Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Toată lumea știe că în Grecia există totul, și cel mai important - tot ce aveți nevoie pentru o odihnă bună. Infrastructura, peisajele și marea, și bineînțeles - ruinele antichităților. Deci, noi am decis să vizităm această țară minunată. Cu ruta în mod special fără îndoială: am vrut să văd Atena, Delphi și Muntele Olympus. Toate aceste nume, cunoscute din copilărie și vremuri de fascinație cu istoria, au fost de valoare pentru inimă. A rămas să ia bilete de avion, hoteluri, să obțină o viză și totul ar trebui planificat.

De exemplu, următoarele:

• Viza Schengen
  • Zbor (companiile aeriene regulate au oferit un bilet de 400 euro sau mai mult)
  • Cazare (hoteluri din Grecia sunt numeroase și sunt destul de ieftine - în sezonul de vară în Crimeea prețurile sunt mai mari)
  • Traseul în Grecia: bilete pentru transportul local: autobuze, trenuri (cele mai dificile).

Primele două paragrafe ale acestei liste au fost decise într-o singură lovitură - au ordonat un tur al acțiunii de rezervare timpurie, ceea ce a facilitat foarte mult primirea vizei pentru prima dată. Am cumpărat un tur de o săptămână într-unul din acele locuri în care vroiai să ajungeți - la Pieria, orașul Katerini. Am ales acest loc, pentru că Muntele Olimp era în apropiere. De asemenea, de la Katerini, spre deosebire de Halkidiki (unde se oferă tururi ieftine la cald), vă veți apropia de Atena și de alte atracții turistice. Costul turului a acoperit zborul și câteva zile de ședere - atât de mult am stat la hotelul rezervat.

Traseul nostru din Grecia continentală

Prima zi: Salonic - Paralia Katerinis

La mijlocul zilei, au aterizat în Salonic, zboară charter Astra Airlines (biletele pot fi achiziționate separat de Mouzenidis Travel).

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Transferul la Paralia Katerinis a durat aproximativ două ore. Vremea sa deteriorat, altfel ar fi fost posibil sa mergi pe plaja. În vreme rea, nu există absolut nimic de făcut în Katerini.

Ziua a doua: traseul propus Paralia-Katerini-Litohoro-Atena

Traseul real: Paralia, Katerini, bilete la tren, Litohoro, Enipia, Litohoro, Katerini, Paralia, Katerini, trenul spre Atena, metrou Larissis-Metksorgio, Hotel Minoa

Nu râde că un astfel de traseu haotic! Ar fi de dorit, bineînțeles, să nu revenim la Paralia. Dar am uitat să plătesc camera și am fost nevoită să iau un taxi! Dar sa dovedit, nu totul este atât de rău - acesta a fost faptul că ne-a ajutat să economisim cam 80 de euro mai târziu, îți spun! Călătoria este bună pentru asta - nu știi niciodată unde vei găsi, unde vei pierde.

Dimineața am pus cele mai necesare lucruri și am mers la stația de autobuz din Paralia, unde de la 1,5 euro a mers autobuzul spre Katerini. În Katerini am ieșit la începutul orașului și am întrebat localul unde era stația. Era puțin pe strada principală, dar era destul de ușor să-l găsească. La stație am fost dezamăgiți - nu au existat bilete pentru trenul de noapte (puteți vedea programul de pe site-ul ose.gr - acolo îl puteți cumpăra, dar la acel moment a fost necesar să-l schimbăm timp de trei zile, ceea ce nu aveam). Am cumpărat bilete pentru un tren de 4 ore. Aveam încă 5 ore, pe care am vrut să le petrecem în Litohoro și explorând calea către Olympus.

De la Katerini la Litohoro există un autobuz la fiecare jumătate de oră.
Apoi am mers de-a lungul orașului Katerinis spre stația de autobuz. Nu există turiști, să nu mai vorbim de compatrioții și vecinii noștri. Doar localnicii. Orașul în sine este de neimaginat, dar foarte frumos.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Stația de autobuz se află în partea opusă a orașului de la intrarea dinspre Paralia, dar este destul de accesibil pe jos de gară. stație.

Am urcat repede în autobuz și ne-a dus peste câmpiile din sudul Macedoniei.

Litohoro a fost un oraș foarte frumos - mult mai plăcut decât Katerini - cu o arhitectură greacă adevărată, o biserică veche, mai multe restaurante autentice și un parc cu o fântână. După ce am ajuns în piața centrală, ne-am întors spre dreapta și ne-am găsit pe calea care duce spre cheiul Enipeya, unde curge un fluviu furtunoasă. În aceste locuri, natura foarte frumoasă, mai ales că este bună în primăvară, când totul este înflorit.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Am mers puțin în direcția Olympus și am constatat că calea se sprijină pe un curent violent.

Am condus tot timpul pe terenul montan, marea nu a fost văzută decât la început. Am fost îngrijorați dacă ne-am duce la ultima stație de metrou.
Au avut timp - aproximativ 11 nopți, s-au scufundat în metroul Larissis și au condus două stații în direcția Metaxorgio, unde hotelul nostru era situat. Din fericire, recepția era încă în viață.

Ziua 3. Atena - Agora, Acropolis, Muntele Socrates, cumpărați bilete la Delphi, Lycabetus

Am avut o zi întreagă la Atena și am decis să vizităm mai întâi Acropola și apoi spre seara Likavet Hill. Deja dimineața am fost surprinși, privindu-ne pe fereastră - prea mulți negri hippy mergeau de-a lungul străzii. Mopedele scârțâiau foarte zgomotos.
Sa dovedit că cele mai ieftine hoteluri din Atena, deși nu sunt rele, se află într-o zonă teribilă cu migranții în jos. Despre călătoria noastră de seară în aceste locuri am scris deja în articolul Omonia - anomalia din Atena.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

De asemenea, în acea zi am vizitat un munte vecin cu Acropola, pe care sunt ruinele închisorii Socrate. Partenonul este văzut de acolo chiar mai bine decât aproape.

Apoi am mers să cumpărăm bilete pentru stația de metrou din Attica, de-a lungul străzii Liossion. Calm cumpărat bilete și sa întors la metrou. Mergeți într-o linie dreaptă, fără diferențe de altitudine, de-a lungul străzii cu trotuare înguste.

Seara am plecat la Likavet.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Este ușor să urcați pe ea, trebuie să vă apropiați de centrul orașului, să mergeți până sus și apoi ușor spre dreapta, pe partea dreaptă a dealului să urcați pe scări. Acesta este cel mai proeminent deal din Atena - puteți vedea întregul oraș, marea, insulele dincolo de mare, munții la orizont! O priveliște minunată. Este necesar să așteptați apusul și întunericul - atunci se vor deschide punctele de vedere ale orașului de noapte.

Hotelul pe Metaksorgio a mers mult timp pe străzile întunecate ale unei zone care nu este prea bună. În general, este mai bine să nu se stabilească în acea zonă, ci să închirieze un apartament la același preț în orice altă zonă în apropierea metroului.

Ziua 4. Monastiraki, Muzeul Acropolei, Templul lui Zeus, o excursie cu autobuzul la Delphi

Mai aveam o jumătate de zi, am vizitat Muzeul Acropolei, care nu a fost prea impresionat, deoarece statuile sunt prea distruse. Ne-am plimbat, de asemenea, de-a lungul zonei Piața Monastiraki - o zonă plăcută din Europa a acestui imens oraș aproape asiatic.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Încă vizitează coloanele templului lui Zeus.

Am mers la autobuz. Autobuzul a intrat în program. În timp ce mergi la Delphi - vremea sa deteriorat. În munți era deosebit de umed și rece.
Situat în cel mai ieftin hotel din Delph, am văzut prin - o vedere foarte frumoasă de la balcon spre Golful Corint și munți. De fapt, pentru astfel de bani, cu excepția faptului că în Crimeea acest lucru ar fi putut fi primit la acel moment și este puțin probabil.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Ziua 5. Calea spre mare

Dimineața a mers să inspecteze ruinele orașului antic, unde au venit din toată Hellas să se consulte cu Oracolul. Aproape nimic nu se păstrează, dar ruinele par impresionante pe fundalul stâncilor înclinate, printre cipri și copaci de migdale. Atmosfera acestui loc este deosebită. Am vrut să mă întorc din nou la Delphi, dar nu din cauza ruinelor înseși, ci chiar în locul - munte, mare, mediteranean, datorită acestor măslini, chiparoși, șosele care cresc serpentine pe munte. Ceva în toate acestea a fost special, vechi și veșnic, calm și indestructibil. Ne-am dus la ruinele templului Atenei, unde intrarea este liberă.

După-amiaza ne-am îndreptat spre mare. Această cale a condus călătorii la Delphi înapoi în timpul părinților lui Pitagora, pe care Pythia Delphic ia prezis-o pe marele fiu. Am scris despre traseu aici.
Iată câteva fotografii:

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Ajungând la Kirra după 5 ore de coborâre și în picioare puțin pe malul digului, ne-am dus la Itehu pe drum, pe care foarte rar mergeau mașinile. Locurile de aici erau mai silențioase decât în ​​Katerini, dar în ansamblu erau ca.

În ultimul autobuz spre Atena, care mergea prin Delphi, am întârziat, așa că am revenit cu taxiul.
În acea zi un șofer de taxi de la Katerini ma chemat și mi-a spus să-l iau când m-am întors. Am găsit cecul.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Ziua 6. Întoarce-te la Katerini

A doua zi am mers mai puțin în jurul Delphi și ne-am dus la stația de autobuz - este imposibil să ratați acolo - aproape în piața centrală.
Mai erau încă multe de ajuns de la Delf înapoi la Katerini. Acolo, în conformitate cu Internetul, a mers pe un autobuz de transfer: cinci zile pe săptămână, el a mers la 11:15 am, și vinerea și duminica - la 15:15. A trebuit să ne întoarcem vineri, ceea ce mai târziu sa dovedit a fi o alegere foarte bună (sau, mai degrabă, o coincidență). Biletele cumpărate în ajunul călătoriei.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Nu există nici un autobuz direct de la Delphi la Katerini. Există un autobuz spre Atena-Amfissa, care trece prin Delphi și există un autobuz Patras-Salonic care trece prin Amfissu. Pe bilet nu este scris, șoferii doar țipă și fluturând mâinile - bass chenge.
Al doilea autobuz a sosit în zece minute. În primul rând pentru a merge a fost interesant - prin munții de pe cealaltă parte a Parnassus, la o astfel de înălțime încât plăcut ochiului, cum ar fi ceva în Alpi, apoi, treptat, până la valea Lamia. Apoi drumul se îndrepta puțin spre mare și apoi se transformă în măslini și câmpuri. M-am simțit deja obosit în Larissa, am vrut să vin repede. Călătoria a durat 6 ore.

Când am trecut ultimele așezări în fața lui Katerini, am fost lovită de o cetate medievală și de o așezare frumoasă de sub munte - era deja o serie de munți Olympus. Localitatea se numește Neos Platamonas, se pare. Voi veni să mă odihnesc cumva pentru câteva zile.
Autobuzul ne-a scăpat de pe drumul de lângă Katerini. Pentru Paralia - tăierea și tăierea. Cum am obține dacă nu ar fi circumstanțele? Și e bine că șoferul nostru de taxi a fost acolo. Ne-a condus la hotel și a dat 30 de euro pentru un cec! Mai mult, în dimineața următoare el a promis să ne ducă la Prionia - unde a început calea către Olimp! Acesta este unul norocos!

Ziua 7. Olympus în încălțăminte greșită

Așa cum am promis, șoferul de taxi Michael ne-a condus la Olympus.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Mai era încă o primăvară devreme, iar vârfurile munților erau acoperite de un strat gros de zăpadă. Ne-am îndreptat încet - mai ales printre copaci goi și pini pufosi, urcând pe calea serpentină.

Și apoi sa întâmplat uimitor - am fost învinși de trei pensionari americani și am urcat brusc. Am aflat de unde provin, pentru că în Europa este obișnuit să salutăm și să aruncăm câteva fraze pe traseu.

Apoi ne-am întâlnit pe unul dintre ei stând pe marginea drumului, iar ceilalți doi bunic și bunici au alergat până la zăpadă. De asemenea, am mers curând la zăpadă și au fugit înapoi. Au ajuns la Priut A și nici nu am ajuns la el. Ne-au sfătuit să ne întoarcem:
- Nu în aceste pantofi ", a spus bunica.
Ei înșiși erau pantofi Gore Tex, despre care am scris aici.

Prima călătorie în Grecia paralia katerini, athens, delphi, litochoro, olympus

Am admirat micile vârfuri ale Olympus, apoi norii care au venit să le închidă, a mers în jos pe coborâre întâlnit cu un cuplu căsătorit din Germania, iar apoi au un lift pentru Litochoro.

În Litohoro o plimbare mai puțin, a luat un autobuz la Katerini, și de acolo - la autobuz spre Paralia. Dimineața a fost un transfer la aeroport.