Strălucire strălucitoare în timpul iernii

Există destul de puțini pescari care consideră căcișul aproape cel mai lipsit de probleme pește.

Poate că acest lucru este valabil și pentru acele corpuri de apă în cazul în care prădătorul în dungi și o mulțime de ea nu este rasfatata de atenția fraților noștri Fisher ..., de asemenea, a trebuit să prind mai des în locuri în care bas nu întotdeauna ia lin, dimpotrivă ....

Vara indiană, care stătea aproape o lună, a fost tăiată de o răcire ascuțită - noaptea a fost rece, sa întâmplat, a trecut marcajul de cincisprezece grade. Sura se ridică brusc, acoperită cu gheață transparentă pentru două nopți. Am fost fericiti din punct de vedere copilaros cu prima gheata care se apropia, asteptand momentul in care gheata ajunge la o grosime acceptabila si va fi posibil sa vaneze pentru biscuitii nostri preferati.

Și, în sfârșit, într-o dimineață frumoasă, am coborât dintr-o bănățelă de rădăcină înaltă într-o tufă de salcie inundată, ridicată de un baraj îndepărtat, printre care și copaci înalți deja uscați și înnegriți aici și acolo. Clădirile lor, în cea mai mare parte din trecut, au căzut în apă, formând găleți neacoperite.

Chiar și pe apa deschisă am fost convinși că în aceste locuri există găuri, picioare mici, și uneori se uită ca în asp. Acest lucru, cu toate acestea, nu este surprinzător, deoarece foarte aproape, în vreo douăzeci de metri de marginea tufele inundate, a avut loc pat adânc de Sura.

Gheață. în timp ce era încă subțire, era complet transparent. Adâncimea era mică, iar apa - transparentă, astfel încât jocul de momeală să poată fi urmărit, fără a părăsi scaunul pliabil. Cu toate acestea, prietenul meu sa dus curând la gheață și sa uitat cu grijă în gaura lui. Din când în când mi-a povestit despre ceea ce a văzut. Zavodinka a fost literalmente umplut cu prăjitură și biban de mărime medie. Ocazional, umbrele de humpback-uri au strălucit, dar aproape de găurile noastre, peștele nu a vrut să se apropie ...

A devenit evident - și am încercat diferite momeală și toate modurile cunoscute de a juca - cu o profunzime atât de neînsemnată și cu o transparență aproape completă a gheții, este atât de ușor să nu prindă pește. Au mers puțin, l-au împrăștiat pe gheață și au lovit câteva găuri noi.

Aproape imediat, a început un "bătut". Dar mai devreme am fost fericiți! Bibanul a bătut aproape constant, dar nu a vrut să ia lingura. Uneori, totuși, ele se îndoiau - apoi sub aripioare, apoi sub copertă, apoi aproape de coadă - dar acest "pescuit" nu ne-a plăcut.

O nouă schimbare a lingurilor nu a dat nimic. Între timp, ziua scurtă înainte de iarnă a început să se estompeze și era timpul să ne gândim la ce să gătești seara la ureche. Dar astăzi nu a căutat, în mod clar, baza pentru acest fel de mâncare. Ce ar trebui să fac? Revenind din Sura fără pește? Poate treci la granița canalului, unde malurile inundate s-au stricat brusc în adâncuri? Așa că am făcut-o: "hacked" peste cel mai pustiu, de aproximativ patru metri, și în curând au devenit proprietari ai mai multor pikes și o pereche de gâște grași.

Mai mult de data aceasta nu am nevoie și aproape fără griji în amurg colectarea, ne-am dus în sat. Spun „aproape“ pentru că reticența de a lua biban trolling ne dezamăgit și a făcut să ne gândim greu despre cum să procedeze mâine. De obicei, în astfel de cazuri încerca să prindă pe jig, dar mormyshkas la noi cu ei și nu a fost calculat numai pe spinnerele. Din fericire, în obiectele lor de pescuit au fost găsite mai multe cârlige unice de 4-5 și ciocane de lână roșie. Cârlige legat în lesă de 0,15 milimetri linia de pescuit (miez a fost de 0,20), înfășurat firele antebrațului și benzi din folie, tăiate din capac pe sticle străine și apoi fixați toate firul de nailon subțire. Folia și firele au fost acoperite cu un lac verde.

Acum rămâne să fixăm lesa în centimetri în zece deasupra momelei de lingură, iar uneltele modernizate erau pregătite pentru lucru. Ce ne va aduce dimineața? ... Pe timp de noapte, o mică zăpadă blândă și umedă a căzut. El acoperă iarba, copacii, tufișurile și, desigur, gheața - o frumoasă deghizare naturală. Acum, chiar și la adâncimi superficiale, nu ne-a fost teamă că peștele ne-ar vedea. Iar aici ne aflăm în același loc, în primele găuri tăiate, abia dacă avem timp să ne întoarcem de mai multe ori cu vârfurile, să ne simțim încrezători - și toate pentru "înșelările" pe care le-am pregătit.

Bibanul a fost măsurat, de grame la trei sute, deși, ocazional, sta "cub" și jumătate de kilogram. Spinners același pește este încă doar Bagram, din fericire, rareori, aproape fără a interfera cu pescuitul. În mijlocul zilei a decis să „numesc o zi“ - în jurul valorii de puțuri noastre au crescut deja parțial înghețate împreună și stropite cu frumusețile diapozitive zăpadă proaspătă în dungi, fiecare dintre acestea fiind în același iaz tramvai ar putea deveni un eveniment plăcut și rar. Apropo, pozarilis pe platforma noastră și două picioare, dar numai ei au luat căruciorul. Succesul acestui pescuit ne-a inspirat și, în același timp, a condus la noi experimente.

Și nu încercați să folosiți cambricul? In acelasi timp avem cârlige simple, punem pe segmente două mici de culori rosii și portocalii, iar în caz contrar, designul de tacâmuri rămâne același. Dimineața am fost convins că peștele nu a luat nimic pe un cârlig agățat, cu o bucată de cambrik nimic mai rău decât pe "înșelăciunile" de lână și folie.

Dar perchers noastre încă a respins lingură, deși acestea au fost în mod evident atrăgătoare și testate la momentul aici, la Sura, și în altă parte. Probabil că ar fi posibil să încercăm să experimentăm mai mult, inventând alte momeli, dar este timpul să ne întoarcem în oraș.
Ce fel de stare e starea de azi?

Mai aproape de mijlocul iernii, gheața din rezervorul de la Ruzsky de lângă Moscova a devenit deja de grosime solidă. Din dimineața devreme, m-am transpirat, în timp ce găuriu câteva găuri perpendiculare pe țărm. Adâncimea a ales de la doi la jumătate până la șase metri. bate bine fiecare bine dovedit Okuneva lingura - un mic, două-ton, cu un dvoynichkom exterior mic și fire de păr roșu.

Pentru nici un rezultat. Am schimbat căruciorul la cel de planificare și apoi l-am pus pe cel transversal. Tăcere. Între timp, nu am lăsat sentimentul că există un pește. Am hrănit toate găurile cu o mică vierme de sânge și am continuat, am încercat să clipească și aici și acolo și, din ce în ce mai mult, am devenit convins de indiferența totală a prăjiturii la momeli.

Curând m-am întors, curățat ademeniti una din fântâni, l-au stropit cu zăpadă pentru mascarea, face o gaură mică și a scăzut la șase metri adâncime acum jig. Curând a urmat o mușcătură și abia am reușit să aduc o grămadă de gramade grele la șapte sute pe o linie subțire.

Am încercat din nou să prind lingura, dar nici măcar nu a bătut. Pe mormyshku același cu succes diferite a luat în cele patru sonde de lactație. Așa că până seara am fost cu o captură destul de decentă.

Cea mai interesantă și foarte tipică pentru comportamentul percussive a fost că prietenul meu, care stralucea nu departe de mine, ci din partea opusă canalului inundat, a prins de două ori mai mult. Și am folosit aceleași momeli făcute de un maestru.

Concluzia este că există locuri în același iaz, în care, în același timp, bibanul se leagă de spinner complet în moduri diferite.

Uneori, ei spun că există o „taker“ și „neberuschimsya“ grouper (acest lucru se aplică în mod egal atât de filat, și la mormyshke), iar sarcina pescarului este doar că și este de a găsi această „luând“ - complexitatea, spun ei , în acest caz, și momeala - o chestiune de importanță secundară. Cu toate acestea, am văzut, într-o anumită măsură, că acest lucru nu era chiar așa. Deși am avut șansa de a vizita locurile în care un animal de pradă (și nu numai biban) să ia orice „magazin“ trolling, acest comportament pește sunt mai degrabă excepția decât regula. Și este tipic pentru rezervoare de apă relativ surd, unde există o mulțime de prădător și nu este răsfățat.

În majoritatea locurilor, care sunt foarte populare în cazul pescarilor, prădătorul este uneori foarte pretențios, mai ales în ceea ce privește momele artificiale. Cu toate acestea, doar trei tipuri principale de momeală sunt folosite de obicei pentru pescuitul de iarnă cu bass-diving, planificare și cu suspensie orizontală (transversală). Restul - doar opțiunile, diferă, totuși, o mare varietate. Tipul de linguriță-momeli sugerează atât modul în care este manipulat, cât și locul de aplicare.

Lăzile de planificare (cum ar fi "placa"), după cum am arătat, funcționează bine pe creșteri de adâncime și subacvatice; scufundări ("garoafe") - în locuri mai adânci; Cruce ("pește") captura la adâncimi de trei metri. Cross-spinners, de altfel, și să se joace un pic diferit: a face un leagăn mai lin și o pauză creștere de până la douăzeci de secunde (de obicei - 5.10) pentru a da această momeală pentru a face un ciclu complet de oscilație. În general, în loc să se schimbe în mod aleatoriu momeala, este mai bine să înveți cum să joci bine la început cu doar unul sau două, și numai pe măsură ce câștigi experiență, extindeți treptat gama de momeli.

A fost pe Volga, un Uglich puțin mai înalt. Ne-am oprit o vreme într-un mic sat de pe malul unui râu care curgea în Volga. Apa inainte de a se apropia apa mare a fost complet aruncata si acest rau a devenit ... doar un curs de apa. Sub cele mai rurale deja curs peste gheață se topesc snegovitsa vernal apă și numai prelungit mai aproape de gură uscată, poros, dar încă gheață gros metru foarte robust rupt de fisuri de-a lungul coastă ejectat.

Pescarii care au mers în sat în weekend, chiar mai departe, au mers undeva pe Volga în căutarea unui pește mare. Am întârziat cu eliberarea, Zorka ratat, iar acum - grăbește oricum nicăieri - încet mers pe gheață, bucurându-se de dimineață de primăvară caldă, liniște curat și aer curat.

Din când în când, am întâlnit găuri, care au fost forate de cei care au trecut înaintea noastră. Judecând de faptul că nimeni nu a stat aici, râul nu a arătat nici un semn de viață. Cu toate acestea, suntem în nici o grabă pentru a ieși de aici, pe spațiile deschise rezervor: este bine cunoscut faptul că peștele în primăvară, inclusiv biban, tinde adesea să curgă într-un corp mare de fluxuri de apă și râuri de apă dulce, și sunt adesea parte a unor astfel de intrări, în ciuda aparența lor mică.

... Într-un singur loc, unde băncile înguste ale rivuletului au format o prelungire ovală, atenția noastră a fost atrasă de zgomotele îndepărtate ale apei brutale. Apropiat mai aproape de crackul de coastă, am auzit un murmur melodios - în acest moment o scurtă fugă în râul nostru, a venit de la o pădure din apropiere. Au fost mai multe găuri vechi de sub malul opus.

Decizia de a rămâne aici și ne-am forate lui - mai aproape de confluența pârâului. Adâncimea era de aproximativ doi metri. În zadar, după aproximativ treizeci de minute, am luat mormyshki. Dar numai jafurile și "marinarii" au devenit prada noastră, pe care ne-am rușine să o luăm. Partenerul meu a devenit încă o dată fleacurile și a decis pentru distracție pentru a testa adâncimea de malul opus (sa dovedit a fi profund - aproximativ trei metri și jumătate), și înainte de momeală în jos peste marginea gheață - musca! După ce prietenul scuturat bibanul de gheață a cincea sau a șasea, am decis că acest lucru nu a fost un accident. S-a găsit aproape o altă gaură lăsată de predecesorii noștri, și m-am așezat pe ea, astfel încât să nu pierdeți timpul. Și a mers.

Nu era un joc de lumină în sensul obișnuit. De îndată ce momeala ajunge la o adâncime predeterminată (aproximativ un picior de la marginea de jos a ghetii), da din cap empatica dintr-o placă de metal semnalat musca, și odată ce okunek stopyatidesyatigrammovy sa dovedit a fi extrase din puțuri ... De ce sunt aceste aceleași puțuri de către predecesorii noștri nu au văzut nici o musca, iar noi, poți spune, prins? Evident, ideea este că turmele de primăvară biban mai ales în mod activ deplasa în jurul lacului în căutarea hranei. Acest lucru, de altfel, se aplică nu numai la biban.

În aceeași zi am prins câteva idele de opt grame pe aceleași, și atrage de un pic mai mare pe cârlige cu lipitori, legat pe lese - o duzină de plotvits excelente. Nu este surprinzător, prin urmare, că câștigătorii sunt acei pescari care nu se grabesc peste iaz, și prin selectarea unei poziții potrivite, cu răbdare de așteptare ... Și, de multe ori, aceste așteptări sunt răsplătiți cu o captură bună.