Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

Când mergeam cu o excursie la Elbrus, știam doar că acesta este cel mai înalt vârf de munte din Rusia și se află undeva în Caucaz.

Rudele mele știu că ador în munți. Mi-ar plăcea să trăiesc într-o zonă montană, astfel încât în ​​fiecare weekend să aibă posibilitatea de a merge drumeții. Între timp, sunt mulțumit de punctul de vedere al ferestrei mele de o clădire înaltă în oraș. Dacă-mi conving soția, atunci vom trece la pensie pe partea de sus a unor Mamyshka. Vom produce rasele și cartofii de plante)

Deci, după cum înțelegeți, nu mă deranjează întotdeauna să iau un rucsac și să sărit în munți. Până acum, Elbrus rămâne cel mai interesant și de dorit pentru mine. Deși eram deja acolo, dar în gândurile mele sunt încă acolo ...

Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

Și apoi, la serviciu, am căzut în mod accidental ocazia de a mă relaxa în sanatoriu din Kislovodsk. Pentru mine, tratamentul la stațiune este asociat cu pensionarii, puțin distractiv. Dar care a fost surpriza mea când am aflat că era lângă Kislovodsk. Sau ea. Nu contează. Universul mi-a auzit gândurile și evenimentele dezvoltate astfel încât în ​​următoarea mea vacanță m-am dus la Elbrus!

După ce am stabilit într-un sanatoriu, am făcut primul lucru pentru a cumpăra bilete pentru o excursie. După cum sa dovedit, turiștii aduc la Elbrus doar de două ori pe săptămână, miercurea și vineri. Am lăsat o plată în avans și m-am dus în cameră să colectez un rucsac. Dacă sunteți interesat de modul în care călătoria mea la cel mai înalt vârf al Rusiei a fost, citiți mai departe articolul.

Excursie la Elbrus comentariile mele

Când a venit ziua X, am trecut peste autobuzul meu! Vânzătorul a avertizat că turul va dura o zi întreagă, astfel că plecarea din Kislovodsk va avea loc la ora șase dimineața.

Faptul este că puteți ajunge la Elbrus numai cu excursii plătite. Șoferii de șofer în acest caz nu vor ajuta, deoarece nu este suficient să găsim pe cei care doresc să călătorească pe drumurile montane. Și dacă veți găsi unul, atunci acesta va sparge un astfel de preț încât este mai ieftin să zburați cu elicopterul.) Prin urmare, am rămas doar o zi și singura ocazie de a vedea Elbrus.

A doua oară când nu m-am supărat, și la șase dimineața am stat ca un baionetă pe drumul de lângă sanatoriu și așteptam autobuzul. Transportul meu era un microbuz, care a adunat toți turiștii din Kislovodsk. Apoi am fost transferați la un autobuz mare pe care călătorim chiar la poalele Muntelui Elbrus.

Drumul spre Elbrus este plat, pe fereastră puteți vedea un peisaj montan frumos. În total au existat trei opriri - pentru o gustare în cafenea, defileul Adyr Su, sursa de apă Narzan. În unele locuri de pe șosea de la picături de înălțimi a început să-și pună urechile, dar puteți îndura.

Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

Pe drum am întâlnit o vaca de munte.

Vopselele în timpul iernii nu sunt atât de saturate, dar și impresionante. Munții par să înceapă să se despartă când te apropii mai mult.

Unde este Mount Elbrus

Principala atracție a Caucazului se află la granițele republicilor Kabardino-Balkaria și Karachaevo-Cherkessia în sudul Rusiei. Deoarece excursia noastră a început de la Kislovodsk, distanța aproximativă pe care am călătorit-o este de 200 km. timp de 4 ore cu opriri.

Există mai multe versiuni pe care vârful cu două capete de origine vulcanică și-a luat numele. Dar toate se aruncă la o traducere - un munte care trimite o furtună. Ceea ce o furtună - zăpadă sau lavă fierbinte, trimite Elbrus, putem ghici doar. Potrivit oamenilor de știință, ultima erupție a fost acum 2500 de ani, prin urmare, ca un vulcan - nu este periculos.

Înălțimea celor două vârfuri ale Muntelui Elbrus este vestul 5642 și estul de 5621 m. În ciuda înălțimii impresionante, astăzi oamenii se urcă pe Muntele Elbrus fără o pregătire adecvată. Cățărătorii neexperimentați cumpără excursii speciale pe urcări spre vârf, unde unul dintre vârfurile Elbrus poate fi cucerit în grupuri și ghiduri în câteva zile. Până în prezent, un alpinist din Kazahstan este titularul record al ascensiunii rapide către Elbrus, care a depășit această cale în 4 ore.

Pretul excursiei la Elbrus

Excursia la Elbrus costa 1000 de ruble, la prima vedere - este un pic. Dar există costuri suplimentare, pe care agențiile noastre de turism nu le includ în costul total. Un turist, experimentat de călătorii străine, unde este mereu "all inclusive", îi va surprinde ochii la o cină și la lifturi. Și ședința în autobuz, dacă ați venit să vă uitați la munți, desigur proști. Prin urmare, păstrați în rezervă o sumă aproximativă, pe baza prețurilor:

Telecabina Azau - 1400

Telefericul Cheget - 600

Cheile Adyr Su - 100.

Autobuzul de excursie vă aduce la poalele muntelui Elbrus și trebuie să decideți ce cale să faceți. După cum puteți vedea din figură, stațiile Cheget și Azau diferă în funcție de lungime și locație.

Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

Harta a două rute din regiunea Elbrus

Cheile Adyr Su

Programul de excursii a inclus vizitarea văii Adyr Su. Acesta este numele râului, care a rupt prin stâncă în canion și se varsă în văi sub forma unei cascade. În timpul iernii, râul nu îngheață, astfel încât cascada poate fi văzută în orice moment al anului. Această zonă face parte din regiunea Elbrus și este o zonă protejată unde puteți întâlni cu ușurință excursii, urși și chiar râs.

Ce să vezi pe ruta telecabinei Azau - Garabashi

Am ales o telecabină pe lunca Azau, o înălțime de 2350 m. Azau este o poienă pe una din pantele din Elbrus, unde este construit un complex minier modern. Există tot ceea ce este necesar pentru schi: ascensoare, zăpadă de zăpadă și un sistem de zăpadă artificială a versanților. Ratrak este un tractor pe șenile care se deplasează de-a lungul pantelor montane și pregătește pista, compactând zăpada. Oferă, de asemenea, turiștilor în zone greu accesibile din Elbrus.

Ruta Azau-Karabashi

Stațiunile de schi se întind de-a lungul părții de sud a muntelui. Elbrus este interesant nu numai ca un obiect de alpinism, ci și pentru schiuri de mare viteză și snowboarding.

Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

Există două tipuri de ascensoare în Azau. Primul pe un lift modern de mare viteză, al doilea este o opțiune mai ieftină, acesta este un telescaun vechi pentru 1 -2 persoane. Dar chiar și la noul lift, prețul este mult mai ieftin decât la Krasnaya Polyana din Sochi.

Ridicare nouă pe autostrada Azau - Garabash

Am cumpărat un permis de schi pentru un lift nou pentru 8 persoane. Aceasta nu este o cabină glazurată purtată, spre deosebire de vechiul sovietic, care arată ca un scaun obișnuit fără un bar de protecție. Turiștii care se roteau pe ea se plângeau că erau înghețați. Prin urmare, vă sfătuiesc să nu salvați.

Vremea pe poiana Azau nu se strica, temperatura din acea zi a fost sub 20 de grade. Iarna este în continuare, iar în munți este mai rece decât în ​​câmpie. Dar este plăcut că chiar și la această înălțime există o cafenea la prețuri rezonabile. Prețuri pentru prânz într-o cafenea pe persoană - shashlik 150r / 100gr, vin - 250r / sticlă, khachapuri - 80r. Turiștii înghețați se oferă să se încălzească lângă sobă și să bea vin fiert la 100 r / sticlă.

Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

O varianta cu adevarat rusa este un samovar cu vederea lui Elbrus.

Din lunca Azau, am urcat la stația Mir la o înălțime de 3455 m. Cel mai înalt punct al liniei Azau-Karabashi este stația Priut. Dar nu m-am dus acolo. E înghețată. În acea zi nu era doar îngheț, ci și vânt piercing.

Astfel de fotografii aproape albe pot fi obținute în partea de sus a lui Elbrus. Munții fuzionează cu norii.

Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

Superioritatea albului. Ochelari de soare aici nu intervin exact.

Acum am o fotografie - sunt pe Elbrus. Mort, dar mulțumit.

Ce puteți aduce cu Elbrus

În partea de sus a gigantului există întotdeauna mulțimi de turiști, astfel încât este profitabil să se comercializeze tot felul de lucruri și mărfuri și suveniruri exclusive, care apoi pot fi prezentate ca aduse de la Elbrus. Îți voi spune exact ce am ajuns aici.

Excursie la Elbrus - pe drum spre un vis

În primul rând, acesta este un gem neobișnuit. Am fost surprins de faptul că a fost preparat din conurile reale. Nu dimensiunea unei jucării de Anul Nou, ci a unor mici umflături. Am fost interesat să încerc ce fel de desert este. Și în timp ce vânzătorul a lăudat gemul cu privire la proprietățile sale medicinale, la sfatul lui am gustat și mestecat un con de molid. Sincer, gemul nu este diferit, cu unele calități speciale de gust, dulceața obișnuită dulce. Iar când încerci să mușcăți un bum, simți gustul acelor. Este mai bine să nu înghițiți. Nu puteți mânca prea mult gem, deci, dacă doriți, luați cel mai mic borcan.

Al doilea este miere. Alegerea borcanelor cu miere este pur și simplu imensă. Draga mea mă surprinde, este primul lucru pe care îl dau ca oaspete de la Bashkortostan. Dar pentru test am luat miere cu cimbru. Acasă, după ce au gustat, au realizat că mierea nu era reală. Vânzătorul a alunecat zahărul fiert cu iarbă. Înșelat (

Al treilea este ceaiul montan. Am luat mai multe pachete cu ceai deodată, nu trebuie să explic că este un dar universal. De fapt, toată lumea are propriile proprietăți de vindecare. Au plecat pentru răceală. Ei au reușit să fie tratați cu dureri în gât, ajută să transpire și să elimine căldură. Vă sfătuiesc.

Al patrulea - haine de la șase. Caucazian de oameni, chiar și fanii pentru a vinde articole de blană și șase. Pentru un adult asemenea haine vor părea ciudate, dar copiii au dreptate. Mi-am cumpărat bebelusul un pulover tricotat și șosete din lână. Moale la atingere și nu este înțepat, așa cum este cazul cu îmbrăcăminte confecționate din țesături naturale. grade.

Al cincilea este o bucată de munte. Alți dintre turiștii de suveniruri li se oferă să achiziționeze o piatră din Elbrus. Națiunea noastră este gata să ficțiune) Dacă nu prea leneș pentru a merge în jos de mai jos și tipul de pietre gratuit, deși întreg buzunarele. Preț pentru o piatră de la vânzătorii de 100 de ruble.

Și în concluzie

De la excursia la Elbrus, m-am întors într-o persoană complet diferită - vezi-te singură. Și dacă fără glume, așteptările mele erau justificate. Aceasta este una dintre cele mai puternice impresii care nu vor fi uitate niciodata.