantajul a fost că linia nu a fost confuză la turnare, iar acest lucru este deosebit de important în seara și noaptea. Încearcă-l, dezlegă-l în întuneric! În plus, este mult mai bine să faceți o serifă cu ajutorul unei tije decât cu o mână și este mai ușor să rulați un pește cu o bobină.

O săptămână mai târziu ne-am învățat fără îndoială să determinăm pe cine bate pește. Vimba momeală suficient, trăgând destul de shemaya ei pe-the-fly și „Cu privire potyazhku“, cum se spune moscoviții, babușca mușcături despre modul în care gândaci.

Am folosit tije de filare pentru a prinde zander. Tachelajul se făcea la fel ca pe berbec, dar în loc de cârligele pe care le atârnau teasile și le creștea la 200 de grame. Au angajat gobi. Un spinning a fost aruncat de pe pupa, celălalt din nas. Au existat cazuri când arunci și bobina se crăpește deja. Pescărușul mare - pentru două sau trei kilograme - a venit peste un călăreț, dar până la un kilogram - foarte des.

Curând suntem atât de obișnuiți cu rezervor, atunci când în sat există o altă pereche de pescari inseparabili moscoviților - Mike și Nina, care ne-a fost numit în glumă Mishanina am arătat locul ei fără greș catchability, pentru a da sfaturile necesare. Cantele pe care le-au luat cu ei, au trebuit să se rostogolească și să trimită la Moscova: nu avea nimic de-a face cu acest lucru.

Cu toate acestea, în câteva zile, Mishanin a început să-i "furnizeze" pe consilierii săi. Ei au fost suficient de norocos pentru a obține unul dintre canoe lumina vânător de amatori locale, doar doi oameni pe barca asta, numai ei a mers cu îndrăzneală timp de două sau trei kilometri de așa-numitul Babinnik. Suntem pe mare cursul său din cauza Bayda nu a putut ajunge întotdeauna la acest ostrov de nisip mici, ușor proeminente deasupra suprafeței mării și situate între cele două canale ale strâmtorii, sau, cum le numesc pescarii locali. Girlie.

Deci a fost acolo, la Babinnik, Mishanin a găsit "fundul de aur". În fiecare seară, ne-au surprins cu capturile și, mai ales, cu Shemai, un sat local. Uneori au adus o duzină de hemați de grame de trei sute sau patru sute fiecare.

Berbecul este un pește minunat, peștele este chiar mai bun, dar nu îl pot compara cu Shemy, în special cu Marea Azov. Nu este fără motiv că Shma și-a luat numele de la Shah Mai persan, ceea ce înseamnă "pește regal". Au apărut schimbări uimitoare cu Mishanina. În prima zi de sosire, după ce a văzut la intersecția cu băncile sale goale, în imposibilitatea de a găsi Iridescență colorate în mare (în ziua în care a fost ales unele gri și plictisitoare), au declarat că abia vor rămâne aici până seara, și nu ceea ce sa sfârșitul concediului.

Dar câteva zile mai târziu, Mishanin număra orele pe care trebuiau să le petreacă pe aceste maluri "plictisitoare" de ceas, le era teamă că nu se va pierde nici un minut de odihnă. Ei vroiau să prindă imediat, pe Rozhka, pe Babinnik, pe strâmtoare și pe estuar. Uneori, în timpul zilei, s-au năpustit de mai multe ori după barca noastră de pescuit în baida lor ușoară.

- Unde, Misa? - Am strigat. - Cu adevărat pe Babinnik, toți au prins?
"Există un shma, și deja am devenit plictisitor", au râs. "Să mergem la Horn, jumătate de pește".

Cornul este sfârșitul Spitului Akhtar. Se spală de o parte la mare, pe de altă parte de strâmtoarea. Din anumite motive, acest loc a fost ales de un biban, șmaya și mai ales un pește. Acest lucru se datorează probabil faptului că curentul se desfășoară aici din estuar sau transportă din mare o cantitate uriașă de creveți - o delicatesă preferată pentru pești. Dar Hornul a atras nu numai un pește. A fost o plajă aurie uimitoare și o adâncime bună la plajă. Scufuiți-vă, înotați, faceți plajă pe nisip, cât doriți!

Mai ales bun la Rozhka seara, cand soarele se afla chiar in mare. Mării plictisitoare vine brusc la viață și începe să strălucească cu culori minunate, apa reflectă norii plutiți pe cer. Linia de orizont dispare și cerul se îmbină cu marea. Primele stele mari apar, luminile sunt aprinse în sat, în lagărele de pescuit care se întind de-a lungul scuipatului.

Luminile mici se aprind în mare - aceste seine se întorc din pescuit. La marginea satului se aprinde farul. O turmă de rațe și gâște zbura marea pe câmp. Liniște în jur. Cu o ușoară șoaptă, valurile invizibile se rostogolesc spre țărm. E timpul să mergem acasă, cred, dar nu vreau să plec. Și merită să plecați? Nu este mai bine să fixăm tija de pescuit pe pește? Noaptea este deosebit de bun!

O călătorie în Marea Azov
. Cu fiecare zi în urmă, capturile noastre au devenit mai bogate și, în cele din urmă, ne-am confruntat cu întrebarea: ce să facem cu peștele prins? Zi, doi, bine, o saptamana poti manca supa, prajit, sarat, prajit, pește fiert, atunci începe să devină plictisitor.

Era dificil să o pregătești pentru o utilizare ulterioară: zilele fierbinți se aflau încă, în astfel de condiții, peștii "pe punte", adică, în totalitate, este imposibil. Apoi am decis să-l lăsăm, cu alte cuvinte, să-l tăiem de-a lungul spatelui, să-l dezbrăcăm, să aruncăm entrailele și astfel să-l grăsim. După trei sau patru zile de decapare (pentru pește și shemai - după cinci sau șase zile), peștele a fost înmuiat timp de două sau trei ore și a fost atârnat de un vals.

Până la sfârșitul lunii, vremea a fost ușor stricată, a devenit mai rece și am reușit să luăm un pește în întregime. Am mai învățat încă o cale de ambasador. Aceasta constă în faptul că peștele este curățat de cântare și de sare, făcând anterior incizii de-a lungul spatelui dintr-o parte și alta. Salate în acest fel, peștele persistă mult timp.

Am fost uimit că mușcăturile nu s-au oprit nici măcar în condiții meteorologice nefavorabile: în strâmtoare erau atât de mulți pești. Adevărat, o zi sau două înainte ca furtuna sau vântul din nord să slăbească mușcăturile, dar totuși nu ne-am întors fără o captură. Și brusc, cu câteva zile înainte de plecarea noastră, peștele a dispărut. Ne-am așezat pe locul dovedit toată dimineața, și nimeni nu are niciodată fluier (ne-am instituit o regulă - să fluier la prima mușcătură, pentru a face cunoscut restul peștelui este).

Am început să schimbăm locurile. S-au dus la Corn - fără pești. Am lăsat marea - nu o singură mușcătură. Ei au profitat de curent și au navigat la Babinnik. Nu este nimic! Swam la Mishanin - și au cuști goale. Ce este? Unde au plecat pestele? Am trecut la un alt girlo, mai departe în estuar. Aici am reușit să prindem câteva berbeci. Deci ne-am întors în acea zi cu această captură mizerabilă.

Și seara au învățat de la pescari experimentați că, în cazul unei răciri ascuțite, ascuțitul începe să se adune în tocuri și să găsească locuri pentru parcarea de iarnă. Una dintre aceste jamburi trecea de la mare până la estuar, iar toate loviturile din strâmtoare se alătură și, în același timp, peștele și shmaya. Acest lucru a fost confirmat chiar a doua zi: brigada de pescari din ramura de pescuit a gasit o fanta larga in apropierea tarmului estic si a predat fabrica de peste peste o sută de centenari ai berbecului selectat.

Nu a existat nici un chei pentru o altă zi. Apoi am trecut la pescăruș - fără succes. Am decis să prindem vițeii. Pescuitul nu este interesant, deși acest pește este foarte gustos.

În ultimele zile de ședere la feribot, vremea sa îmbunătățit. Roach. realizând evident că a fost confundată cu prognoza meteorologică, a intrat din nou în jamburi mici și am revenit din nou pe mal cu o bună captură. Chiar a fost păcat să plecăm, dar concediul nostru sa terminat. Înainte a fost un drum greu, greu, de asemenea, pentru că bagajele adăugat destul: Ne-ar plăcea să distreze prietenii la Moscova un astfel de pește rar ca Roach uscat, Vimba și shemaya.