Prindeți somnul pe o tijă de pescuit

(Pescuitul, prinderea somnului pe o tija de pescuit)

1. Amploarea plutitoare (tijă) pe somn sau unde a început totul
  2. Experimente cu momeli, momeli și locuri de capturare
  3. Puțin despre somnul catcherului. concluzie

Prindeți somnul pe o tijă de pescuit

Recent, unul dintre cititorii site-ului a pus o întrebare interesantă cu privire la folosirea unui tijă de pescuit obișnuită, ca o soluție pentru capturarea somnului. Sunt zece minute gândesc răspunsul, amintindu pescuit lor din trecut (în unele cazuri, nu fără un zâmbet) și am dat seama că lucrurile interesante care mi sa întâmplat de-a lungul ultimilor ani, suficient pentru a scrie complet poveste fascinanta, cu multe exemple din propria sa experiență (în număr și ridicol).

Amploarea plutitoare (tijă) pe somn sau unde a început totul

Cu ceva timp în urmă, am fost dus cu pescuitul de fund și, la început, pentru lipsa de experiență, am efectuat experimente cu diferite tachete, momeli și momeală. Dar, în cea mai mare parte, am vrut doar să-mi găsesc locul de prindere izolat pe râu. unde aș putea să mă odihnesc moral pentru o oră sau două de agitația orașului. Zilele de lucru erau atât de epuizante încât așteptarea zilei libere era cam ca un soldat care se număra în zilele de demobilizare.

Soluția problemei este evidentă: trebuie să mergeți după o zi de lucru. Cu toate acestea, timpul pentru o seara de pescuit a rămas pe puterea de două sau trei ore, dar este încă ceva pentru a arăta copilului o bucată de bomboane, răsucire în jurul valorii de nas și a pus pe dulap, înainte de week-end. În mod repetat, de la pescari familiare și literatura de pescuit alunecat povești despre noapte de pescuit: plătică de cinci lire, crapul douăzeci, soma de chintale de ... Era fie să devină un pescar profesionist sau „povești despre Hanorac“ locale.

Dar cu toate acestea mi-am dat seama cu siguranță: noaptea peștele musca!

Din păcate, la început, așa cum mi sa părut, mi-a plăcut toată lumea, cu excepția mea. O astfel de nedreptate rabdă atât de atins de mândria mea de pescuit încât am ajuns la una din pescuitul "complet armat" și hotărâtă să prind "cel puțin ceva". În arsenalul meu s-au învârtit măgarii. jucării staționare pe role, tije de pescuit și chiar o "bandă elastică" (un dunk cu un amortizor de șoc din cauciuc), iar din numele momelei a fost posibilă compilarea unui mic dicționar de pescuit. Dar ... din nou, nu totul se întâmplă așa cum cred și, la sosirea în râu, am văzut o imagine sumbră din lanțul de pescari, care se întindea până la vegetația locală care permitea să vadă țărmul.

Mi-am găsit o bucată de spațiu abia vizibil printre păduri de tufișuri de coastă, care nu este ceva de prins, și chiar întoarcerea era neplăcută. Pe margini erau vecini de măgari și de pe insula mea era posibil să nu prinzi mai mult de 10-15 metri, altfel vei ajunge cu siguranță la rigla vecină. Din luptă am decis să folosesc doi măgărițe și o tijă de pescuit plutitoare. Când sa întunecat, sa dovedit că momeala pentru a arunca în întuneric, chiar și cu o lanternă, foarte inconfortabil din cauza tufe care împiedică și după mai multe încercări nereușite, am fixați în jos în apă, fără margine, pe tije de nivel vershinki (aproximativ 4 m). Duza folosea mai multe viermi.

După un anumit timp, plutitorul plutea clar în groapa de tufișuri care atârna de pe țărm în apă. După tăiere și scurt vyzavizhivaniya în cușcă a fost un somn pentru 2.5-3 kg. Dar ce fel de somn! Primul pește de noapte pe propriul râu și chiar cel mai mare! Un trofeu real! Cel puțin m-am gândit la asta de câteva ore, în timp ce pe o imensă uriașă grămadă de râme nu mi-a plăcut niciodată un somn.

Conform estimărilor mele, a fost de 10 kg. Dar ... nu a fost posibil să o cântărească. Pe tija de pescuit era o linie de pescuit de 0,25 mm, care, din păcate, nu putea să o suporte. Din această noapte a început studiul zonei de coastă a râului (în cadrul turnării tijei de pescuit) pentru capturarea somnului pe un stâlp de pescuit. Desigur, după eșecul cu primul meu somp de test, am colectat un alt instrument, mult mai puternic decât cel inițial, și a constat în:

• Bastonul de pescuit din Bologna;
  • bobină fără inerție;
  • plutiți cu antena groasă înlocuibilă (pentru instalarea unei firefly);
  • cargo-măslinele;
  • o pivotantă puternică;
  • cu cârlige diferite.

Decizia mea de a folosi bastonul de pescuit din Bologna a fost influențată de puterea peștelui, care a rupt o linie de 0.25 mm ca o pată de păr. M-am gândit data viitoare să slăbesc puțin frâna de frecare și să strâng linia de pescuit după cum este necesar. Pe cutia cu panglica a aratat o incarcatura decenta (nu imi mai amintesc care anume) si m-a aranjat destul. În continuare, în următoarele câteva nopți, au început diverse experimente cu momeli și locuri de prindere. În consecință, trecem la următorul capitol al povestirii, pe care l-am numit:

Experimente cu momeli, momeli și locuri de capturare

Nu contează cât de fericiți erau cățelele de somn, și totuși am rămas cu vise de băuturi de noapte. crap și urechi fluviale. Prin urmare, am vrut să găsesc o momeală universală, care ar putea prinde mai multe soiuri de pești de râu.

Prindeți somnul pe o tijă de pescuit

Momeala cea mai versatilă (atașament) sau prinderea unui somn cu o tijă de pescuit pe un vierme, un urs și o broască

Prima momeală testată temeinic a fost un vierme roșu pentru gunoi de grajd. Rezultatul nu a îndeplinit așteptările mele, fleac „alb“ ronțăie acest pachet de viermi într-o chestiune de minute, chiar dacă acest „detaliu“ lipsește, atunci greutatea peștelui capturat nu depășește 2 kg. Dar cu această momeală puteți avea o noapte distractivă, deoarece înțepă mai mult de viermi de gunoi decât de alte momeli.

O altă momeală a fost viermele. Este mai mare decât gunoi de grajd în 2-3 ori, dar după o lungă ședere în apă "impermeabile" a pierit și a devenit ca agățat de cârlig "snot". După un timp, a trebuit să iau câteva din cele proaspete pentru a adăuga atractivitatea la momeală. Viermii terestru mici nu se lovesc atât de tare, dar totuși se întâmplă destul de des ca și ea să se înfulece.

Prin urmare, în timp, un crawler de vierme cu un deget gros a lovit cârligul. Așa cum arată pescuitul suplimentar, târârea a devenit cea mai universală momeală, care a început apoi să vină peste o astfel de bâjbâi și yazi de dorit. Cu sazani, din păcate, așa cum spunem local: "nu au crescut împreună". Mărimea accesării cu crawlere nu oferă o garanție de 100% că nu va fi atinsă de o mică problemă, dar se întâmplă mult mai rar decât în ​​cazul altor tipuri de viermi.

Acum hai să vorbim despre momeli speciale. Pentru o catapultă specializată, este folosit un urs. Puteți tăia dintr-o bucată până la câteva. Despre această duză este deja foarte mult spus, așa că voi adăuga un pic de la mine. Un urs bun este numai atunci când este locul unde trebuie să luați sau, în caz de urgență, să cumpărați. În apă, emite un miros, de la care somnul "merge nebun", și un alt lucru inutil mic pe care această momeală nu-l atinge. Știu întreaga "armată" a sovieticilor, care, în afară de urs, nu mai acceptă nimic.

Despre broaște, am menționat în mod neobișnuit într-unul din articole, voi adăuga un pic despre dimensiunea broaștelor și posibila prindere. Prima broască, care lovea cârligul ca pe o momeală, era mică, cu lungimea de 3-4 cm. Dimineața mi-a adus un somn mic, dar de grăsime.

A fost doar pescuitul pe care mi-l amintesc cu un zâmbet. Acel noapte era întunecată, fără lună. Pe o bară de pescuit de cinci metri seara, o broască a fost bătuită (care a murit o oră mai târziu) și a aruncat-o la câțiva metri de țărm. Tija de pescuit a fost plasată pe iarba de lângă ea, paralelă cu apa. Când e momentul să mă musc, îmi întinse "lucrurile" lângă mine, exact unde se afla tija.

Pentru o vreme, atenția mea a fost distrasă de o mușcătură asupra măgarului, iar când m-am întors să termin cu sandwich-ul, mi-am dat seama că nu avea nici o bucată de cârnați. El ridică din umeri: - Poate nu a făcut-o? A luat o bucățică din bucată, a pus resturile în același loc ... Și cinci minute mai târziu nu mai era nici un cârnați rămas în sandwich. Ariciul sau ceva?

Am scos unul nou din geantă, am scos o bucată de feliere, am pus-o lângă mine și am așteptat hoțul. Câteva minute mai târziu, foșnetul de iarbă și ... Am văzut un șoarece de câmp în fața mea. Cârnați pentru ea ... După o oră de antrenament, a fost complet manuală și a luat piesele direct de pe mâini.

Bineînțeles, toată noaptea nu a putut continua și, după o oră sau două, am răsturnat "Norushka" acasă, atingând mâna pe iarbă. Acest lucru a speriat scurt mouse-ul, dar după câteva minute am auzit un rugină familiară de iarbă. Uite, - pentru o grămadă de iarbă, noul meu prieten stinge și mă privește cu ochii în așteptare. Am pălmuit iarba ... A continuat încă douăzeci de minute.

Apoi, auzind încă o dată furtuna de iarbă, mi-am întors capul și am văzut că marginea tijei de pescuit se îndepărtează încet de mine. Aici este un mouse, o tijă! Poate ofensat? Când mi-a venit în cele din urmă că mănâncă, toiagul era deja aproape în apă. După o luptă scurtă, am tras un somn de aproximativ 3 kg pe țărm, iar mouse-ul după toate astea, agitația atât de mult și nu sa întors.

Momeală pentru somn și rolul său în pescuit

Despre momeala și rolul lor în somnul de capturare menționează doar în trecere, un paragraf. Ce poate atrage acest prădător? Principalul organ de simț, pe care îl folosesc, este simțul mirosului. Pentru a ajuta la simțul mirosului merge mustăți, care simt zona înconjurătoare, din care se duce mirosul. Prin urmare, primul lucru care poate fi utilizat - aceasta este mirosurile naturale care provin din pește și animale (cum ar fi sânge) răniți, din morți (maruntaiele stricate) și vierme tocat, greierele și așa mai departe.

Este o altă chestiune când, în mod neașteptat (când prinderea ramei, de exemplu), somnul navighează pe mirosul unui mastyrka de mazăre. Ce-l poate atrage? Cred că acest lucru se datorează activității micului prăjit în jurul momelei, care atrage acest prădător. Dar rămâne lucrurile, - momeala, proiectată pentru peștii albi, atrage și somnul. A fost verificată de mine de mai multe ori.

Alegerea unui loc pentru capturarea somnului - componenta principală a pescuitului de succes

Regula principală în domeniul pescuitului nu este pescuitul acolo unde nu există. Această regulă se aplică aici. Cunoscând obiceiurile, poți identifica locuri promițătoare cu o privire la teren. Am distribuit toate condițiile în funcție de importanța lor.

1. Adâncimea este cea mai importantă condiție. Pe lângă locul de pescuit, trebuie să existe o groapă care se apropie îndeaproape de țărm. Somnul departe de habitatul său permanent nu va înota.
  2. Baza de hrănire - lângă groapă alegeți un loc local cu o faună bogată. O mulțime de cockleshells, raci, pești mici - toate acestea trag magnetul pentru totdeauna somn foame.
  3. Anomalii de coastă - pot fi: păduri de nuferi, snags, tufișuri în apă, un copac iminent. Pe curent - o întoarcere la piatră, o groapă ascuțită în adâncime.

Dacă toate acestea sunt colectate într-o grămadă, vor fi necesare mușcături.

Prindeți somnul pe o tijă de pescuit

Puțin despre somnul catcherului. concluzie

Desigur, pentru capturarea specimenelor de trofeu, tija de pescuit nu este bună. De câte ori sa rupt, câți au întrerupt! Sub țărm, un mare somn, pentru care tija de pescuit este o tijă subțire, se apropie adesea. Cel mai mare, pe care am reușit să-l trag - 11 kg și a fost doar pentru a vedea!

Ne-am cunoscut, nu s-au grăbit acasă și sa hotărât să-i dedice misterului pescuitului de noapte. Toate uneltele au fost înlocuite cu una mai puternică, un fluturaș a fost instalat pe plutitor și fiecare a fost dat afară pe un fluaj.

E timpul pentru întuneric, au trecut cu 15 minute în spatele povestilor despre somnul uriaș și aici este o mușcătură a unuia dintre tipi. Firefly-ul încet și cu siguranță înota în lateral - mușcătura standard a acestui pește. Un semn de întrebare în ochi și un pincushion ... O tijă cu arc ...

Am văzut că peștele a prins un bun și a fost reglat în luptă. Am fost fericit pentru tânărul pescar, care tragea un somn de trei kilograme de-a lungul apei cu două mâini la podsak. Primele cinci minute au mers să se uite la trofeu. Apoi, tipul se întoarse și, cu o clipită în ochi, spuse: - Mulțumesc, unchiule, că m-ai învățat cum să prind somnul!

Spune-mi, nu trăim pentru dragul unor asemenea momente de viață?

textul lui Serghei Ripka

Mai multe informații găsiți pe paginile claselor noastre:

Acum am avut o istorie pescuit stea 1,2,3 nechevo neklyuot și deja stimnela cred că padumal și Dike din nechevo do natseplyu 5 viermi (Kāmoke) stau pe acest timp au trecut 10 de minute, dar de data aceasta am poshol sucursale rupere vin vezi undința am podbigayu accesarea cu crawlere și a vedea paplavok în zaraslyah trova podsikayu și apoi tras împotriva pisica de mare, cum ar fi un sens la calea de bine, am luat încă cel puțin un pic și la război și după etava noapte am prinde viermi nodul.

Prindeți somnul pe o tijă de pescuit

Sunt, în principiu. poate, de asemenea, mușcă în după-amiaza, dar loc de schimbare de vânătoare lui. Dacă el zoryam alerga încoace și în apă puțin adâncă, apoi odată cu apariția zilei mustăcios este nevoie de anumiți termeni de bază și devine un prădător tipic ambuscadă, dacă nu pentru o anumită postare timp (în funcție de rezultatele de vânătoare de noapte).