• Mine de cărbune din Bachatsky (raport fotografie) - în blog - producție - făcută cu noi
  • Secțiunea de cărbune Bachatsky. Călătorie spre Altai, la început
Călătoria noastră spre Altai a început cu un zbor spre Novosibirsk. Acolo am luat o mașină și, înainte de a pleca la munte, am decis să apelăm mai întâi la mina de cărbuni Bachatsky - una dintre cele mai mari din Rusia. Nu a fost exact pe drumul nostru, ci pe o reducere comandată recent de 320 de tone de Belazas, pe care nu am văzut-o niciodată în viața mea, așa că a fost un păcat să nu profiți de ocazie. Când vă aflați la o carieră, totul nu pare atât de grozav ... la prima vedere. Pe una din băncile de sus secțiune Bachatskogo oferă o vedere minunată a întregii groapă, și, odată ajunși acolo, am fost fără nici o teamă în trepte până la marginea acesteia. Mi se părea o râpă - o mare, dar viroaga. Un minut mai târziu, am sunat Andrew, ofițerul întreprindere ne însoțește, și a cerut să fie atent. El a spus că, din cauza scalei gigantice, dimensiunea reală a tot ceea ce îl înconjoară nu este imediat vizibilă. Apoi m-am uitat mai atent la panta opusă. Aparatele au lucrat acolo: 240- a mers și 320 de tone BelAZ, încărcate de roci masive lopeți, burghie rodea sol pentru stabilire a taxelor și apoi aici și acolo a apărut greder. Mașinile se mișcau destul de încet și păreau destul de mici. Dar am știut că dimensiunea lor reală: a fost un colos, aparatul special conceput pentru a lucra în cariera, în cazul în care tehnica de obicei nu ar face față volumului de muncă necesar. Apoi m-am uitat la întreaga carieră cu ochi diferiți. Acum, când m-am uitat la picioarele mele, am urmat cererea lui Andrei și am făcut un pas înapoi.
Adâncimea excavării până în prezent este de 280 de metri. Deocamdată, aceasta este valoarea limită sub care producția de cărbune nu poate fi produsă. Dar asta nu înseamnă că nu mai există cărbune - este acolo. Faptul este că dezvoltarea secțiunii Bachatsky a început în 1949 - acest lucru, apropo, este cea mai veche secțiune a Kuzbass. Deci, documentația tehnică dezvoltată în acei ani, presupune operațiuni miniere numai până la această marcă, care este zero în raport cu nivelul oceanului mondial. Și, deși inginerii știu că cărbunele sunt mai adânci - cel puțin la o adâncime de 300 de metri - pentru a lucra sub nivelul stabilit în documentele nu pot. Nu pot încă. Pentru a continua extracția cărbunelui profund în secțiune, este necesar să se dezvolte proiectele de inginerie adecvate, iar aceasta nu este o lună și, probabil, mai mult de un an de lucru de specialiști. Se pare că situația este impas: în timp ce lucrarea pe suport de hârtie este în curs de desfășurare, valoarea reală merită, iar aceasta este moartea pentru orice întreprindere. Dar depozitele bazinului Kuznetsk și, în special, secțiunea Bachatsky sunt atât de mari, încât nu este necesar să se sapă adânc în adâncimi - puteți săturați în lățime. Asta e ceea ce fac mașinile Bachat, zgâlțâind și râzând fierul la toate nivelurile carierei, mușcând într-o rasă nouă. Iar lângă el se găsesc vechile cornișe umezite, de-a lungul cărora, ca pe o plimbare, Belazy gol, trecând, grăbindu-se pentru o nouă parte a minereului. Lungimea carierei de astăzi este de 10 kilometri, iar lățimea este de 2 kilometri.
  • Secțiunea de cărbune Bachatsky. Călătorie spre Altai, la început
Cărbunele este extras într-un mod exploziv. Pentru a separa următorul strat de piatră, s-au forat puțuri pe pervaz, unde sunt așezate explozivii. Pentru o explozie de la 60 mii tone de exploziv. Pe suprafața pământului, din fiecare puț, sunt ieșite fire, care, combinate într-o singură rețea, sunt întinse la o distanță îndepărtată, la o siguranță de viitor. Toate taxele explodează aproape simultan, dar cu o întârziere într-o fracțiune de secundă pentru a minimiza puterea undelor de explozie. După explozie, așteptând ca praful să se așeze, oamenii și echipamentele încep să exporte piatra neformată.
Măsurați excavatoarele electrice de carieră cu o capacitate de 56 cubi. Costul unui desen al unei astfel de mașini este de aproximativ 10 mii de ruble. Lucrul într-o carieră merge 24 de ore pe zi. Sincer, această informație doar ma șocat. Și nu e greu de imaginat complexitatea acestui proces: este necesar să se găsească un număr suficient de persoane care lucrează și să le distribuie în ture, astfel încât munca peresmenok nu se oprește pentru un minut, trebuie să se asigure că munca necesară cantitatea de echipament precum și rapid sale repararea în caz de defecțiune - toate acestea în timpul zilei și în timpul nopții. Am fost lovit de altceva: și anume, că există un loc pe Pământ în cazul în care în mod constant, în fiecare minut al zilei, în ultimii 65 de ani, lucrăm la extracția cărbunelui. Eu dorm acasă - și locul de muncă se întâmplă, eu iau cina cu prietenii - și locul de muncă se întâmplă, eu sunt deja a treia săptămână într-o vacanță - și să lucreze acolo încă nu se va opri. Și există multe astfel de locuri în țara noastră și pe întreaga planetă. Am pleca de aici la Moscova pentru a activității sale, și acolo va continua și va fi de mai mulți ani pentru a buzz mină de cărbune.

Întâlnirea cu Belaz este impresionantă. Când un camion de 320 de tone sa apropiat de mine, am simțit cu corpul meu de ce, în conformitate cu instrucțiunile de siguranță în timpul mișcării, este necesar să păstrați o distanță de cel puțin 25 de metri de ea.

"Hei, tu care te-ai ridicat pe drum", abia puteam sa-mi fac un urlet in spatele meu, aproape inaccesibil in spatele revolutiei motorului.

M-am întors și am văzut în fața mea același Belaz de 320 de tone, de partea conducătorului auto. Coborând rapid trepiedul, m-am îndepărtat. Șoferul sa răsturnat.

- Du-te în cabină, hai să mergem.

- Serghei, - zâmbind, conducătorul auto a spus, și mi-a întins o mână bătătorite. M-am prezentat și am condus încet la excavatorului 56 de cuburi care trei cherpka Descărcați Belaz nostru de trei sute de tone de rocă.

- Da, wow, am fost surprins cu voce tare când mașina a început să se învârtă în timpul încărcării.

- Această mașină are în greutate și volum trei mașini de rasă - o mașină de animal! - Serghei a spus cu mândrie.

"Cat de mult combustibil mananca?" - Nu am încetat să mă surprind.

- Dacă este încărcat, apoi 200 de litri pe oră, Serghei zâmbi din nou, văzându-mi ochii din jur de la următoarea surpriză. Ne-am dus la dump.
  • Secțiunea de cărbune Bachatsky. Călătorie spre Altai, la început
Terenurile goale sunt transportate în sus, dincolo de limitele tăieturii, care au fost aruncate acolo și așezate de un elevator. Drumul spre vârf este depășit foarte încet: un camion cu încărcătură încărcată se mișcă, dar se ridică în mod constant margini largi ale carierei. Din când în când, lăsăm pe Belazas goi, care, cu ușurință, să coboare într-un ritm mai vesel. Serghei a explicat că acum nu este de minereu care este exportat, ci o suprapusă, sub care există un depozit de cărbune.
De-a lungul drumului, Serghei a spus că într-o singură tură el se ridică la dump și înapoi la încărcătura de aproximativ 15 ori. Schimbările între muncitori sunt distribuite astfel încât toată lumea să lucreze atât în ​​timpul zilei, cât și în noapte, alternând între cele scurte - într-o singură trecere de lucru, atunci o odihnă lungă este deja un weekend. Câștigați bine aici, mulți dintre ei vin în cariera altor profesii. Dar cei mai mulți dintre cei care lucrează în secțiunea Bachat s-au născut aici și continuă munca tatălui și bunicului lor.
  • Secțiunea de cărbune Bachatsky. Călătorie spre Altai, la început
Plecând de la carieră, m-am gândit la ce ar putea deveni acest loc atunci când depozitele de cărbune au fost epuizate. Conform tuturor regulilor, după reclamă, ar trebui să se realizeze lucrări de recuperare a carierei, adică ar trebui să adoarmă și să se întoarcă într-o formă mai mult sau mai puțin originală. Andrei, ghidul nostru, a confirmat acest lucru, dar a adăugat că cel mai probabil nu va fi posibil să îl implementăm aici. Recuperarea tăierii de la Bachatsky ar însemna o muncă pe termen lung care implică un număr mare de oameni și un echipament scump, iar la ieșire - nimic. El a sugerat că cariera abandonată de popor este probabil să umple cu apă după un timp și să devină un lac adânc mare, iar băncile sale, munți înalți de grămezi, vor fi acoperite cu iarbă și lemn. Imaginând o astfel de imagine, am crezut că nu este cel mai rău viitor pentru o întreprindere atât de mare ca minele de cărbune din Bachatsky. Ei bine, și în cele din urmă câteva poze cu "cutia de potrivire" pentru înțelegerea scalei.
Pe asta am totul. Vă mulțumesc pentru atenție!